Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
LK
Ludo Keeris
Poll: Alles in 1 setjes zijn behooorlijk populair, hoe sta jij er tegenover?
Feb 01, 2010

Alles in 1 setjes zijn behooorlijk populair, hoe sta jij er tegenover?

E
Ethan1665
Feb 01, 2010

In deze alles in 1 setjes zit veel voor weinig. Als liefhebbers van home-cinema vind ik deze setjes (meestal) niks. Er komt vaak veel geluid uit maar daar is alle mee gezegd. Moeders de vrouw vind dit vaak natuurlijk geweldig want de set is niet zo nadrukkelijk aanwezig. Als echte liefhebber zou ik zeggen. Lekker losse componenten kopen en dus vaak in gedeelte kopen en verbeteren of langer doorsparen voor een echte thuis bioscoop!

reply
0
MH
Michael Hamers
Feb 01, 2010

Heb sinds een jaar of 4 losse componenten en ik wil echt absoluut niks anders meer. Zoveel meer kwaliteit en gemak van uitbreiding. Erg prettig vind ik persoonlijk.

reply
0
F
Fonzie
Feb 07, 2010

Heb een hekel aan alles in 1 setjes. Weinig opties, geen uitbreidingsmogelijkheden. Is je speler kapot, ben je ook meteen je receiver kwijt en omgedraaid... nee dank je ;)

reply
0
.
.:Quadran:.
Feb 11, 2010

Voor kleine ruimtes waar je geen 5.1 set kunt opstellen is het wel een goede oplossing. In m'n hobbykamer is dat meer dan voldoende.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Feb 11, 2010

Ik vind het een drama en zie dat nu bij een vriend van mij: alles-in-1 setje van Samsung, hij kan geen media player via Toslink aansluiten en op een eventuele andere versterker kan hij z'n boxen (met speciale Samsung stekkertjes) ook niet aansluiten. Oftewel: 3 keer niks...

reply
0
R
Roffa
Feb 12, 2010

ligt eraan waar je het voor gebruikt. in de woonkamer heb ik losse componenten, maar in de slaapkamer heb ik die samsung bar die je op kan hangen. voor de slaapkamer geweldig geluid en kan lekker op bed van blu-ray's genieten...

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 18, 2010

Een doorsnee alles-in-één setje is meestal niet om over naar huis te schrijven. Dit soort systemen kunnen ze beter zo aanpassen dat de weergave van dezelfde kwaliteit is als van losse delen en ook meer aansluitmogelijkheden zodat je ook deze kunt upgraden. Ze gaan dan misschien wel bijna €1000 euro kosten maar daar krijg je dan ook weer meer voor terug. ;)

reply
0
Y
Yvonne
Feb 18, 2010

alles in 1..als dat kapot gaat breekt er een paniek uit O_o

reply
0
S
scherpschutter
Feb 25, 2010

Bij mij staat in de werkkamer zo'n ding van Sony. Is eigenlijk van mijn dochter, maar die is gaan samenwonen met een vriend die over een gigantische installatie beschikt. Zelf heb ik in de huiskamer ook losse componenten. Dat Sony setje kostte enkele jaren geleden, als ik me niet vergis, zo'n 200 € (prijzen zullen wel gedaald zijn). Voor een werk- of slaapkamer vind ik de kwaliteit heel redelijk. Mijn ervaring is dat die setjes redelijk voldoen indien je a) geen al te hoge eisen stelt, en b) ze enkel gebruikt voor films, niet voor het draaien van CD's, tenzij iets als K3 of Jantje Smit. Beethoven klinkt alsof Ludwig niet alleen doof maar ook kortademig was.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 26, 2010

scherpschutter;1676482 wrote: Bij mij staat in de werkkamer zo'n ding van Sony.(...) Voor een werk- of slaapkamer vind ik de kwaliteit heel redelijk. Mijn ervaring is dat die setjes redelijk voldoen indien je a) geen al te hoge eisen stelt, en b) ze enkel gebruikt voor films, niet voor het draaien van CD's.

Voor slaapkamers zijn deze dingen redelijk, maar voor gebruik in werkkamers missen ze vaak de mogelijkheid om in te stellen dat er geen luidsprekers voor centre en surround aangesloten zijn.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 27, 2010

All in one setjes:

1 Leuk voor de slaap/kinderkamer(y)
2 Leuk voor luie en domme mensen, dan hoeven ze niet zelf na te denken, alles is al klaar.:roll:
3 Leuk voor de dozenschuifwinkels, alles zit erbij mevrouw.:p
4 Leuk in veel gevallen voor het oog, mooi spul mevrouwtje(6)
5 Leuk op te ruimen, als er wat stuk is kan het ook in 1x weer weg, lekker makkelijk.:mrgreen:
6 Leuk om te horen welke lulsmoes ze gebruiken om hun aankoop aan te prijzen:shock:
7 Leuk als ze hier op het forum komen janken als er iets stuk is en ze het weggooien nog even willen uitstellen.:veryfunny:
8 Leuk als ze hier op het forum komen en ze hebben de babykamer uitvoering en ze willen er de woonkamer op aansluiten.:oops:

In 80% van de gevallen is het gewoon rommel, 15% is redelijk en 5% van het spul is wel goed, maar voor wat die 5% kost koop je ook een hele mooie losse set....... maar dan moet je er natuurlijk wel wat voor doen8)

Dan heb je ook nog de pure design liefhebbers, de kraaien van het Hifi wereldje, zijn ook een soort van alles in 1 liefhebbers, maar dan alleen als het heel duur is, kun je van het zelfde merk dure modulen in je TV laten prakken en er speakers naast plakken, mooi man, zo mooi:roll:

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat men koopt, maar veel respect voor de alles in 1 koper heb ik niet, dat lijkt me wel duidelijk. Het zijn niet de echte liefhebbers, zo'n platte TV klinkt meestal beroerd, en zo'n plastic alles in 1 geval klinkt vaak net even beter en dan hebben ze toch iets moois gekocht:( Er wordt vaak teveel op het uiterlijk gelet en men heeft zich onvoldoende geinformeerd, zodoende lopen de meeste all in one kopers tegen allelei problemen aan. Voornamelijk aansluitproblemen, hebben ze een overjarig model in de mik gedrukt gekregen(was lekker voordelig, mien kreeg extra korting) die de hedendaagse mogelijkheden niet ondersteund....... maar ze dachten.....

