Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Muziek, Cabaret en Theater Discussies
M
McReal
top 40 dvd,s DTS vraag
Mar 18, 2006

Hey Ik heb een paar van deze top 40 dvd.s http://www.40jaartop40.nl/dvdeightees.html Wat me nu opvalt als ik de dvd op DTS zet krijg ik nog steeds geluid alleen over de fronts Is dit normaal ??

T
Troy
Mar 18, 2006

Als je een computer met DVD drive hebt: stop hem daar eens in, en kijk hoeveel channels de DTS track heeft.

Je hebt kans dat het DTS 2.0 is, dan krijg je inderdaad alleen geluid over de fronts.

reply
0
R
Rops
Mar 18, 2006

Lees maar eens...
[klik]

...Het geluid staat in twee formaten op deze disc. Een Dolby Digital 2.0 (448 kb/s) en een DTS 5.0 (1509 kb/s) track waarvan alleen het linker- en rechter voorkanaal actief zijn (de keuze getuigt van weinig profesialisme)...

reply
0
M
McReal
Mar 18, 2006

tjs ik verwachte van DTS dat dat over 5 kanalen ging :(

reply
0
MH
Michael Hamers
Mar 19, 2006

Niet altijd dus...

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Mar 19, 2006

Rops wrote: Lees maar eens...
[klik]

...Het geluid staat in twee formaten op deze disc. Een Dolby Digital 2.0 (448 kb/s) en een DTS 5.0 (1509 kb/s) track waarvan alleen het linker- en rechter voorkanaal actief zijn (de keuze getuigt van weinig profesialisme)...

Zou het dan geen DTS willen noemen maar een opgebooste Dolby Digital 2.0.

reply
0
W
Werner
Mar 19, 2006

DTS wordt helaas vaak als verkoopargument gebruikt; het kunstmatig oppeppen van bijv. televisieseries als Midsomer Murders naar DTS is nergens voor nodig.

reply
0