Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Jos A.
Jun 23, 2006
Hey iedereen, ik loop al een tijdje met een knagend gevoel rond, en ik vermoed dat ik eindelijk weet wat het is: upgrade-virus. Ik heb op het moment een satellietsysteem; voor films en spellen is het perfect, maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer serieus naar/naar serieuze muziek begin te luisteren. Dus lijkt een speakerupgrade voor de hand te liggen. Ik heb echter een beetje mijn twijfels, en dat komt met name door mijn versterker: een Yamaha RX-V350. Op zich een prima beestje, maar ik ben bang dat, omdat het een budgetmodel is, hij moeite gaat hebben met het aandrijven van grotere speakers. Tegen wat voor problemen kan ik aanlopen als ik nieuwe speakers zou kopen? De verkoper zei dat het "gewoon proberen" was, maar dat vond ik een beetje te vaag. Ik heb best wat vertrouwen in de Yamaha, maar ik moet natuurlijk niet mijn apparatuur gaan slopen. Zo zag ik dat bijvoorbeeld een Quad 11l al een slordige 60w per kanaal vraagt, en ik weet niet zeker of de Yamaha dat trekt, ondanks de specs die 90w per kanaal aangeven. (Ik weet trouwens dat Edgar Smit dezelfde receiver heeft, maar ik weet niet of hij er nog een eindversterker ofzo aan heeft hangen, én ik had nog wat meer vragen dus ik laat de PM even achterwege :)) Ik ben er wel achter dat ik een speaker upgrade wil, ik denk dat ik met nieuwe speakers méér uit mijn versterker kan halen dan een nieuwe versterker uit mijn huidige speakers. Het wordt een upgrade t.b.v mijn muziek, dus stereo. Surround boeit me niet zo, daar gebruik ik net zo lief mijn huidige set voor als dat betekent dat ik mijn nieuwe speakers niet zou beschadigen. Denk ik trouwens juist dat als ik de speakers alleen in stereo gebruik, ik de vermogens- en impedantiedippen over twee kanalen spreid i.p.v alle vijf (en dus meer vermogen voor ieder kanaal heb)? Dan de volgende vraag (alvast excuus voor mijn langdradige verhalen): Ik ben bij diezelfde verkoper onder de indruk geraakt van de Monitor Audio RS5, zowel qua geluid als uiterlijk. Nu las ik dat omdat de poorten aan de achterkant zitten, de speaker eigenlijk een eind los van de muur moest staan. Ik heb echter niet ál te veel ruimte, zou zo'n detail funest kunnen zijn voor het geluid? Misschien dat ik in zo'n geval beter uit ben met boekenplankmodellen? Hmmm... ah! Om niet teveel uit de toon te vallen met de rest van de draadjes in dit sub-forum, suggesties zijn altijd welkom. Mijn luisterlijstje is op het moment: * Monitor Audio RS5 (Klinkt goed, ziet er goed uit en is in de toekomst ideaal als rear) * Kef iQ5 (Niet gehoord, maar veelbelovende ervaringen en uiterlijk is goed) * Quad 11l (Klinken erg fijn en de strakke aflak maakt kwijl wegpoetsen makkelijk) * B&W 603 S3 (Deze was volgens de verkoper bijvoorbeeld al wat moeilijker aan te sturen, toch klonk hij niet onverdienstelijk) * B&W boekenplankmodel, type weet ik even niet meer. Budget is maximaal 1000 euro, liefst goedkoper. Nóg duurder zou onrecht doen aan de speaker, en het liefst koop ik nieuwe spulletjes. Alvast bedankt, is't niet voor een antwoord dan wel voor het lezen ;).