:idea:
Man.... neem nooit je vrouw mee als je toe bent aan een nieuwe TV of iets met knap geluid wilt. Doe je dat wel, dan kom je thuis met een plee TV en een zwart slecht klinkend glimmend geval met passieve sub waar je niets op aan kunt sluiten. Het geld dat ZE heeft bespaard zet ze om bij de Zeeman, want die witte zakken met rode letters dienen toch ook weer gevuld te worden.:mrgreen:

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 28, 2010

DVDProfilersFilmgek;1676938 wrote: Dan heb je ook nog de pure design liefhebbers, de kraaien van het Hifi wereldje, zijn ook een soort van alles in 1 liefhebbers, maar dan alleen als het heel duur is, kun je van het zelfde merk dure modulen in je TV laten prakken en er speakers naast plakken, mooi man, zo mooi:roll:

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat men koopt, maar veel respect voor de alles in 1 koper heb ik niet, dat lijkt me wel duidelijk. Het zijn niet de echte liefhebbers, zo'n platte TV klinkt meestal beroerd, en zo'n plastic alles in 1 geval klinkt vaak net even beter en dan hebben ze toch iets moois gekocht:( Er wordt vaak teveel op het uiterlijk gelet en men heeft zich onvoldoende geinformeerd, zodoende lopen de meeste all in one kopers tegen allelei problemen aan. Voornamelijk aansluitproblemen, hebben ze een overjarig model in de mik gedrukt gekregen(was lekker voordelig, mien kreeg extra korting) die de hedendaagse mogelijkheden niet ondersteund....... maar ze dachten.....

:idea:
Man.... neem nooit je vrouw mee als je toe bent aan een nieuwe TV of iets met knap geluid wilt. Doe je dat wel, dan kom je thuis met een plee TV en een zwart slecht klinkend glimmend geval met passieve sub waar je niets op aan kunt sluiten. Het geld dat ZE heeft bespaard zet ze om bij de Zeeman, want die witte zakken met rode letters dienen toch ook weer gevuld te worden.:mrgreen:

Over kraaien gesproken. Zelf ben je er ook één als je anoniem bent en op deze manier jouw mening uit. Het verschil tussen jou en de meeste andere kraaien is dat jij een kraai bent die zijn mening wel onderbouwd. ;)

Televisies zijn trouwens ook alles-in-één toestellen, maar dan compleet met scherm en ingebouwde luidsprekers. Zelfs met losse delen heb je dus ook een alles-in-één in de woonkamer staan.

Een vrouw meenemen naar de winkel kan best handig zijn als je wilt voorkomen dat je zelf met een dergelijk glimmend geval thuis komt wat niks kost en waar je ook niet zo veel aan hebt, maar er wel mooi uit ziet of dat je de woonkamer gaat inrichten als een opnamestudio. Ga je zelf wat uitzoeken doe dat dan niet alleen voor je partner, maar ook voor jezelf of andersom.

Nog een oorzaak is de te krap bemeten vakken van (amper) 15 cm hoog in dat prachtige meubel waar de TV op staat en mooi bij de inrichting past. Voor toestellen die warmte produceren is dit te weinig ruimte. Deze hebben een vak nodig dat minimaal 25 cm hoog is, 50cm breed en diep is en voldoende ventilatie biedt. De afvalberg is nl. al groot genoeg. :roll:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Feb 28, 2010

Gerco Stuivenberg;1677335 wrote:
Televisies zijn trouwens ook alles-in-één toestellen, maar dan compleet met scherm en ingebouwde luidsprekers. Zelfs met losse delen heb je dus ook een alles-in-één in de woonkamer staan.

Een vrouw meenemen naar de winkel kan best handig zijn als je wilt voorkomen dat je zelf met een dergelijk glimmend geval thuis komt wat niks kost en waar je ook niet zo veel aan hebt, maar er wel mooi uit ziet of dat je de woonkamer gaat inrichten als een opnamestudio. Ga je zelf wat uitzoeken doe dat dan niet alleen voor je partner, maar ook voor jezelf of andersom.

:roll:

Ik zie een TV niet als een alles in 1, gewoon een compleet zelfstandig apparaat waar je TVbeelden met geluid mee kunt kijken. Zo is een radio in mijn ogen ook een zelfstandigapparaat, je kan er zenders mee opzoeken en via de versterker gaat er geluid naar de speaker en kun je er naar luisteren. Zo'n ouderwetse pick-up is ook zo'n mooi voorbeeld van een zelfstandig/standalone apparaat, ook de opnemer, een versterker en dan 1 of meerdere speakers om er naar te luisteren. Dat waren voorbeelden van 3 zelfstandige apparaten die je kunt gebruiken zonder hulp van andere apparatuur.

Van een beetje radio of TV is bekend dat ze ruim 10 jaar meegaan en we kennen allemaal wel die oude radio's bij opa of oma.......

