Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
S
Spijkertje
Hoe DVD met menu maken van verschillende (data) CD's
Feb 21, 2006

Ik heb een serie kinder spelletjes op verschillende CD's staan en daar wil ik graag één DVD van maken met een menu waarmee je uit de verschillende spelletjes kunt kiezen. Welk(e) programma(s) kan ik hiervoor het beste gebruiken?

M
Mr_Parker
Feb 22, 2006

Ik denk dat je deze vraag beter bij het forum van computer broertje (www.hardware.info) kunt stellen.

Op dit forum hier wordt onder dit kopje hoofdzakelijk bespreken hoe je bepaalde zaken met betrekking tot video dvd's kunt doen, en niet zo zeer met data dvd's.

reply
0
MS
Mark S
Feb 22, 2006

Macromedia Director zou een optie zijn.
Maar veel spellen checken of de CD daadwerkelijk aanwezig is.
Dus ook al zou je ISO's van die CD's op een DVD branden (die met een executable vanuit een Director movie worden aangeroepen), dan nog is de kans groot dat de spellen weigeren op te starten.

reply
0
S
Spijkertje
Feb 22, 2006

Mr_Parker wrote: Ik denk dat je deze vraag beter bij het forum van computer broertje (www.hardware.info) kunt stellen.

Op dit forum hier wordt onder dit kopje hoofdzakelijk bespreken hoe je bepaalde zaken met betrekking tot video dvd's kunt doen, en niet zo zeer met data dvd's.

Bedankt voor de tip, ga ik doen.

reply
0
S
Spijkertje
Feb 22, 2006

Mark S wrote: Macromedia Director zou een optie zijn.
Maar veel spellen checken of de CD daadwerkelijk aanwezig is.
Dus ook al zou je ISO's van die CD's op een DVD branden (die met een executable vanuit een Director movie worden aangeroepen), dan nog is de kans groot dat de spellen weigeren op te starten.

Heb een trial gedownload en ga proberen of ik een menu kan maken waarmee ik de executable kan uitvoeren. De betreffende spelletjes hoeven niet geïnstalleerd te worden maar draaien direct van de CD.

reply
0
MS
Mark S
Feb 22, 2006

Spijkertje wrote: De betreffende spelletjes hoeven niet geïnstalleerd te worden maar draaien direct van de CD.

Juist DAAR verwacht ik dus evt problemen, omdat de .exe file mogelijk op zoek gaat naar de originele CD, en misschien geen genoegen neemt met een op DVD gebrande ISO van die CD.
ps: verkijk je niet op Director. Het is geen simpel "sleur en pleur" appje, maar een volwaardige ontwikkelomgeving voor interactieve media. Dus een beetje doorbijten is geen overbodige luxe :wink:

reply
0
S
Spijkertje
Feb 23, 2006

Mark S wrote:
Spijkertje wrote: De betreffende spelletjes hoeven niet geïnstalleerd te worden maar draaien direct van de CD.

Juist DAAR verwacht ik dus evt problemen, omdat de .exe file mogelijk op zoek gaat naar de originele CD, en misschien geen genoegen neemt met een op DVD gebrande ISO van die CD.
ps: verkijk je niet op Director. Het is geen simpel "sleur en pleur" appje, maar een volwaardige ontwikkelomgeving voor interactieve media. Dus een beetje doorbijten is geen overbodige luxe :wink:

Is inderdaad geen prog voor "digibeten" Ben al een tijdje aan het stoeien geweest, maar het is mij nog niet gelukt om een menu te maken met een link naar een exe file in een map. Maar ik geef het NIET OP!

reply
0