Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
H
henkie12
DVD+R speed 8x
Apr 30, 2006

Hallo, Ik heb namelijk een probleempje. Ik heb namelijk een DVD-brander die brandt alleen maar DVD's op maximum 4x speed. Is het ook mogelijk om DVD's van 8 speed te gebruiken en branden op 4x speed....? Wie kan mijn vraag beantwoorden, nog maals bedankt. GR,karell

M
Mr_Parker
Apr 30, 2006

Dit zal een kwestie van proberen zijn.
Sommige schijfjes werken alleen maar vanf een bepaalde snelheid, bijv. 4x tot en met 16x andere werken vanaf 1x tot bijv. 4x, of 1x tot en met 16x.

En ligt er dus een beetje aan of die schijfjes van jou maximaal op 8x geschreven kunnen worden, of uitsluitend, of van 4x t/m 8x etc...

Makkelijkste is om het uit te proberen, als je brander het schijfje niet herkend zal er niks gebeuren, er gaat niets kapot en normaal is het schijfje alsnog in een brander te gebruiken die hem wel ondersteund.

reply
0
H
henkie12
Apr 30, 2006

Mr_Parker wrote: Dit zal een kwestie van proberen zijn.
Sommige schijfjes werken alleen maar vanf een bepaalde snelheid, bijv. 4x tot en met 16x andere werken vanaf 1x tot bijv. 4x, of 1x tot en met 16x.

En ligt er dus een beetje aan of die schijfjes van jou maximaal op 8x geschreven kunnen worden, of uitsluitend, of van 4x t/m 8x etc...

Makkelijkste is om het uit te proberen, als je brander het schijfje niet herkend zal er niks gebeuren, er gaat niets kapot en normaal is het schijfje alsnog in een brander te gebruiken die hem wel ondersteund.

Maar als ik ze op 4x keer brand, is dat dan voldoende....?

reply
0
M
Mr_Parker
Apr 30, 2006

Maar als ik ze op 4x keer brand, is dat dan voldoende....?

Met de snelheid die op de schijfjes vermeld wordt, word doorgaans de maximale snelheid aangegeven waarmee de schijfjes geschreven kunnen worden, maar niet hoeven geschreven te worden.

Doorgaans is het zelfs beter om op lagere snelheid te schrijven omdat dan minder (vlug) fouten ontstaan en de compatibiliteit met spelers het grootst is.

reply
0