Superman & Lois - Seizoen 1

20-10-2022

7.2

Superman & Lois - Seizoen 1 (Blu-ray)

Na jaren van supervillains, monsters en buitenaardse indringers die van plan zijn het menselijk ras uit te roeien, komen 's werelds beroemdste superheld (Tyler Hoechlin) en stripboeks beroemdste journaliste (Elizabeth Tulloch) oog in oog te staan met een van hun grootste uitdagingen ooit - omgaan met alle stress, druk en complexiteit die komen kijken bij het zijn van werkende ouders in de hedendaagse samenleving.

Er zijn al diverse films en serieus gemaakt van 's werelds sterkste superheld, namelijk Superman. De meest bekende zijn Lois & Clark: The New Adventures of Superman en Smallville. De laatstgenoemde ging over Sueprman als jong volwassene en zijn groei van Clark Kent tot uiteindelijk Superman, en de tweede serie, Lois & Clark, concentreerde zich vooral op de relatie tussen Superman & Lois en dan vooral zijn rol als Clark Kent. Of die dynamiek nog niet voor genoeg vuurwerk kon zorgen brengt de nieuwe serie Superman & Lois nog iets extra's: de familie-dynamiek met jonge kinderen. In Superman & Lois is het stel al zo'n 10 jaar samen en hebben twee zoons: Jonathan en Jordan, beiden vernoemd naar de twee vaders die Superman had: zijn biologische vader Jor-El en zijn pleegvader Jonathan Kent. De serie begint goed met interssante verhaallijnen maar het zijn er ook veel, heel veel. De serie moet, zeker aan het begin, nog even het tempo en ritme vinden want soms springt de serie erg van de hak op de tak. Maar de serie heeft zeker potentie en dat werd ook al duidelijk met dat de serie al een tweede seizoen kreeg net voordat de tweede aflevering werd uitgezonden. En dat is knap, zeker voor de "zoveelste" serie over Superman, over wie er echt veel verhalen zijn verteld. Superman & Lois is een erg leuke serie en hoofdrolspelers Tyler Hoechlin en Elizabeth Tulloch zijn erg goed gecast. er is en overduidelijke chemie tussen de twee en de acteurs kunnen goed op elkaar af spelen. Superman & Lois krijgt een leuk eerste seizoen en dat smaakt naar meer.

Het volledige eerste seizoen krijgt een uitgave op DVD en Blu-ray Disc. De laatstgenoemde uitgave wordt hier besproken.

Genre: Actie, Avontuur, Drama, TV
Jaar: 2021
Speelduur: 630 min
Verpakking: Blu-ray Triple Keepcase in Slipcase
Beeldverhouding: 2.20:1 HD niet anamorf
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
EAN: 5051888260098

• Superman: Alien Spirit
  • Superman & Lois: Legacy of Hope
  • Never Alone: Heroes and Allies
  • DC Fandome Panel: Superman & Lois

Superman & Lois wordt in het ietwat afwijkende beeldformaat van 2.20:1 op Blu-ray Disc gezet. En de transfer is redelijk. Het eerste seizoen telt totaal 15 afleveringen van ieder 44 minuten, en deze worden evenredig verdeeeld over de drie Blu-ray Discs. Je zou denken dat de commpressie daarmee acceptabel zou zijn, maar dat is helaas niet helemaal het geval. Kleuren komen fel en natuurgetrouw over, maar in donkere scènes zie je toch wel wat compressiefouten zoals posteratie en macroblocking. Gelukkig komt het niet heel vaak voor, maar helaas kom je het wel tegen. Het maakt de transfer acceptabel, maar niet zoals we van Warner gewend zijn.

Superman & Lois krijgt een DTS-HD MA 5.1-track mee in de oorspronkelijk Engelse gesproken taal. De track klinkt prima, er is genoeg surroundactiviteit en de track heeft een levendig karakter. Het enige dat opvalt is dat de vertelstem echt alleen uit het centergedeelte komt, en die komt soms een beetje overheersend over ten opzichte van de rest van de track. Voorderest een prima verdienstelijke audiotrack.

Superman & Lois krijgt op Blu-ray Disc een pakketje aan extra's mee. Deze zijn, net als de aflveringen, verdeeld over de drie discs. Alles is in 180p en is Nederlands ondertiteld.

BD Disc 1:

Superman & Lois: Legacy of Hope (19 min)
Een interessante featurette die het fenomeen beschrijft waaraan de serie eer moet aandoen.

BD Disc 2:

DC Fandome Panel: Superman & Lois (28 min)
Cast en crew bespreken de serie op de DC fandome conventie.

BD Disc 3:

Superman: Alien Spirit (9 min)
Deze featurette beschrijft de komaf van Superman.

Never Alone: Heroes and Allies (21 min)
Deze featurette gaat over de verschilllende karakters die Superman tegenkomt, en aan welke kant ze uiteindelijk staan.

Na jaren van supervillains, monsters en buitenaardse indringers die van plan zijn het menselijk ras uit te roeien, komen 's werelds beroemdste superheld (Tyler Hoechlin) en stripboeks beroemdste journaliste (Elizabeth Tulloch) oog in oog te staan met een van hun grootste uitdagingen ooit - omgaan met alle stress, druk en complexiteit die komen kijken bij het zijn van werkende ouders in de hedendaagse samenleving. Superman & Lois is een erg leuke serie en hoofdrolspelers Tyler Hoechlin en Elizabeth Tulloch zijn erg goed gecast. er is en overduidelijke chemie tussen de twee en de acteurs kunnen goed op elkaar af spelen. Superman & Lois krijgt een leuk eerste seizoen en dat smaakt naar meer. Het eerste seizoen van Superman & Lois krijgt een prima uitgave op Blu-ray Disc met een redelijke transfer, prima audiotrack en een leuk pakketje van extra's.