Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Ladyhawk
Mar 19, 2006
Hoi mensen, Ik heb een vraag over het maken van een 'afspeelbare DVD'. Ik ben een grafisch vormgever en heb voor een klant (een DJ) een animatie gemaakt in Flash. Deze animatie moet getoont gaan worden op een groot scherm achter de DJ wanneer deze aan het draaien is. De VJ's mixen dit soort animatie in tijdens het draaien in combinatie met een eigen library. Ik was dus in de veronderstelling dat ik gewoon een swf file kon aanleveren die zij daar 'inmixen'. Dat is dus niet het geval. Ik kreeg dus als aanleverspecificatie 'een afspeelbare DVD'. Heeft iemand enig idee wat dit inhoud en hoe ik dit moet maken? Ik had al begrepen dat ik de animatie om moet zetten naar AVI, maar flash heeft dus diverse mogelijkheden om dit te exporteren. Welke kwaliteit moet ik dan gebruiken? Het viel me ook op dat wanneer ik er een avi file van maak de animatie erg gaat schokken en traag word. Kan dat komen door 3D die ik gebruik? Of die ik iets verkeerd met het exporteren? Moet ik misschien andere software gebruiken? Premiere?? Ik zit dus een beetje vast :S. Alvast dank!