Hoe werd de all in one geboren...... de gedachte dat het goedkoper kon, ze hadden allemaal immers een voeding nodig, een versterker en speakers, en daar sluit je dan alles op aan en prakt het in 1 kast. Helaas was dat aan de andere kant ook weer een heel slecht idee, mechanische apparaten zoals de DVD/CD/BD speler, de audio/videocassette/HDD/CD/DVD recorder hebben een beduidend kortere levensduur dan een TV of receiver waarin geen mechanische, lees slijtage gevoelige, onderdelen zitten. In geval van een defect is een all in one een drama, vaak kan het niet meer gemaakt worden en als het al wel kan dan wordt het vel over je oren getrokken.

Zelfstandige apparaten hebben zo hun voordelen en als de tijd een onderdeel achterhaald heeft omdat de techniek niet stilstaat, dan vervang je alleen het betreffende onderdeel, of in geval van iets nieuws sluit je het er bij aan.

Losse randapparatuur is ook fijn, je kan het helemaal naar wens kopen, onafhankelijk van een merk, je kan het op meerdere merken aansluiten. Een standalone is heel wat anders dan een randapparaat, een DVDspeler is een randapparaat, je hebt er niets aan zonder scherm/TV en/of receiver/versterker met speakers.

De term all in one wordt gebruikt om een combinatie van apparaten aan te duiden, daarbij worden niet een TV, radio, receiver of platenspeler bedoeld, dat zijn standalones, bedoeld om 1 ding mee te doen, TV kijken, radio luisteren, plaatje draaien en in het geval van een receiver om naar een radiozender te luisteren of naar een apparaat dat je er op hebt aangesloten. All in one wordt gebruikt voor de combinatie van een voeding/versterker/speakers met 2 of meer mogelijkheden, bijvoorbeeld radio en DVDspeler, de HT set in zijn simpelste vorm. Voornoemde combo zijn zwakke punt bestaat uit het mechanische onderdeel, de DVD speler. Er zijn goede combinaties mogelijk, maar alle combinaties waarbij gebruik wordt gemaakt van een mechanisch onderdeel is af te raden. De niet HT liefhebber denkt dat zijn TV het middelpunt is, de ware liefhebber weet wel beter, een film is een combinatie van beeld en geluid, het 1 kan immers niet zonder het ander, bij de ware liefhebber is de receiver het hart van de installatie. Alle randapparatuur wordt aangesloten op de receiver en de receiver wordt verbonden met de TV, in deze opstelling kan de TV ook zelfstandig werken om even snel het laatste nieuws te zien(hedendaagse TV met digitaletuner) en als je gewoon nog de avond voor je hebt, dan kijk je TV/Film/Concert met alle toeters en bellen en zit je midden in het geheel.(y)

All not in one is in mijn ogen toch wel de meest aan te raden manier, heeft ook de meeste voordelen en kan uiteindelijk wel eens de goedkoopste oplossing zijn met de best mogelijke kwaliteit.(y)

Een beetje vent neemt Mien wel mee, kan ie laten zien waarom Mien der kast op Marktplaats zetten kan, z'n nieuwe TV past niet in dat model kast zo klein als een plee:mrgreen:

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 28, 2010

DVDProfilersFilmgek;1677374 wrote: Ik zie een TV niet als een alles in 1, gewoon een compleet zelfstandig apparaat waar je TVbeelden met geluid mee kunt kijken.

All in one wordt gebruikt voor de combinatie van een voeding/versterker/speakers met 2 of meer mogelijkheden.

Zaak gesloten. :-P

Nu maar hopen dat fabrikanten snel met 'stand-alone' monitoren komen zodat we eindelijk HDMI kunnen gebruiken waarvoor het bedoeld is. :D

reply
0
EL
Ed Lewis
Mar 18, 2010

Pas overgestapt van een alles in 1 set naar losse componenten en die bevallen een stuk beter.
De keuze destijds voor een HT set (Philips MD5600 met 5 disc wisselaar)was simpel, leuk setje voor weinig geld en ik heb er dan ook jaren plezier van gehad, vond het absoluut geen miskoop, maar ik ben blij dat ik de boel nu los heb, geluid is wel een stuk beter, hoewel het geluid uit de philips zeker niet slecht was in vergelijking met het blikgerammel van de meeste andere sets.

reply
0
H
HTip
Mar 04, 2011

Leuke poll!

Ik heb anders gestemd. In de huiskamer staat een 2.1 set (Denon S-301), die kwalitatief goed genoeg is om TV te kijken en eventueel een DVD-serie. Echter als we écht willen genieten van hoge kwaliteit muziek en film, dan gaan we naar onze HT in de kelder. Daar staat een audiorack met losse componenten en dat klinkt natuurlijk nèt even anders (y)

reply
0
WS
Wim S.
May 10, 2015

Ik had voorheen altijd een versterker met goede speakers en had ook de ruimte om flink te blazen, met subwoover etc. Nu dat ik ben verhuisd kan dit niet meer ivm buren.
Nu heb ik alweer 2 jaar een bose-systeem v25 en ik ben daar echt super tevreden mee, zou op dit moment niet anders willen..
Prima huiskamer systeem. Voor de aanschaf kreeg ik veel kritiek op mijn keuze voor bose, maar uiteindelijk moet je gewoon doen wat je zelf wil.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
May 10, 2015

Voor buren maakt het volgens mij niet veel uit of je een set met grote of kleine luidsprekers hebt. Overlast kan nl. veroorzaakt worden door het aantal dB's en/of de vervorming die een set produceert.

