Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
LK
Ludo Keeris
Poll: Hoe sta jij tegenover de verfilming van videogames en/of televisie series?
Mar 06, 2010

Hoe sta jij tegenover de verfilming van videogames en/of televisie series?

CS
Claudio Santulli
Mar 06, 2010

Positief, ondanks het feit dat het resultaat niet altijd even positief is.

reply
0
P
peptalk
Mar 06, 2010

Waarom niet, zijn best leuke films uit voortgekomen.

reply
0
B
black_sabat
Mar 06, 2010

Leuk, maar sommige hadden voor mij niet gehoeven.

Serenity van de serie firefly was tot nu toe voor mij de beste film die gebaseerd was op een tv serie.

reply
0
MH
Marko Heins
Mar 06, 2010

Ben misschien wel één van de weinige, maar voor mij is Silent Hill echt top! Zeer sfeervolle verfilming, kijk ik echt regelmatig naar, en moet worden gezegd, de Duitse HD-DVD is prachtig.

reply
0
TG
Thomas Gabriel
Mar 07, 2010

Resident Evil is matig, maar Serenity was dan weer heel goed!

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Mar 07, 2010

Zit nog steeds te wachten op verfilmingen van Leisure Suit Larry :mrgreen:

reply
0
MH
Michael Hamers
Mar 07, 2010

Ik vind het idee van films baseren op games erg leuk, maar tot nu toe heb ik geen enkele game gebaseerde film gezien die echt goed was. Tomb Raider was leuk en daar houdt het dan wel mee op. Max Payne was ronduit slecht, evenals Doom. Mortal Kombat en Street Fighter waren echt lachertjes. Man wat een slechte scripts en acteerwerk. Maar goed, wellicht komt er ooit een game gebaseerde film die wel echt de moeite waard is. Maar Hollywood kan zelfs al niet goed jatten, laat staan iets leuks verzinnen... En andersom werkt het ook al niet. Een game baseren op een film is ook nog een vak apart. Enige uitzondering daarbij was de game rondom Wolverine...

reply
0
TG
Thomas Gabriel
Mar 07, 2010

Michael Hamers;1679741 wrote: Ik vind het idee van films baseren op games erg leuk, maar tot nu toe heb ik geen enkele game gebaseerde film gezien die echt goed was. Tomb Raider was leuk en daar houdt het dan wel mee op. Max Payne was ronduit slecht, evenals Doom. Mortal Kombat en Street Fighter waren echt lachertjes. Man wat een slechte scripts en acteerwerk. Maar goed, wellicht komt er ooit een game gebaseerde film die wel echt de moeite waard is. Maar Hollywood kan zelfs al niet goed jatten, laat staan iets leuks verzinnen... En andersom werkt het ook al niet. Een game baseren op een film is ook nog een vak apart. Enige uitzondering daarbij was de game rondom Wolverine...

Ik vond Quantum of Solace, het spel ook niet mis...

reply
0
R
Rohim
Mar 09, 2010

Beste game gebaseerd op een film is wat mij betreft nog steeds Goldeneye. Super goed uitgevoerd voor die tijd en daarmee zijn tijd ver vooruit. Eigenlijk zelfs een van de allereerste goede first-person shooters voor de console. Dit komt mede doordat de developers de game ver na de film pas uitbrachten zodat ze alle tijd hebben gehad om er een goede game van te maken.

Gameverfilmingen zijn meestal niet veel soeps, maar ik heb er ook niet veel gezien. Tot nu toe het meest genoten van Tombraider 1 en 2 en ik verwacht veel van Prince of Persia.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Mar 09, 2010

Ik zit nog altijd te wachten op de verfilming van Splinter Cell met Kiefer Sutherland in de hoofdrol van Sam Fisher: ik denk dat die mate van stealth en spionage voor een bijzondere film kan zorgen met veel spanning en technische mogelijkheden voor wat betreft in kaart brengen van een bepaalde missie.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 09, 2010

Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat de film rond Halo niet doorging.
Heb nu wel de animatie serie gezien, en daar was toch potentie genoeg.
Maar misschien kan je beter de illusie hoog houden.

