Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Techniek
EB
Eric van Ballegoie
Paginatellers
Nov 21, 2005

Leon in andere thread wrote: Ik zou eventueel een extra veldje bij elke review kunnen maken, die je alleen als moderator kan zien. Maar dan moet je bij elke view een update in de db op dat veld doen, en updates zijn nogal slecht voor de performance.
Ik denk dat we dit toch moeten doen, want info over welke pagina's er goed bekeken worden en welke niet is wel erg belangrijk. Wat mij betreft mag er een tellertje op elke pagina op de site (alles behalve forum dus) zodat we ook kunnen zien hoe vaak pagina's als de easter eggs, maar ook hardware reviews en achtergrondartikelen gelezen worden. Koen / Leon: Kunnen jullie een schatting maken of dit problemen gaat opleveren qua serverperformance?

KC
Koen Crijns
Nov 21, 2005

Hoewel het nergens op gebaseerd is, kan ik me niet voorstellen dat dit erg dramatisch is.

Overigens inhakend hierop: er is nog een tweede voordeel van de Friendly URL's die ik aan het maken ben op HWI en binnenkort ook op DVD.nl: alle reviews/artikelen/etc. worden nu door Webalizer als aparte pagina gezien, zodat je veel meer inzicht krijgt in wat goed wordt bekeken en wat niet.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Dec 08, 2005

Ik vind het nog steeds jammer dat we momenteel niet goed kunnen zien hoeveel maal een recensie wordt geraadpleegd. Een titel als Star Trek: Nemesis is volgens mij echt wel vaker bekeken dan (op dit moment) 59 keer. :)

reply
0
LG
Leon Grave
Dec 11, 2005

Ik heb even een veldje in de db toegevoegd en als je met de muis op de titel van de dvd gaat staat krijg je het aantal views te zien.

Ik heb deze plaats even gekozen zodat het niet opvalt, maar als iemand een betere plaats voor de teller weet, dan hoor ik het graag.

[edit]Opmerkingen van Arnold over de tekst verwerkt.[/edit]

reply
0
AM
Alexander de Mol
Dec 11, 2005

Dat is niet voor de gemiddelde gebruiker toegankelijk he? Waar kan ik dat zien?

Maar misschien (suggestie) is het niet verkeerd om dit ergens in de layout van de recensie op te nemen.
Aantal views: 2458

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Dec 11, 2005

Hardstikke mooi dat we nu een teller hebben en je ziet meteen ook het verschil met de gekoppelde forumtopics. (y)

Als zinnetje zou ik niet gebruiken 'bezocht' maar 'bekeken'. Verder mag de : eruit.

Maar, voor wie is deze informatie nuttig. Ik denk dat het primair bedoeld is voor onszelf en in mindere mate voor de bezoeker.
Daarvan is dan ook de plek van tonen afhankelijk.

Als we iedereen dit willen laten zien, dan zou ik zelf een veldje toevoegen aan het recensieoverzicht, waarbij je ook op dit veld kunt sorteren (net als het datumveld).

Of we deze info iedereen willen laten zien of alleen beschikbaar willen hebben voor intern gebruik, is bij deze als vraag neergelegd bij Eric.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Dec 12, 2005

Kan ik het momenteel zien?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Dec 12, 2005

Alexander de Mol wrote: Kan ik het momenteel zien?

ja hoor. Klik op een recensie en houd de muis dan boven de titel (in de paarse balk).

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jan 06, 2006

Werkt het nu nog? Bij mij volgens mij nu niet.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jan 06, 2006

Alexander de Mol wrote: Werkt het nu nog? Bij mij volgens mij nu niet.
Het werkt nog steeds.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Jan 06, 2006

Alexander de Mol wrote: Werkt het nu nog? Bij mij volgens mij nu niet.
Net geprobeerd. Werkt prima! (y)

The Frightners: nog geen 20 reakties maar wel 2064 views :mrgreen:

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jan 06, 2006

Erg handig Leon!

Is het ook mogelijk om een pagina met overzichten te maken waarop je een overzicht kan krijgen?

De volgende overzichten lijken met interessant (Wellicht met een dropdownbox te selecteren wat je wilt zien):

-Meest bekeken 50 titels vandaag
-Meest bekeken 100 titels afgelopen 7 dagen
-Meest bekeken 100 titels afgelopen 30 dagen
-Meest bekeken 1000 titels allertijden
-Zoekfunctie om een willekeurige titels in te voeren.

Is dit uberhaupt mogelijk of wordt er niet gelogd wanneer een artikel bekeken wordt? In dat laatste geval blijft het denk ik handig om een 1000 overzicht voor de crew te maken zodat we kunnen zien welke titels het goed doen.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jan 06, 2006

Deze handige feature is onlangs pas begonnen met tellen, zeg maar. Immers een titel als Shrek 2 is natuurlijk veel meer dan 262 maal bekeken. Dus het heeft eigenlijk alleen echt zin voor titels die na 11-12-2005 zijn gepubliceerd.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Jan 07, 2006

Alexander de Mol wrote: Dus het heeft eigenlijk alleen echt zin voor titels die na 11-12-2005 zijn gepubliceerd.

En je moet eigenlijk pas na het verdwijnen van de voorpagina naar het verloop kijken. Ik denk dat veel mensen ook uit nieuwsgierigheid even klikken. ;)

Niet dat Leon nu zou moeten sleutelen aan de teller, maar het is wel iets om aan te denken wanneer je de getallen vergelijkt.
Een DVD die ook in het featurescherm wordt getoont, zal waarschijnlijk ook veel dubbele kijkers krijgen omdat ze pas kijken waar ze op geklikt hebben als ze al geklikt hebben... ofzo... :mrgreen:

In ieder geval goed om te zien dat de recensies zoveel worden bezocht :)

reply
0