Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
P
PimPandoer
Mp3 bestanden 'rippen' van een VOB file
Mar 19, 2006

Ik heb even een vraag met betrekking tot het rippen van MP3 bestanden uit VOB files. Met het programma DVD audioripper deluxe is het mogelijk om muziek bestanden in MP3 formaat uit een VOB file te rippen. Maar dit gebeurt dan zonder de naam van het nummer en/of artiestnaam. Hij maakt dan zelf zeg maar bestandsnamen aan voor het MP3 bestand. Nu heb ik een DVD waarbij ik op het TV scherm de naam en artiest zie in een soort van menu terwijl ik de muziek hoor. Als ik de muziek rip van deze DVD dan heb ik dus wel de MP3 bestanden, maar zie ik niet de naam van het nummer of de artiest. Is het ook mogelijk op de één of andere manier dat je wel de naam van de artiest en de naam van het nummer kunt mee exporteren?

MS
Mark S
Mar 19, 2006

Wij wachten geduldig af totdat de moderators hun uitgebreid zondagdiner achter de kiezen hebben om dit topic te sluiten...

reply
0
T
Troy
Mar 19, 2006

Voor zover ik weet heeft DVD dat soort informatie niet. Sommige audio cd's wel (genaamd CD-Text), maar bij DVD vrees ik dat het je niet gaat lukken om artiest + titel erbij te krijgen.

edit: hierboven me alweer een lid van de forumpolitie. :? Wijs mij maar eens aan waar in de regels staat dat je geen audio mag extracten van een DVD die je in je bezit hebt.

reply
0
P
PimPandoer
Als je dat al niet mag vragen...
Mar 19, 2006

Dan was dat mijn 1e en laatste post hier.
Bedankt voor je antwoord Troy. Het gaat idd om een legale live dvd die ik in mijn bezit heb. Wil de muziek hiervan appart hebben om bijv. in de auto te luisteren. Maar het zal erop neer komen dat ik alles handmatig in moet voeren vrees ik, maar goed.

Succes verder met alle o zo legale onderwerpen in dit forum.

reply
0
MS
Mark S
Mar 19, 2006

Troy wrote: politie. :? Wijs mij maar eens aan waar in de regels staat dat je geen audio mag extracten van een DVD die je in je bezit hebt.

Zucht.
Het gaat er niet om of het wel of niet mag. Het gaat er om dat extracten en rippen ook gebruikt kan worden voor niet legaal spul, het bespreken van deze tools en technieken mensen op ideeen kan brengen, en om DIE reden zal deze thread denk ik dicht gaan.

Det beleid is wat dat betreft al jaren ongewijzigd, en of je het er mee eens bent of niet, het zijn nou eenmaal de geldende huisregels.

reply
0
T
Troy
Mar 19, 2006

Mark S wrote: Zucht.
Het gaat er niet om of het wel of niet mag. Het gaat er om dat extracten en rippen ook gebruikt kan worden voor niet legaal spul, het bespreken van deze tools en technieken mensen op ideeen kan brengen, en om DIE reden zal deze thread denk ik dicht gaan.

Det beleid is wat dat betreft al jaren ongewijzigd, en of je het er mee eens bent of niet, het zijn nou eenmaal de geldende huisregels.

Ik denk dat het woord 'rippen' hier wat misleidend is. In de 'warez-betekenis' van het woord is het inderdaad verboden op dit forum.
Echter, de vraag ging niet over decrypten, maar over mp3-files uit een DVD halen. Ik zie niet in hoe dat mensen op 'ideeën' kan brengen. Immers, het gaat hier om het omgekeerde proces. Niet van gedownload spul een DVD maken, maar muziek uit een (legaal gekochte) DVD halen.

Ik ben het ermee eens dat een topic gesloten wordt als de vraag is "hoe omzeil ik de beveiliging op een DVD", maar niet bij deze vraag.

Ach laat ook maar :lol: Waarom zit ik hier mijn tijd aan te verdoen

reply
0
NS
Nathan Strik
Mar 20, 2006

Ahem... *slikt laatste hap door* (uitgebreid diner ;))

Slotje dus...

reply
0