Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
P
Paulus18
Krasjes op dvd
Dec 13, 2005

Ik heb een oude zelfgemaakte dvd maar helaas zijn er door de tijd heen een aantal krasjes op de dvd gekomen. Ik probeerde met DVD Decrypter de dvd op mijn pc te zetten maar krijg op het ene moment een fout en op het andere weer niet. Is er een manier om dit te voorkomen en direct de dvd op mijn pc te zetten?

F
frank_black
Dec 13, 2005

Met DVD.shrink kan je het op je harde schrijf zetten, maar weet niet hoe.

reply
0
P
Paulus18
Dec 13, 2005

DVD Shrink heb ik ook al geprobeerd :(

reply
0
RK
Ron kars
Dec 13, 2005

Mischien zijn er wel middeltjes om de krasjes op te vullen of zoiets, maar ik zou niet weten hoe.

reply
0
P
Paulus18
Dec 13, 2005

Ik hoop het wel, want deze dvd is namelijk erg belangrijk. :(

reply
0
MH
Michael Hamers
Dec 13, 2005

probeer het eens met het programma Alcohol 120% en vink dan aan dat ie bad sectors moet overslaan en moet aanvullen met dummy sectors. Dit werkt prima... In de meeste gevallen dan...

Mocht je toevallig in de buurt wonen van Tilburg dan weet ik nog wel een adres waar ze beschadigde schijfjes kunnen herstellen. No Cure No Pay bewerekn ze daar dus je verliest er in geld niets mee...

reply
0
P
Paulus18
Dec 13, 2005

Martello wrote: probeer het eens met het programma Alcohol 120% en vink dan aan dat ie bad sectors moet overslaan en moet aanvullen met dummy sectors. Dit werkt prima... In de meeste gevallen dan...

Mocht je toevallig in de buurt wonen van Tilburg dan weet ik nog wel een adres waar ze beschadigde schijfjes kunnen herstellen. No Cure No Pay bewerekn ze daar dus je verliest er in geld niets mee...

Moet ik met Alcohol een image maken of direct op dvd branden?
Want ik kan alleen 'Sla leesfouten over' kiezen (heb Nederlandse versie).

En ik woon in Gelderland ;)

reply
0
SN
Stephan den Nijs
Dec 13, 2005

Oppervlakkige krassen kunnen verwijderd worden met koperpoets. :shock: Ja, echt waar. Ik gebruik altijd Brasso. Een beetje op een zachte doek en dan voorzichtig de krasjes wegpolijsten. Het werkt echt! Ook als de krassen niet helemaal zijn weg te krijgen wordt de leesbaarheid (meestal) hersteld. Succes ermee.

reply
0
P
Paulus18
Dec 14, 2005

Stephan den Nijs wrote: Oppervlakkige krassen kunnen verwijderd worden met koperpoets. :shock: Ja, echt waar. Ik gebruik altijd Brasso. Een beetje op een zachte doek en dan voorzichtig de krasjes wegpolijsten. Het werkt echt! Ook als de krassen niet helemaal zijn weg te krijgen wordt de leesbaarheid (meestal) hersteld. Succes ermee.

Nou ik weet niet of dat wel of niet schadelijk is voor de disc, dit is het enige 'origineel' dat ik heb.

reply
0
P
Paulus18
Dec 14, 2005

Martello wrote: probeer het eens met het programma Alcohol 120% en vink dan aan dat ie bad sectors moet overslaan en moet aanvullen met dummy sectors. Dit werkt prima... In de meeste gevallen dan...

En waar kan ik dat van die dummy sectors eigenlijk aanvullen, heb even zitten kijken maar ik zie het niet staan, alleen 'sla leesfouten over' maar niks over dummys :?

reply
0
SN
Stephan den Nijs
Dec 14, 2005

Paulus18 wrote:
Stephan den Nijs wrote: Oppervlakkige krassen kunnen verwijderd worden met koperpoets. :shock: Ja, echt waar. Ik gebruik altijd Brasso. Een beetje op een zachte doek en dan voorzichtig de krasjes wegpolijsten. Het werkt echt! Ook als de krassen niet helemaal zijn weg te krijgen wordt de leesbaarheid (meestal) hersteld. Succes ermee.

Nou ik weet niet of dat wel of niet schadelijk is voor de disc, dit is het enige 'origineel' dat ik heb.

Je kunt het natuurlijk eerst proberen met een andere dvd (of cd) die je wel kunt missen. Hoe dan ook: baat het niet dan schaadt het ook niet. Je kunt de schijf met deze methode niet méér verprutsen dan ie al is. Pas wel op dat je de andere zijde niet beschadigd. Just my two cents...

reply
0
C
Casebay1
Dec 14, 2005

Ik huur regelmatig ZWAAR gemolesteerde DVD's in de Bibliotheek in Rotterdam die bijna altijd problemen geven.

Hele goede ervaringen met het telefoondisplaypolijstspul dat ik bij Halfords heb gekocht - overigens naar aanleiding van een tip ergens in DVD.NL!

ALLE DVD's tot op heden aan de praat gekregen.

't Is effe poetsen (soms een paar keer tot het goed is), maar 't is het waard.

Nog even off-topic:
Ik snap niet dat mensen zo met die gehuurde spullen om moeten gaan. Het lijkt wel of ze het express diep inkrassen of als sjoelschijf gebruiken op een met zand bestrooide tegelvloer. Iets anders kan ik me bij die mate van beschadigingen niet voorstellen.

reply
0