Gelukkig hebben de systemen van Bose (en HK) een goede signaal-verwerking waardoor het geluid weinig vervorming heeft. ;)

reply
0
D
Denonfreaker
Jun 19, 2018

ik heb nog maar weinig alles in een setjes gezien die kunnen concurreren met losse componenten

reply
0
S
Smooth-J
Sep 12, 2020

Denonfreaker;2059932 wrote: ik heb nog maar weinig alles in een setjes gezien die kunnen concurreren met losse componenten

Je zegt weinig, maar ze zijn er dus wel? Kun je ze benoemen?

reply
0
W
Werner
Sep 12, 2020

Smooth-J;2081313 wrote: Je zegt weinig, maar ze zijn er dus wel? Kun je ze benoemen?

Ik denk niet dat die daar na 2 jaar nog zin in heeft.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Sep 13, 2020

Werner;2081314 wrote: Ik denk niet dat die daar na 2 jaar nog zin in heeft.

Leek me ook meer vissen naar een goede all in one set zonder daar zelf moeite voor te hoeven doen,
typerend voor de all in one koper, gaan voor het gemak, maar niet stil staan bij de consequenties.

Het is tegenwoordig al behoorlijk lastig om knappe losse apparaten te kopen, als ze er al zijn.
Je wordt overspoeld door kleine compacte all in ones met 2 speakertjes en een ingebouwde CD-speler,
het ding kan middels steamen wel weer van alles afspelen dat je op je phone of ander daarvoorvoor
geschikt apparaat hebt staan. Voor de platte TV's met miserabel geluid is er te kust en te keur een
grote keuze aan soundbars, die dingen kunnen veelal ook het geluid streamen van diverse apparaatjes.

Kwaliteit is tegenwoordig, als je tenminste geen super veeleisend persoon bent, best geschikt om toch
naar films te kijken en dan van een redelijk goede geluidskwaliteit te worden voorzien, iig beter dan het
geluid dat de meeste platte TV's weten voort te brengen.

Denk dat men er zich tegenwoordig minder druk om maakt, draadloze oordopjes en andere draadloze
apparaatjes die dan ook vooral niet teveel mogen leunen op de ingebouwde accu, maken het moeilijk om
dan een beetje vol geluid te kunnen leveren.

Doe het zelf nog op de "ouderwetse" manier met losse apparaten en grote speakers, maar ik denk wel
dat het iets uitstervend is, voor veel mensen te duur, te complex en vooral teveel ruimte innemend is.
Denk dat ATMOS en de DTS X varianten daarom bij de grote meerderheid niet bekent is, ze weten niet
wat het is en inhoud en ze zitten niet te wachten op een kamer vol speakers.

Denk dat we hier tot een kleine groep behoren die het misschien nog heeft, maar als we om ons heen
kijken en beseffen dat ook de schijfjes markt zo goed als uitgestorven is, dan weten we dat het een
aflopende zaak aan het worden is.

Gelukkig kan ik nog wel van mijn eigen "ouderwetse" apparaten genieten(y)

Ach..... uiteindelijk gaat het er om dat je kunt genieten van je film of serie, hoe je dat ook doet, als je
maar plezier hebt en daar gaat het uiteindelijk toch om.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Nov 17, 2020

DVDProfilersFilmgek;2081319 wrote:
Doe het zelf nog op de "ouderwetse" manier met losse apparaten en grote speakers, maar ik denk wel
dat het iets uitstervend is, voor veel mensen te duur, te complex en vooral teveel ruimte innemend is.
Denk dat ATMOS en de DTS X varianten daarom bij de grote meerderheid niet bekent is, ze weten niet
wat het is en inhoud en ze zitten niet te wachten op een kamer vol speakers.

Denk dat we hier tot een kleine groep behoren die het misschien nog heeft, maar als we om ons heen
kijken en beseffen dat ook de schijfjes markt zo goed als uitgestorven is, dan weten we dat het een
aflopende zaak aan het worden is.

Ach..... uiteindelijk gaat het er om dat je kunt genieten van je film of serie, hoe je dat ook doet, als je
maar plezier hebt en daar gaat het uiteindelijk toch om.

Genieten doe ik ook nog op de ouderwetse manier, maar de fabrikanten maken het ons, de massa en zichzelf wel heel moeilijk.

Er worden geen beurzen meer georganiseerd voor de massa en in een winkel kun je ook geen idee krijgen van wat producten en technologieën als Dolby Atmos en DTS:X te bieden hebben en hoe je het makkelijk thuis kan gebruiken. De massa kan daardoor alleen nog luisteren naar de leuke praatjes van een verkoper en de leuke verhaaltjes lezen van de fabrikanten en de recensenten. Op deze manier is het voor een fabrikant wel heel makkelijk om troep te verkopen, het vertrouwen van de consument om zeep te helpen en zo weinig mogelijk omzet te genereren. 8-)

Wim S.;2083132 wrote: Klopt ik kijk ook veel reviews op youtube, vind bv de soundbar van Bowers and Wilkens erg mooi qua design, ondersteund dus geen atmos maar mischien moet ik me daar ook niet meer op blind staren. Ik ga binnenkort eens kijken bij hifi zaak in mijn buurt en dan vooral luisteren, ben erg benieuwd naar die van bowers and Wilkens of Bose..

Het is ook maar net wat je zoekt en wil, atmos klinkt wel erg mooi maar om idd te zeggen of het geluid van boven komt kan ik niet echt zeggen. Ik heb nu focal atmos sib evo speakers die kaatsen op plafond ...

Die set van Focal is een goed voorbeeld van hoe het ook kan.
Een set waarbij de luidsprekers een acceptabel formaat en kwaliteit hebben en wat verder uit elkaar geplaatst kunnen worden zodat je niet als enige van een film hoeft te genieten. (y)

reply
0
WS
Wim S.
Nov 18, 2020

Gerco Stuivenberg;2083140 wrote: Genieten doe ik ook nog op de ouderwetse manier, maar de fabrikanten maken het ons, de massa en zichzelf wel heel moeilijk.

