Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
J
jpee
PC leest dvd niet
Feb 08, 2006

Goedendag, Op school hebben we een filmpje gemaakt over een biologisch onderwerp. We hadden een microscoop, met een preparaat eronder, aangesloten op een tv. Op de tv hadden we weer een dvd recorder aangesloten. Toen gingen we opnemen. Dus wat je normaal door de microscoop ziet, zagen we nu op de tv, en dat werd weer opgenomen op een dvd. Na dit alles hadden we de dvd even getest op die zelfde dvd recorder, en we konden vervolgens alles zien wat we hadden opgenomen. De dvd werkte dus. Thuis op de dvd speler, herkent hij de dvd niet. En ook mijn (gloednieuwe pc) herkent de dvd niet. Hij zegt dat er dan een lege dvd in de drive zit. De dvd ziet van de onderkant ook een beetje raar uit. Normaal als een dvd beschreven is, heeft hij een donkere kleur vanaf het midden. Bij mijn dvd lijkt het net of hij in het begin niet beschreven is, en later op de dvd wel: [img]http://img137.imageshack.us/img137/3739/dvd3ea.th.jpg[/img] Hoe kan dit, en wat kan ik eraan doen. Ik zou heel graag de beelden op mijn pc willen afspelen, want dan kan ik print screen ofzoiets dergelijks doen, en de afbeeldingen gebruiken voor mijn eindverslag. Alvast bedankt, jean-paul

E
Exxon
Feb 08, 2006

Als het een rewritable DVD (DVD+RW) is kan ik je niet helpen maar als het is opgenomen op een DVD+R denk ik dat je de DVD niet hebt gefinaliseerd (afgesloten). In de gebruiksaanwijzing zie je hoe dat moet.

reply
0
M
Mr_Parker
Feb 08, 2006

In de meeste gevalen gaat finaliseren als volgt:
(Het is aan te raden om dit in hetzelfde apparaat te doen als waar de disc mee opgenomen is!)

Stop de dvd in de dvd-recorder en wacht tot het menu naar voren komt.
Normaal is dan een van de opgenomen tracks geselecteerd. Je klikt nu echter naar boven met de pijl, helemaal bovenaan klik je naar rechts. Daar krijg je doorgaans de optie om de disc te finaliseren.

Uiteraard kan dit per dvd-recoder toch verschillen en in dat geval geldt zoals Exxon al meld: In de gebruiksaanwijzing zie je hoe dat moet.

Succes.

reply
0
J
jpee
Feb 08, 2006

ja het is idd een dvd+r

ma betekent het nou dat ik nog steeds die disc kan "asluiten"? |
Die dvd is vanmiddag gebrand. Kan ik diezelfde dvd morge ook nog afsluiten? of moet ik weer alles opnieuw gaan opnemen?

JP

reply
0
M
Mr_Parker
Feb 08, 2006

Als je het leuk vind kun je ook tot volgende week wachten :-)

Zoder gekheid, je kunt gewoon wachten en het later afsluiten.
Dit kun je doen om zo nog meer op d disc op te kunnen nemen.
Nadat je de disc finaliseert kun je er niets meer bij zetten, ook al zou er bijvoorbeeld nu maar 1,8 Gb gebruikt zijn en nog 3 Gb vrij.

reply
0