Puss in Boots: The Last Wish / De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens

08-03-2023

9

Puss in Boots: The Last Wish / De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens (Blu-ray)

De roekeloze, angst tartende Gelaarsde Kat, keert terug in een nieuw avontuur uit het Shrek-universum. De dappere, vogelvrij Gelaarsde Kat ontdekt dat zijn passie voor gevaar en minachting voor veiligheid hun tol hebben geëist. Hoewel hij zelf de tel is kwijtgeraakt, blijkt hij acht van zijn negen levens te hebben verspeeld. Om die levens terug te krijgen, wordt de Gelaarsde Kat naar het Zwarte Woud gestuurd op zijn grootste avontuur tot nu toe om de mythische Wensster te vinden. Met nog maar één leven te gaan, moet de Gelaarsde Kat zijn trots opzij zetten en de hulp inschakelen van zijn voormalige partner en aartsvijand: Kitty Poezelpootje. Ze worden op hun reis vergezeld door een spraakzame en opgewekte straathond genaamd Perro. De drie helden moeten samen de sluwste boeven van het sprookjesrijk, waaronder Goudhaartje en de Drie Beren, een stap voor moeten blijven.

Het personage de Gelaarsde Kat maakte zijn opwachting in Shrek 2, en kreeg daarna in 2011 een eigen, gelijknamige, film. Die was best succesvol en erg grappig om te zien. Sinds het vierde deel van Shrek getiteld Forever After, zijn er geen nieuwe films in dat universum gemaakt. Totdat dit vervolg op de eerste film rondom de Gelaarsde Kat ineens werd aangekondigd, met daarbij ook nog eens alle oorspronkelijke stemacteurs die de stem van hun personages inspreken. En het moet gezegd worden: dit vervolg is geen simpele "cash-grab" geworden, maar een volmaakte en orignele film die vakkundigis gemaakt met gedurfde (stijl) keuzes en met een meeslepend verhaal. Ten eerste heeft de film een animatiestijl gebruikt die meer lijkt op hand-tekeningen en heeft een schilderij-achtig palet en uiterlijk, in plaats van de haarscherpe, CGI-animaties die verder veel ziet bij animatiefilms. Daarnaast gaat de film ook ergens over, en heeft volwassen thema's zoals waardering van het leven en iets nuttigs van je leven maken zonder alles maar als vanzelfsprekend te zien. Ook de stemacteurs hebben zich volledig ingezet en brengen met hun vertolkingen de personages extra tot leven. Puss in Boots: The Last Wish / De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens is een vervolg dat niemand verwachtte, maar die in de werkelijkheid echt heel leuk is geworden. De animatie is top, het verhaal is spannend, grappig en meeslepend, en de stemacteurs maken van het geheel ook een feestje. Zeker een aanrader.

Genre: Animatie, Avontuur, Komedie/Humor
Jaar: 2022
Speelduur: 102 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • Dolby Digital Plus 7.1 - Nederlands
  • Dolby Atmos - Duits
  • Dolby Digital 5.1 - Vlaams
  • Dolby Digital Plus 7.1 - Frans
  • Dolby Digital Plus 7.1 - Italiaans
  • Dolby TrueHD 7.1 - Duits
Ondertiteling: Nederlands, Duits, Engels, Frans, Italiaans
EAN: 5053083256401

• De Drietand
  • Verwijderde Scénes
  • De cast achter de Personages
  • In het Begin
  • Jack Horner's Line-O-Rama
  • Onbevreesde Held - Lyric Video
  • Zo teken je een Miauwtastisch Poot-tret
  • Zo maak je een papieren Perrito
  • Kitty Cam
  • Audio Commentaar

Puss in Boots: The Last Wish / De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens krijgt op Blu-ray Disc een prachtige 1080p-transfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. De gekozen animatiestijl en bijbehorend kleurenpalet komen prachtig over op deze BD-transfer. Kleuren zijn prachtig en fel en komen erg levendig over. Scherpte, contrast en zwartniveau zijn  uitstekend. Een werkelijk verbluffend goede transfer op BD.

Puss in Boots: The Last Wish / De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens krijgt op Blu-ray Disc een geweldige en zeer actieve Dolby Atmos-track mee met een Dolby TrueHD 7.1-track als basis. De track is erg actief en biedt een volcontinue geluidsbeeld met veel actie, spektakel en muziek. Een geweldige track die de film perfect ondersteunt. Ook bevat de BD een Nederlandstalige track in Dolby Digital Plus 7.1. Ook deze track klinkt prima met helder en duidelijke stemmen, en voldoende dynamiek en surroundactiviteit. Als laatste bevat de BD ook een Vlaamse track, deze keer in Dolby Digital 5.1, en ook deze klinkt prima zonder echte op- of aanmerkingen.

Puss in Boots: The Last Wish / De Gelaarsde Kat 2: De Laatste Wens krijgt op Blu-ray Disc een aardig pakket aan extra's mee. Alles is in 1080P, Engels gesproken en Nederlands ondertiteld.

De Drietand (4 min)
Een mini-film over één van de acht ongelukken waarnaar de Kat in de film verwijst.