Er worden geen beurzen meer georganiseerd voor de massa en in een winkel kun je ook geen idee krijgen van wat producten en technologieën als Dolby Atmos en DTS:X te bieden hebben en hoe je het makkelijk thuis kan gebruiken. De massa kan daardoor alleen nog luisteren naar de leuke praatjes van een verkoper en de leuke verhaaltjes lezen van de fabrikanten en de recensenten. Op deze manier is het voor een fabrikant wel heel makkelijk om troep te verkopen, het vertrouwen van de consument om zeep te helpen en zo weinig mogelijk omzet te genereren. 8-)

Die set van Focal is een goed voorbeeld van hoe het ook kan.
Een set waarbij de luidsprekers een acceptabel formaat en kwaliteit hebben en wat verder uit elkaar geplaatst kunnen worden zodat je niet als enige van een film hoeft te genieten. (y)

Klopt ik moet het nog wel aanpassen, maar heb ook maar beperkte ruimte. Daarnaast moet het wel een huiskamer blijven en geen ruimte waar apparatuur de ruimte maakt. Wel mooi, maar moet wel beetje huiselijk zijn, vind mijn vriendin ook een goed idee. Ik hou het eerst ook maar bij de focal set, ben wel heel tevreden met het geluid. Misschien eens een nieuwe receiver, ideeen genoeg :lol:

Bezig geweest met crossover en na wat googlen kwam ik er achter dat crossovers van de speakers niet allemaal gelijk moeten zijn. De front het laagst, de bovenste speakers het hoogst center gemiddeld en surround ook. Klinkt stuk beter nu al, ben er zelfs door verrast. Ik had de crossovers allemaal op 80 herz staan en bij automatische caliibratie zet ie ze allemaal op 120 herz..

Zo blijf je leren.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Nov 19, 2020

Wim S.;2083148 wrote: Klopt ik moet het nog wel aanpassen, maar heb ook maar beperkte ruimte. Daarnaast moet het wel een huiskamer blijven en geen ruimte waar apparatuur de ruimte maakt. Wel mooi, maar moet wel beetje huiselijk zijn, vind mijn vriendin ook een goed idee. Ik hou het eerst ook maar bij de focal set, ben wel heel tevreden met het geluid. Misschien eens een nieuwe receiver, ideeen genoeg :lol:

Bezig geweest met crossover en na wat googlen kwam ik er achter dat crossovers van de speakers niet allemaal gelijk moeten zijn. De front het laagst, de bovenste speakers het hoogst center gemiddeld en surround ook. Klinkt stuk beter nu al, ben er zelfs door verrast. Ik had de crossovers allemaal op 80 herz staan en bij automatische caliibratie zet ie ze allemaal op 120 herz..

Zo blijf je leren.

Bij mij is de ruimte ook beperkt en had de 'auto-setup' ze allemaal als 'Large' ingesteld. Om te voorkomen dat ik voor een vol geluid de geluidssterkte zo hoog moet zetten dat de buren er veel last van hebben, heb ik er voor gekozen om de 'cross-overs' wat hoger te zetten. De voordelen hiervan zijn dat het gat tussen het laag en midden kleiner is, de lage tonen veel strakker klinken, dat ik en anderen weinig last hebben van kast-resonaties en dat automatische 'triggering' van de sub beter werkt. Ik gebruik daardoor niet het hele bereik, maar wel de kwaliteiten van de luidsprekers.

Wanneer een set niet goed kan presteren in een ruimte, kan het verstandig zijn om sommige luidsprekers een iets andere plaats te geven dan voor het oog mooi is. Een manier om er voor te zorgen dat ook de weergave goed bij de ruimte past. Anders zullen ze net zo weinig toevoegen aan het woongenot als een soundbar. ;)

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Nov 19, 2020

Wim S.;2083148 wrote: Klopt ik moet het nog wel aanpassen, maar heb ook maar beperkte ruimte. Daarnaast moet het wel een huiskamer blijven en geen ruimte waar apparatuur de ruimte maakt. Wel mooi, maar moet wel beetje huiselijk zijn, vind mijn vriendin ook een goed idee. Ik hou het eerst ook maar bij de focal set, ben wel heel tevreden met het geluid. Misschien eens een nieuwe receiver, ideeen genoeg :lol:

Zo blijf je leren.

Bij mij is de ruimte ook beperkt en had de 'auto-setup' ze allemaal als 'Large' ingesteld. Om te voorkomen dat ik voor een vol geluid de geluidssterkte zo hoog moet zetten dat de buren er veel last van hebben, heb ik er voor gekozen om de 'cross-overs' wat hoger te zetten. De voordelen hiervan zijn dat het gat tussen het laag en midden kleiner is, de lage tonen veel strakker klinken, dat ik en anderen weinig last hebben van kast-resonaties en dat automatische 'triggering' van de sub beter werkt. Ik gebruik daardoor niet het hele bereik, maar wel de kwaliteiten van de luidsprekers.

