Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
J
Joyce78
van mini dvd naar dvd
Dec 28, 2005

Op vakantie hebben wij gefilmd met onze sony handycam, daarin gaan dvd-r mini discs. We hebben er 5 vol gefilmd. Nu wil ik ze graag samenvoegen en op 1 of 2 dvds kopieren. Ik heb het geprobeerd met DVD Shrink en meer van dat soort programma's, maar bij 3 van de 5 dvds geeft het programma een error: cyclische redundatiecontrole. Hier heb ik wat over gelzen op internet, dus vervolgens een ander programma geprobeerd, maar het blijft hetzelfde probleem. Heeft iemand een tip voor mij? In de handycam spelen ze overigens wel goed. Wat is overigens voor de goede dvds het beste kopieerproces? Welke stappen moet ik hiervoor nemen? En welke dvds zijn het beste om te gebruiken? Alvast bedankt!!!

A
aromberg
Jan 09, 2006

Zoals beloofd zal ik proberen te beschrijven hoe je dit kunt doen

Het lijkt erg moeilijk maar dat is het absoluut niet !

Download en installeer het programma TMPGEncDVD Author.
( Dit kun je via Google vinden en downloaden. Het is Freeware. )

Maak een nieuwe map op je harde schijf. ( b.v vakantie frankrijk )
Maak in deze map 5 mappen genaamd Disc 1, Disc 2, etc. etc.
Kopieer alle gefinaliseerde mini dvds in deze mappen.
Je krijgt dus: Frankrijk/disc 1/ Video_TS etc.

Start het programma.
Druk op "Source setup".
Druk op "Add DVD Video"
Selecteer Frankrijk/disc/Video_TS. Druk op "OK".
Selecteer Title 1 Druk op "Next"
Zorg ervoor dat "reading Chapter Information" staat aangevinkt. Druk op "OK"

Herhaal dit todat je alle titels en dus chapters hebt toegevoegd.
Let wel: per track kun je 99 chapters toevoegen. Kom je hier over heen dan moet je een nieuwe track toevoegen. ( staat links "add new track")

Ben je hiermee klaar druk dan op "Create New Menu"
Nu kun je je menu samenstellen. Selecteer links het type menu welke wenst. Druk op "display menu settings" vervolgens op "Chapter Display"
Hier kun je kiezen waar een chapter begint en hoeveel chapter je wilt hebben. Zet bij iedere chapter een passende tekst. Maak er wat leuks van.

Ben je met het menu klaar druk dan op "Output"

Geef aan in welke nieuwe map je je nieuwe DVD moet komen te staan.
Druk daarna op "Begin Output" De computer zet nu je nieuwe DVD in deze map. Dit duur ongeveer 20 minuten tot een half uur. Je kunt dus wel even een bakkie drinken.

Hierna brand je je DVD met Nero op een DVD schijf.

Het type schijf welke je kan gebruiken hangt van je brander af.
In een nieuwe DVD brander kun meestal zowel DVD+R als DVD-R gebruiken. Kies in Nero voor de Optie DVD-Video. Nero maakt dan meteen een map Video_TS aan. In de map sleep je alle bestanden die je net hebt aangemaakt met TMPGEncDVD Author. Je kunt ook eerst op DVD RW ( herschrijfbare schijf ) branden en om eerst het resultaat te bekijken.

Veel succes toegewenst !

reply
0
A
aromberg
Jan 11, 2006

Hallo,

http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/dvdshrink2.htm

op deze site staat een beschrijving over DVDshrink3.1 ( programma om DVDS te kopieren )

In het laatste gedeelte van de beshrijving staat duidelijk beschreven hoe je een DVD met Nero brand.

Groeten Anton

reply
0