Hot Wheels onthult F1® THE MOVIE Die-cast auto en brengt zo het grote scherm naar een 1:64 schaal

Auteur:
Rogier Burghout
23 juni 2025


Hot Wheels onthult F1® THE MOVIE Die-cast auto en brengt zo het grote scherm naar een 1:64 schaal

 
Hot Wheels onthult F1® THE MOVIE Die-cast auto en brengt zo het grote scherm naar een 1:64 schaal
Limited edition die-cast auto met authentieke details geïnspireerd op de langverwachte film van deze zomer is vanaf 24 juni beschikbaar voor pre-order op Mattel Creations
20 juni 2025 - In aanloop naar de wereldwijde release van de Apple Original Films' F1® The Movie kondigt Hot Wheels® vandaag een limited edition die-cast auto aan, geïnspireerd op het fictieve Apex Grand Prix (APXGP) team, bestuurd door het personage Sonny Hayes, gespeeld door Brad Pitt. De Formula 1® die-cast op schaal 1:64 is vanaf 24 juni te koop op MattelCreations.com, voorafgaand aan de release van de film in de bioscoop op 27 juni van Warner Bros. Pictures.

De die-cast op schaal 1:64 geeft de energie en het geavanceerde ontwerp van de Formule 1-auto van het APXGP-team weer en brengt magie uit de film en realisme uit de autosport samen op een echte Hot Wheels-manier. Na de aankondiging van een meerjarig licentiepartnerschap met Formule 1 vorig jaar en twee daaropvolgende uitverkochte gezamenlijke productlanceringen, biedt deze release autoliefhebbers, racefans, liefhebbers van popcultuur en filmliefhebbers een manier om een stukje F1® The Movie mee naar huis te nemen.

De Hot Wheels gietvorm en de gegoten bestuurdershelm zijn net als de raceauto van Sonny Hayes in de film voorzien van een authentieke gouden en zwarte kleurstelling met het nummer zeven van Hayes. Klanten ontvangen ook drie sets Pirelli-banden en een bandenopbergrek. Bovendien wordt de auto geleverd in een 'Kar Keepers' verzamelbox voor de ultieme verzamelaarservaring. 
"Onze vorige Formule 1 productlanceringen werden ongelooflijk goed ontvangen door racefans en Hot Wheels verzamelaars, en nu kunnen we een stukje van de collectie delen met filmliefhebbers over de hele wereld," zegt Roberto Stanichi, executive vice president, Hot Wheels & Global Head of Vehicles and Building Sets bij Mattel. "Met de APXGP die-cast kan Hot Wheels in contact komen met een nieuw publiek van bioscoopbezoekers die nu de kans hebben om een stukje film- en racegeschiedenis op schaal 1:64 te bezitten."

De langverwachte Formule 1-film, geregisseerd door Joseph Kosinski en geproduceerd door Jerry Bruckheimer Films, Plan B Entertainment en zevenvoudig F1® wereldkampioen Lewis Hamilton's Dawn Apollo Films en gemaakt in samenwerking met Formule 1®, draait vanaf 25 juni internationaal in de bioscoop en vanaf 27 juni in Noord-Amerika. Brad Pitt speelt de rol van 'Sonny Hayes'. Sonny Hayes werd "de grootste die er nooit is geweest" genoemd en was Formule 1's meest veelbelovende fenomeen van de jaren 90, totdat een ongeluk op het circuit bijna een einde maakte aan zijn carrière. Dertig jaar later is hij een freelance racer wanneer hij wordt benaderd door zijn voormalige teamgenoot Ruben Cervantes (Javier Bardem), eigenaar van een Formule 1-team dat op instorten staat. Ruben overtuigt Sonny om terug te keren naar Formule 1 voor een laatste kans om het team te redden en de beste ter wereld te worden. Hij rijdt samen met Joshua Pearce (Damson Idris), een nieuwkomer van het team die zijn eigen tempo wil bepalen. Maar als de motoren ronken, haalt Sonny's verleden hem in en ontdekt hij dat in Formule 1 je teamgenoot je felste tegenstander is - en de weg naar verlossing kun je niet alleen afleggen.

Apple Original Films en Warner Bros. Pictures presenteren een productie van Monolith Pictures / Jerry Bruckheimer / Plan B Entertainment / Dawn Apollo Films, een film van Joseph Kosinski, F1® The Movie, wereldwijd gedistribueerd in bioscopen en IMAX® door Warner Bros. Pictures.

Ga voor meer informatie naar MattelCreations.com.
 
 
Over Mattel 
Mattel is een wereldwijd toonaangevend speelgoedbedrijf en eigenaar van een van de sterkste kinder- en familie-franchises ter wereld. We creëren innovatieve producten en ervaringen die inspireren en ontwikkelen kinderen via spelen. We betrekken consumenten via ons portfolio aan iconische merken inclusief Barbie®, Hot Wheels®, Fisher-Price®, American Girl®, Thomas & Friends™, UNO®, Masters of the Universe®, Monster High® en MEGA® evenals andere populaire intellectuele eigendommen die we bezitten evenals andere populaire intellectuele eigendommen die we in eigendom hebben of in licentie geven in samenwerking met wereldwijde entertainmentbedrijven. Ons aanbod omvat film- en televisie-inhoud, gaming en digitale ervaringen, muziek en live-evenementen. We zijn actief op 35 locaties en onze producten zijn verkrijgbaar in meer dan 150 landen in samenwerking met 's werelds toonaangevende retail- en e-commercebedrijven. Sinds de oprichting in 1945 is Mattel er trots op een betrouwbare partner te zijn die kinderen in staat stelt het wonder van de kindertijd te ontdekken en hun volledige potentieel te bereiken. Bezoek ons online op mattel.com.