(Off topic)
Wat dat betreft wil ik ook wel Stawars Battlefront serie noemen, een van de weinigen Stawars games die meer deed dan alleen Starwars zijn.

De film Buffy was een aanfluiting, de serie daarintegen vond ik wel erg vermakkelijk.

Maar wat mij betreft mogen ze gewoon doorgaan met verfilmen van games of series.
Liever dat ik zelf kan bepalen of ik iets wil zien, dan dat ik geen keuze heb. ;-)

reply
0
T
Thiver
Mar 10, 2010

Claudio;1680295 wrote: De film Buffy was een aanfluiting, de serie daarintegen vond ik wel erg vermakkelijk.

Maar de film was er voor de serie, dus dat telt niet helemaal in deze dicussie.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Mar 10, 2010

Thiver;1680515 wrote: Maar de film was er voor de serie, dus dat telt niet helemaal in deze dicussie.

Dus ik heb nu niet de hoofdprijs gewonnen :shock:

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Mar 18, 2010

Ach, het zijn meestal wel leuke demo schijfjes. Doom en Resident Evil vind ik wel ok en daar schaam ik mij niet eens voor.... ;)

reply
0
EL
Ed Lewis
Mar 18, 2010

Albert Kostwinder;1683027 wrote: Ach, het zijn meestal wel leuke demo schijfjes. Doom en Resident Evil vind ik wel ok en daar schaam ik mij niet eens voor.... ;)

Ach je bent niet de enige hoor (y)
Ik heb ze toevallig weer eens gekeken, ik moet wel zeggen dat ik Resident Evil nooit heb gespeeld, maar de films mogen er best zijn, nou hou ik nogal van zombie films en Mila Jovovich is mijn favoriete actrice, dus ik ben misschien bevooroordeeld :-P

reply
0
YV
yves VALK
May 01, 2010

silent hill, doom, postal vond ik de beste game verfilmingen

reply
0
J
jerox
May 01, 2010

Ik vind game verfilmingen ruk [sorry]

reply
0
C
chev
May 01, 2010

iets andere volgorde maar ik vond de laatste batman game wel gaaf.
Miami vice wel aardig qua film

reply
0
C
Chelsea
May 04, 2010

chev;1697798 wrote: iets andere volgorde maar ik vond de laatste batman game wel gaaf.
Miami vice wel aardig qua film

Miami vice hadden ze nou juist niet hoeven doen..net als The Dukes of Hazard.
Serie blijf ik toch leuker vinden.
Street fighter vond ik nou ook niet echt boeiend,maar Mortal kombat daarin tegen vond ik best wel aardig.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 04, 2010

Halo legends vond ik wel wat toevoegen, alhoewel ook niet bijster spectaculair.
Dante's Inferno begin ik maar niet aan.

reply
0
EL
Ed Lewis
May 04, 2010

Claudio;1698925 wrote: Halo legends vond ik wel wat toevoegen, alhoewel ook niet bijster spectaculair.
Dante's Inferno begin ik maar niet aan.

Oh ja, Halo, die was er ook nog, maar eens kijken binnenkort :-P

reply
0
Y
Yvonne
May 04, 2010

licht er helemaal aan hoe het gedaan word maar dan moet het vooral bij series wel snel gedaan worden. veel mensen wachten op een Friends film (zoals ik) maar ze kunnen na deze lange tijd nooit meer inhalen wat de fanatieke Friends aanhang verwacht lijkt mij.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 04, 2010

Opvallend veel game-verfilmingen falen, maar Prince of Persia zou wel eens de eerste kunnen zijn die dit patroon gaat verbreken.

reply
0
SK
Sir. K
May 06, 2010

Meestal vind ik het wel leuk. Gameverfilmingen zoals Resident Evil, Tomb Raider etc zijn meestal gewoon 'fun'. Niet echt goed te noemen, maar wel een vrij hoge amusementswaarde.