Wanneer een set niet goed kan presteren in een ruimte, kan het verstandig zijn om sommige luidsprekers een iets andere plaats te geven dan voor het oog mooi is. Een manier om er voor te zorgen dat ook de weergave goed bij de ruimte past. Anders zullen ze net zo weinig toevoegen aan het woongenot als een soundbar. ;)

reply
0
WS
Wim S.
Nov 20, 2020

Gerco Stuivenberg;2083228 wrote: Bij mij is de ruimte ook beperkt en had de 'auto-setup' ze allemaal als 'Large' ingesteld. Om te voorkomen dat ik voor een vol geluid de geluidssterkte zo hoog moet zetten dat de buren er veel last van hebben, heb ik er voor gekozen om de 'cross-overs' wat hoger te zetten. De voordelen hiervan zijn dat het gat tussen het laag en midden kleiner is, de lage tonen veel strakker klinken, dat ik en anderen weinig last hebben van kast-resonaties en dat automatische 'triggering' van de sub beter werkt. Ik gebruik daardoor niet het hele bereik, maar wel de kwaliteiten van de luidsprekers.

Ik heb nu echt wel het gevoel, dat het geluid juist is ingesteld, althans ik ben er nu heel tevreden mee. Nu is alles wat duidelijker, ook het dialoog valt niet meer weg door het geluid van de frontspeakers. De sub heb ik sowieso niet zo hoog staan, de bank trilt niet meer mee, zeg maar.

Heel luid hoeft voor mij idd niet meer, vind de kwaliteit belangrijker en bij een goede 5.1, DTS en Atmos track dat je echt hoort dat de diverse speakers goed in balans zijn. Ik heb een 5.1.2 systeem en heb weleens gedacht aan een 5.1.4 setup maar denk dat het dan too much wordt.

Gisteren de anime met DTS track Weathering with you gezien en dat klonk echt prachtig. Moet nu nog even wat meer leren over de mogelijkheden van de sub, er zitten 2 draaiknoppen achter. 1 is voor de bas en de andere is mij nog niet helemaal duidelijk haha, daarnaast zitten er ook nog 2 switches op. Dus vanmiddag naar even lezen..

reply
0
N
newuser00
May 10, 2020

Very good article forum. I will continue to monitor the article. Here you can consult my article and give comments. livescorebkk.com

reply
0
WS
Wim S.
Nov 17, 2020

Losse componenten zullen altijd beter klinken, vind het ook wel beetje afhankelijk van bv woonruimte. Ik woon in een tussenwoning en mijn subwoover heb ik erg laag staan ivm mogelijke buren overlast, dus kortom ik kan niet het volledige er uit halen, toch ben ik wel tevreden hoor. Maar zou me kunnen voorstellen dat ik ooit naar een soundbar zou overstappen, zou ik de juiste vinden. Ik vind de soundbar van Bose erg mooi qua uiterlijk en het klinkt ook erg goed maar heeft weer geen atmos, dts x ondersteuning...

Zou hier wel graag recensies zien over soundbars, maar volgens mij is er nog geen betaalbare die ook echt heel erg goed is....

reply
0
RB
Rogier Burghout
Nov 17, 2020

Wim S.;2083113 wrote: Losse componenten zullen altijd beter klinken, vind het ook wel beetje afhankelijk van bv woonruimte. Ik woon in een tussenwoning en mijn subwoover heb ik erg laag staan ivm mogelijke buren overlast, dus kortom ik kan niet het volledige er uit halen, toch ben ik wel tevreden hoor. Maar zou me kunnen voorstellen dat ik ooit naar een soundbar zou overstappen, zou ik de juiste vinden. Ik vind de soundbar van Bose erg mooi qua uiterlijk en het klinkt ook erg goed maar heeft weer geen atmos, dts x ondersteuning...

Zou hier wel graag recensies zien over soundbars, maar volgens mij is er nog geen betaalbare die ook echt heel erg goed is....

Ik heb zelf deze: https://allesoverfilm.nl/hardware/sony-ht-zf9-soundbar-review/
Ik ben daar erg tevreden over, maar het is wel een tip om de achterste speakers erbij te kopen.
Coolblue heeft deze totaalset nu voor een mooie prijs staan: https://www.coolblue.nl/product/852438/sony-ht-zf9-sa-z9r.html

reply
0
WS
Wim S.
Nov 17, 2020

Rogier Burghout;2083114 wrote: Ik heb zelf deze: https://allesoverfilm.nl/hardware/sony-ht-zf9-soundbar-review/
Ik ben daar erg tevreden over, maar het is wel een tip om de achterste speakers erbij te kopen.
Coolblue heeft deze totaalset nu voor een mooie prijs staan: https://www.coolblue.nl/product/852438/sony-ht-zf9-sa-z9r.html

Mooie recensie, maar ik hou het wel bij mijn huidige setje hoor. Ik ben daar ook erg tevreden over, ondanks dat ik er niet alles uit kan halen, maar dat hoeft voor mij ook niet meer. Wat ik wel vind is de eenvoud qua installatie en kabels van soundbars, ik heb de tijd nog om hier over na te denken en zie wel wat de ontwikkeling ons brengt. Als ik een soundbar zou willen kopen wil ik juist geen speakers achter meer.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Nov 17, 2020

Wim S.;2083113 wrote: Losse componenten zullen altijd beter klinken, vind het ook wel beetje afhankelijk van bv woonruimte. Ik woon in een tussenwoning en mijn subwoover heb ik erg laag staan ivm mogelijke buren overlast, dus kortom ik kan niet het volledige er uit halen, toch ben ik wel tevreden hoor. Maar zou me kunnen voorstellen dat ik ooit naar een soundbar zou overstappen, zou ik de juiste vinden. Ik vind de soundbar van Bose erg mooi qua uiterlijk en het klinkt ook erg goed maar heeft weer geen atmos, dts x ondersteuning...

Snap veel dingen niet, onder andere dat men zich druk zou maken over ATMOS en DTS X bij een soundbar systeem. Nergens speakers in de hoogte te bekennen bij een soundbar opstelling en geloof me, ook bij mensen met een losse set zul je niet vaak speakers in de hoogte tegenkomen. Als je de doorsnee medemens vraagt wat ATMOS of DTS X inhoud, dan zal waarschijnlijk 95% geen correct antwoord kunnen geven of maar enigszins weten waar het over gaat.

