Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Muziek, Cabaret en Theater Discussies
REB
Rob Eric Blank
Queen - A Night at the Opera 30th anniversary edition CD/DVD
Mar 07, 2006

Ik zag deze cd/dvd laatst liggen bij verschillende zaken en ik vroeg mij af of dit een aanrader is en wat ik hiervan zou kunnen verwachten. Er is een standaard cd versie, maar ook deze met DVD. Weet iemand de meerwaarde van deze DVD en de kwaliteit van zowel beeld als geluid?

AO
Arnold van Oostrum
Mar 07, 2006

Lees dit eens:
http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?reviewid=2205

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 08, 2006

Arnold van Oostrum wrote: Lees dit eens:
http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?reviewid=2205
:oops: Sorry over het hoofd gezien.

reply
0
AD
Alexander D
Mar 09, 2006

Hij is zeker de moeite van het aanschaffen waard. :wink:

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 09, 2006

Ik heb deze aangeschaft, misschien vnvnd nog ff kijken.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 17, 2006

Ik heb deze DVD nu afgespeeld en werkelijk een fenemenaal geluid. Waarschijnlijk de DVD met het beste geluid. Top gedaan, ik heb werkelijk genoten!

reply
0
B
Boersmaster
Mar 17, 2006

Heb je hem ook vergeleken met de dvd-audio van hetzelfde album? En met de tracks op GVH1? Zit zelf nog te twijfelen, heb de cd namelijk al, maar weet niet of ik de dvd-a of deze uitgave moet kopen.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 17, 2006

Ik heb geen DVD audio speler, tot mijn spijt. Dus ik het het alleen maar gedaan met de DTS track die ik uiterst sterk vind.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Apr 11, 2006

Boersmaster wrote: Heb je hem ook vergeleken met de dvd-audio van hetzelfde album? En met de tracks op GVH1? Zit zelf nog te twijfelen, heb de cd namelijk al, maar weet niet of ik de dvd-a of deze uitgave moet kopen.
Inmiddels zoveel uitgaves dat ik door de bomen het bos niet meer zie...... 8) 8) 8)

reply
0
A
A3aan
Apr 11, 2006

Ik las een recentie van een aflevering van 'classic albums' (een BBC-serie waarin met muzikanten, producers e.d. gepraat (en gedemonstreerd) wordt over de tot standkoming van een album. Ik heb de aflevering van 'Dark Side Of The Moon' ook) van Night at the opera, gecombineerd met een DVD met een 5.1-mix van NATO.
Dit lijkt dezelfde DVD als in die 30th-aniversery, maar nu gecombineerd met een 'making of' (in de hoes-titel). Deze vind ik een aanrader en hij staat dus al op mijn verlanglijstje.

reply
0
H
Hankster
Apr 12, 2006

A3aan wrote: Ik las een recentie van een aflevering van 'classic albums' (een BBC-serie waarin met muzikanten, producers e.d. gepraat (en gedemonstreerd) wordt over de tot standkoming van een album. Ik heb de aflevering van 'Dark Side Of The Moon' ook) van Night at the opera, gecombineerd met een DVD met een 5.1-mix van NATO.
Dit lijkt dezelfde DVD als in die 30th-aniversery, maar nu gecombineerd met een 'making of' (in de hoes-titel). Deze vind ik een aanrader en hij staat dus al op mijn verlanglijstje.

klopt, het is zoals gezegd de docu met als bonus disc de DVD van de 30th Anniverary.
Ik vond 'em erg leuk om te hebben :)

reply
0
P
Pinkeltje
Apr 27, 2006

Een must voor elke Queen liefhebber. Veel beelden die weinig tot nooit zijn vertoond. Erg mooie extra features

reply
0
A
A3aan
Jun 27, 2006

Ja, ik heb hem ondertussen en gezien ook.

Ik was eerst dik teleurgesteld omdat mijn favo nummer 'Prophet's song' niet zo uitgebreid aan de orde kwam in de docu.
[spoiler:01cf7b0ac6]Gelukkig staat er een veel uitgebreider stuk dan wel weer bij de extra's[/spoiler:01cf7b0ac6]

maar, als ik heeeeel eerlijk ben, ik heb betere 'afleveringen' van 'classic albums' gezien (waar namelijk dieper op de nummers of de productie werd ingegaan).
Desalnietemin prima schijfje

reply
0