Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
jarin2
Sep 14, 2005
Wie kan mij helpen de beeldkwaliteit van mijn eigen video-opnames nèt wat beter in stand te houden? Dit is het verhaal: Wanneer ik een bandje van mijn mini-DV camcorder (JVC met IEEE1394/FireWire) inlees in XP Windows Moviemaker 2, dan kies ik voor DV-AVI. Het gevolg is dat er dan om te beginnen een 1-op-1 capture van mijn miniDV-bandje in AVI-formaat op de harddisk staat. Prima. Als ik vervolgens met Moviemaker die video ga bewerken en bijv. puur een fade in en fade out monteer, het vervolgens weer opsla als DV-AVI, komt er natuurlijk een vrijwel even grote AVI-file uit als resultaat. Wel heeft Moviemaker dan de hele video beeld voor beeld doorlopen (duurt even) om puur die fade-in en fade-out te doen. Op zich okee. Maar nu het probleem: Als ik die originele AVI-file en die 'gemonteerde' AVI-file vergelijk, dan zie ik bij die gemonteerde AVI-file een onrustiger beeld. De scherpte en kleuren e.d. zijn wel hetzelfde, maar als bijvoorbeeld een kind door het beeld huppelt, dan is dat bij de originele AVI-file vloeiender dan bij de 'gemonteerde' AVI-file. Mijn vraag is: Hoe voorkom ik dat? Moviemaker belooft kwaliteitsbehoud wanneer je in DV-AVI begint en eindigt. Wat kan je bijvoorbeeld nog instellen in Moviemaker binnen het AVI-domein? By the way: Beide AVI-files encodeer ik tenslotte met TMPGEnc (en exact dezelfde settings) naar MPEG2 en zet ze met Nero 6 (zonder hercodering) op een DVD-schijfje ter vergelijking. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.