Er zijn maar weinig huishoudens met speakers in de hoogte, nog minder huishoudens met een aparte HT ruimte en steeds minder mensen met een losse opstelling.

Vraag me af wat het belang zou zijn dat een soundbar ATMOS/DTS X ondersteund? De soundbar zal zeer waarschijnlijk niet eens de benodigde decoders daarvoor aan boord hebben. De volksverlakkerij zit in het woordje ondersteuning, het apparaat hoeft er geen bal mee te doen en kan het toch ondersteunen door er geen bal mee te doen en enkel de benodigde info in het signaal te gebruiken om zelf geluid te kunnen maken. Heel oude Blu ray spelers van voor het het ATMOS tijdperk konden het al doorgeven/ondersteunen.

Vind het lezen van reviews hier ook wel leuk, toch blijven het ervaringen van anderen, uiteindelijk kun je met al het geschrevene wel een voorkeur voor iets of meerdere apparaten krijgen, maar uiteindelijk is het toch het beste om niet op je luie kont:shock: te blijven zitten maar zelf je oor te luisteren leggen:idea: als dat maar enigszins mogelijk is. Eigen ervaring is in de praktijk toch wel de beste leermeester gebleken, zeker als daar gezond verstand en hulp van anderen bij betrokken was. Hier een voorbeeld van wat testen: https://www.rtings.com/soundbar/reviews/best/soundbar
Met een beetje googlen of ducken vind je ongetwijfeld nog veel meer reviews en doe je al lezend wel een paar wetenswaardigheden en belangrijkere zaken op om rekening mee te houden bij een aanschaf.

Tegenwoordig lijken de fabrikanten steeds meer en meer te beloven, helaas blijft er in de praktijk vaak weinig van over, zou me dan in het geval van een soundbar niet al te druk maken of hij nu wel of niet ATMOS/DTS X ondersteund of aan dat gegeven al te veel waarde hechten, het is weinig tot nietszeggend en een leuk lokkertje van de fabrikanten om schaapjes mee over de dam te helpen, er zijn belangrijker zaken om op te letten.

Trap niet in mooie praatjes van fabrikanten en leg vooral je eigen oren te luisteren:!:

reply
0
WS
Wim S.
Nov 17, 2020

DVDProfilersFilmgek;2083117 wrote: Snap veel dingen niet, onder andere dat men zich druk zou maken over ATMOS en DTS X bij een soundbar systeem. Nergens speakers in de hoogte te bekennen bij een soundbar opstelling en geloof me, ook bij mensen met een losse set zul je niet vaak speakers in de hoogte tegenkomen. Als je de doorsnee medemens vraagt wat ATMOS of DTS X inhoud, dan zal waarschijnlijk 95% geen correct antwoord kunnen geven of maar enigszins weten waar het over gaat.

Er zijn maar weinig huishoudens met speakers in de hoogte, nog minder huishoudens met een aparte HT ruimte en steeds minder mensen met een losse opstelling.

Vraag me af wat het belang zou zijn dat een soundbar ATMOS/DTS X ondersteund? De soundbar zal zeer waarschijnlijk niet eens de benodigde decoders daarvoor aan boord hebben. De volksverlakkerij zit in het woordje ondersteuning, het apparaat hoeft er geen bal mee te doen en kan het toch ondersteunen door er geen bal mee te doen en enkel de benodigde info in het signaal te gebruiken om zelf geluid te kunnen maken. Heel oude Blu ray spelers van voor het het ATMOS tijdperk konden het al doorgeven/ondersteunen.

Vind het lezen van reviews hier ook wel leuk, toch blijven het ervaringen van anderen, uiteindelijk kun je met al het geschrevene wel een voorkeur voor iets of meerdere apparaten krijgen, maar uiteindelijk is het toch het beste om niet op je luie kont:shock: te blijven zitten maar zelf je oor te luisteren leggen:idea: als dat maar enigszins mogelijk is. Eigen ervaring is in de praktijk toch wel de beste leermeester gebleken, zeker als daar gezond verstand en hulp van anderen bij betrokken was. Hier een voorbeeld van wat testen: https://www.rtings.com/soundbar/reviews/best/soundbar
Met een beetje googlen of ducken vind je ongetwijfeld nog veel meer reviews en doe je al lezend wel een paar wetenswaardigheden en belangrijkere zaken op om rekening mee te houden bij een aanschaf.

Tegenwoordig lijken de fabrikanten steeds meer en meer te beloven, helaas blijft er in de praktijk vaak weinig van over, zou me dan in het geval van een soundbar niet al te druk maken of hij nu wel of niet ATMOS/DTS X ondersteund of aan dat gegeven al te veel waarde hechten, het is weinig tot nietszeggend en een leuk lokkertje van de fabrikanten om schaapjes mee over de dam te helpen, er zijn belangrijker zaken om op te letten.

Trap niet in mooie praatjes van fabrikanten en leg vooral je eigen oren te luisteren:!:

Klopt ik kijk ook veel reviews op youtube, vind bv de soundbar van Bowers and Wilkens erg mooi qua design, ondersteund dus geen atmos maar mischien moet ik me daar ook niet meer op blind staren. Ik ga binnenkort eens kijken bij hifi zaak in mijn buurt en dan vooral luisteren, ben erg benieuwd naar die van bowers and Wilkens of Bose..

