Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
filipdb
Jul 03, 2006
Dag allemaal, Ik heb een probleem met het geluid van mijn bose acoustimas 6 serie III. Deze gebruik ik in combinatie met een Sony STR-DE497 5.1 surround versterker en een Sony DVP-NS52P DVD speler. Om de misverstanden te vermijden: ik heb de bedrading aan de boxen, subwoofer en versterker meermaals gecontroleerd of alles goed aangesloten is, dus daaraan ligt het probleem niet denk ik. De instellingen van de bose subwoofer zijn: voor bass het 'wijzertje' op ongeveer 11uur, dus iets minder bass voor LFE het 'wijzertje' op ongeveer 9uur, dus veel minder dan neutraal De instellingen van de versterker zijn: de twee front speakers staan in balans. de center speaker krijgt +0db de linker en rechter surround krijgen +4db de subwoofer krijgt -4db De tone instellingen: bass krijgt +0db trebble krijgt +3db Als ik de test tone van de versterker laat spelen dan is de rechter surround speaker veel minder luid. Pas als ik het volume van de versterker enorm luid zet, dan is het precies of de box "in werking treed" en is het probleem minder opvallend als het volume terug wat minder luid wordt gezet. Ook als ik naar sommige DVD's (bv de thememuziek van de Sopranos is te veel bass) kijk kan het zijn dat er enorm veel bass is. Dit valt veel minder op bij muziek, daar klinkt alles normaal. Bedankt voor enige hulp, Filip