Van sommige series vind ik wel dat ze geen verfilming moeten maken. Zoals bij Friends. Iedereen zou er te veel van verwachten, zodat de film echt heel goed zou moeten zijn wil die geen tonnen kritiek over zich krijgen.

Wel ben ik enorm te vinden voor comicverfilmingen.
Spider-man, Iron Man, The Hulk, Watchmen, Sin City en noem maar op :)

reply
0
HP
Home Plate
May 19, 2010

"Leuk, maar sommige hadden voor mij niet gehoeven"

Voor mij persoonlijk hoeven al die remakes niet, meestal blijven de orginele het beste zoals de film Halloween uit 1978, alhoewel de techniek wel steeds beter is dan jaren geleden zouden sommige films/series nu wel beter kunnen uitpakken dan vroegen.

;)

reply
0
CW
Chris W
May 06, 2010

Andersom gaat t ook vaak fout. Film games... Al moet ik zeggen, The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay was een top spel dat een mooie voorloper voor de films is!

Game films, moet ik de eerste ECHTE goede nog tegen komen. Tomb Raider was aardig. Resident Evil idem. Silent Hill heb ik mij enorm mee vermaakt, maar geen idee hoe die spellen zijn. De film was iig super! Max Payne.. tja... nice try, big miss. Hitman, nieteens aan gewaagd.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 06, 2010

Game dan film, werkt meestal niet.
Film dan game, werkt meestal niet.

Superheld dan film, werkte voorheen nooit, de techniek ontbrak.
Maar toen die er was..., bigbadaboom.

Misschien zijn we 10 jaar te vroeg om dit nu van games/film te verlangen. :mrgreen:

.........

On second thought......, neeee. :|

reply
0
R
roninpacino
May 07, 2010

Verfilming van tv series.. binnenkort komt The A-Team uit en dan zien we wel of dat een goed idee was of niet. Maar is een ''verfilming'' van een tv-serie, in dezelfde stijl ook een ''verfilming''? Ik heb het dan over Simpsons - The Movie. Ze nemen niet echt een andere stijl aan, speelduur is alleen wat langer en het onderwerp iets groter. Daarnaast noemen ze het een film, omdat het een film is (langere speelduur) en geen episode. Hoe zit dat dan? Kun je dit nou wel of geen een ''verfilming'' van een tv-serie noemen?

reply
0
EL
Ed Lewis
May 08, 2010

In het geval van de Simpsons noem je dat gewoon oplichterij :-P

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 17, 2010

http://frontpage.fok.nl/nieuws/385622/1/1/50/rollercoaster-tycoon-wordt-film.html

Leuk idee, maar hoe dat moet worden uitgevoerd :p

reply
0
EL
Ed Lewis
May 17, 2010

Jordy van Buel;1704312 wrote: http://frontpage.fok.nl/nieuws/385622/1/1/50/rollercoaster-tycoon-wordt-film.html

Leuk idee, maar hoe dat moet worden uitgevoerd :p

uhm....
Iemand zet een pretpark op, ondertussen kijk je naar kotsende en jankende kinderen/bezoekers en dan pretpark geslaagt, the end ?

reply
0
A
Avalan
May 18, 2010

In het geval van game verfilmingen speelt het vooral mee hoe fervent je het game zelf gespeeld hebt. Als je echt fan bent van een game, en zeker als het al een hele tijd in het verleden ligt, vind ik een film echt wel leuk omwille van de vele herinneringen die het oproept. Zelfs al stelt de film misschien niet veel voor (en al zeker niet voor wie de games niet kent).

reply
0
G
GlennD
May 27, 2010

Het mag, ik heb er niets op tegen. Het probleem is dat 50% gewoon ongelofelijk slecht is! :)

reply
0
X
xander79
May 27, 2010

Ik vind het prima! Zijn er zeker wel een paar films uit gekomen dieik vaker dan 1 keer heb gekeken;). Resident Evil reeks vind ik geslaagd en zijn er nog een paar!!
Zolang Uwe Boll ze maar niet doet!!

reply
0