Het is ook maar net wat je zoekt en wil, atmos klinkt wel erg mooi maar om idd te zeggen of het geluid van boven komt kan ik niet echt zeggen. Ik heb nu focal atmos sib evo speakers die kaatsen op plafond ...

reply
0
WS
Wim S.
Nov 17, 2020

Rogier Burghout;2083114 wrote: Ik heb zelf deze: https://allesoverfilm.nl/hardware/sony-ht-zf9-soundbar-review/

Mooie recensie, maar ik hou het wel bij mijn huidige setje hoor. Ik ben daar ook erg tevreden over, ondanks dat ik er niet alles uit kan halen, maar dat hoeft voor mij ook niet meer. Wat ik wel vind is de eenvoud qua installatie en kabels van soundbars, ik heb de tijd nog om hier over na te denken en zie wel wat de ontwikkeling ons brengt. Als ik een soundbar zou willen kopen wil ik juist geen speakers achter meer.

reply
0
WS
Wim S.
Aug 10, 2021

Nog even over alles in 1 setjes, ben wel nieuwsgierig naar de reviews en beoordelingen van de nieuwe Sony HT-A9 set van Sony. 4 losse atmos speakers draadloos met 360 sound & je kan de tv als center gebruiken. Best prijzig nog en de subwoover kan je er nog optioneel bij kopen. Toch wel erg nieuwsgierig naar hoe dit zou klinken.

Laatst nog een review gezien met geluidsexperts van Sony zelf op YouTube, het was het beste wat hij ooit had gehoord, beetje erg overdreven lijkt mij. Iemand al recensies hiervan gezien of mischien zelfs al heeft beluisterd op bv een Sony/audio/hifi beurs?

https://www.sony.nl/electronics/luidsprekerelementen/ht-a9?cpint=2:HOMEPAGE_THELATEST4SPAN_HTA9_8118

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Oct 30, 2021

Wim S.;2090120 wrote: Nog even over alles in 1 setjes, ben wel nieuwsgierig naar de reviews en beoordelingen van de nieuwe Sony HT-A9 set van Sony. 4 losse atmos speakers draadloos met 360 sound & je kan de tv als center gebruiken. Best prijzig nog en de subwoover kan je er nog optioneel bij kopen. Toch wel erg nieuwsgierig naar hoe dit zou klinken.

Laatst nog een review gezien met geluidsexperts van Sony zelf op YouTube, het was het beste wat hij ooit had gehoord, beetje erg overdreven lijkt mij. Iemand al recensies hiervan gezien of mischien zelfs al heeft beluisterd op bv een Sony/audio/hifi beurs?

https://www.sony.nl/electronics/luidsprekerelementen/ht-a9?cpint=2:HOMEPAGE_THELATEST4SPAN_HTA9_8118

Hopelijk hebben ze bij Sony dit bericht ook gelezen en gaan ze contact opnemen met de winkels, zodat die een mooie opstelling gaan maken waarmee het grote publiek kan horen wat deze set nog meer te beiden heeft.

Wanneer alleen de slager zijn eigen vlees keurt, zal dat ook niet interessant zijn.:-)

Komt er ook nog een mooie 'centre' bij voor mensen die geen Sony TV hebben?

reply
0
WS
Wim S.
Oct 31, 2021

Gerco Stuivenberg;2091828 wrote: Hopelijk hebben ze bij Sony dit bericht ook gelezen en gaan ze contact opnemen met de winkels, zodat die een mooie opstelling gaan maken waarmee het grote publiek kan horen wat deze set nog meer te beiden heeft.

Wanneer alleen de slager zijn eigen vlees keurt, zal dat ook niet interessant zijn.:-)

Komt er ook nog een mooie 'centre' bij voor mensen die geen Sony TV hebben?

Volgens mij niet, maar schijn je in principe niet nodig te hebben met deze set. Op YouTube staan nu ook al diverse onafhankelijke reviews op en op Google kan je ook al het een en ander vinden. Reacties als geweldig en zelfs ook mensen die het terug brengen. Set is wireless en schijnt last te kunnen hebben van dropouts. Met de instellingen moet je dit wel goed kunnen krijgen, volgens sommigen. Ook iemand die wel de center mist , vaaks wordt deze set vergeleken met een soundbar en dan is de HTA 9 gauw beter. Ik ben er best benieuwd naar, hoe het zou klinken. De design van de speakers valt mij tegen, zo op foto's en filmpjes te zien. Ik ga later vanmiddag even wat reviews op YouTube bekijken.

Ik ben er al wat minder enthousiast over, dan heeft een losse receiver en speakers toch nog mijn voorkeur. Je kan dan altijd updaten naar je eigen smaak..

reply
0
WS
Wim S.
Oct 31, 2021

Dit is een mooie & eerlijke review..

https://youtu.be/TGLFjNQjUxI

Alles komt wel aan bod ook qua setup etc.
Ik ben er zelf niet overtuigd maar kan het me zeker voorstellen dat je hiermee je soundbar zou vervangen.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Oct 31, 2021

Wim S.;2091850 wrote: Dit is een mooie & eerlijke review..

https://youtu.be/TGLFjNQjUxI

Alles komt wel aan bod ook qua setup etc.
Ik ben er zelf niet overtuigd maar kan het me zeker voorstellen dat je hiermee je soundbar zou vervangen.

Dat is idd een mooie review.

Er mag aan dit soort systemen nog wel wat aan gesleuteld worden zodat die van LG, Samsung, Canton e.d. wat dichter bij elkaar komen zodat die voldoende mogelijkheden hebben en een goede weergave kunnen bieden, want van Sonos en Bose hoeven we het niet te verwachten.

Om dit soort systemen geschikt en interessant te maken voor het grote publiek moet er dus nog wel wat gebeuren. 8-)

reply
0