Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
LK
Ludo Keeris
Inventarisatie activiteit Moderators
Mar 18, 2011

Inventarisatie activiteit DVD.nl crew. Omdat er blijkbaar wat onduidelijkheden zijn over wie nu precies wat doet, wil ik hier graag een inventarisatie houden van wat elk lid van de DVD.nl crew precies doet. Geef hieronder aan wat je precies op het forum doet en in welk gedeelte het meest. Wees hierbij vrij specifiek. Ook recensies en bv. de plussen en minnen bijhouden telt mee. En ook als je niets doet, geef dat dan even aan.
Laatste Update: Claudio Santulli 27-09-2013 PS: Je kunt net als ik de lijst updaten met jouw informatie. Denk hierbij ook aan het type recensie (VOD, Bioscoop, Blu-ray of DVD). Zo blijft de lijst netjes en up to date! Alleen natuurlijk niet op 'delete' drukken! Misschien eerst even lokaal opslaan...
DVD.nl Hoofdredacteur Ludo Keeris

• Ik schrijf recensies.
  • Ik modereer met name op aangeven van anderen. Af en toe kom ik zelf wat tegen.
  • Zelf verwijder ik spam en ban spammers.
  • Verwijderen van avatars.
  • Ik doe weinig met de plussen en minnen en modereer nauwelijks of niet in het handelsgedeelte.
  • Zelf verplaats ik nooit afgehandelde transacties.
  • Ik controleer, publiceer de ingezonden recensies en nieuwsitems.
  • Ik verzorg de mediums voor de recensies
  • Ik behandel de prijsvragen.
  • Contacten met eigenaar, ontwikkelaars enz.
  • Wijs een tijdelijk plaatsvervanger aan indien vereist.
Nieuws Crew Patrick van den Hul

• Ik schrijf actief recensies DVD/Blu-ray 2D/Bioscoop (gemiddeld ong. 3 per maand)
  • Ik lees incidenteel film discussies en tv series. Als me daar dingen opvallen meld ik ze. Ik modereer niet actief.
Laurens van der Molen

• Schrijft alleen DVD recensies.
Koen Koene

• Schrijft recensies. (DVD/Blu-ray 2D)
  • Controleer recensies op spelling, taal en vormfouten!
Benjamin Hendriks, Rene Cloosterman en Vincent Vernel

• Schrijven alleen recensies.(DVD/Blu-ray 2D)
Rogier Burghout

• Schrijft alleen recensies.(DVD/Blu-ray 2D/3D)
Edgar Smit (Tijdelijk minder actief)

• Schrijf hardware Nieuwsartikelen.
  • Probeer spammers te melden.
Forum Crew Claudio Santulli

• Facebook pagina van DVD.nl. (Delen van nieuwsberichten, recensies, spelletjes en uiteraard promoten van de site)
  • Ik sluit/verplaats/open topics of afgehandelde transacties en verwijder/ban spammers.
  • Ik ben vrijwel over het gehele forum actief. Ben veel aanwezig!
  • PM contact met leden.
  • Ondersteun leden (zoals Wedlock) met het bijhouden van essentiële topics op het Forum
  • Wil graag de + en -en kunnen beoordelen.
  • Wil me graag bemoeien met de lay-out en benaming van de sub-forums.
  • Denk verder graag mee over alles betreft: DVD.nl en voer allerlei hand en spandiensten uit!
Jordy van Buel

• Ik sluit/verplaats/open topics.
  • Ik werk het handelsgedeelte (met name de verkooptopics) om de zoveel tijd bij en verwijder deze dan naar Afgehandelde Transacties na ze gesloten te hebben.
  • Ik verwijder ongeldige avatars.
  • Ik verwijder/ban spammers.
  • Ik ben vrijwel over het gehele forum actief als moderator, behalve in het hardwaregedeelte, daar kom ik nooit.
  • De plussen en minnen houd ik de laatste tijd zoveel mogelijk bij.
  • Ik open vaak nieuwe delen (DVD/BR gekocht als er de limiet van 100 pagina's is bereikt).
Dan G (Goossens) (Op eigen verzoek deels actief)

• Forum zoveel mogelijk in zijn geheel bekijken.
  • Traderslijst bijhouden.
  • Bannen/verwijderen van spam accounts.
  • Leden pm'en wanneer ik een reactie aangepast/verwijderd heb.
  • Topics sluiten/aanpassen/verplaatsen
  • Idem bij reacties.
Roy de Jong (Tijdelijk minder actief)

• Heel af en toe wat spam verwijderen en bannen
  • Heel af en toe een foute avatars verwijderen op aanwijzing van mede-crewleden.
  • Verder vrijwel niets. Ik lees alleen nog in het hardware-gedeelte, hier is vrijwel geen moderatie nodig.
[HR][/HR] Non-actief - DVD.nl Ougediende Marcel den Haan (medio 2013) Ik schrijf recensies (duh). Modereren doe ik niet echt, alleen als ik toevallig een vraag tot slotje zie dan doe ik die meteen even op slot of verwijder ik een avatar die ik toevallig tegenkom. Michael Hamers (medio 2013) Voornamelijk het hardware gedeelte modereren, hoewel dat niet veel moderatie behoeft Soms verkooptopics die zijn gesloten, verplaatsen naar het afgehandelde transacties topic ZONDER linkje achter te laten. Dit gebeurt soms wel. Plussen en minnen check ik bijna dagelijks Af en toe meld ik een spammer of foute avatar Erwin de Koning en Sander Haarmans Zijn geen moderator meer.

KK
Koen Koene
Mar 18, 2011

Ik schrijf alleen recensies, qua modereren heb ik geen activiteiten (en ook geen ambities in die richting ;)).

reply
0
RJ
Roy de Jong
Mar 18, 2011

Wat ik doe op het forum:

*Heel af en toe wat spam verwijderen en bannen
*Heel af en toe een foute avatar verwijderen op aanwijzing van mede-crewleden.

Verder vrijwel niets. Ik lees alleen nog in het hardware-gedeelte, hier is vrijwel geen moderatie nodig.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Mar 18, 2011

Ik schrijf recensies (duh). Modereren doe ik niet echt, alleen als ik toevallig een vraag tot slotje zie dan doe ik die meteen even op slot of verwijder ik een avatar die ik toevallig tegenkom.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Mar 18, 2011

Update Oktober 2012

Ik sluit/verplaats/open topics
Ik werk het handelsgedeelte (met name de verkooptopics) om de zoveel tijd bij en verwijder deze dan naar Afgehandelde Transacties na ze gesloten te hebben
Ik verwijder ongeldige avatars
Ik verwijder/ban spammers
Ik ben vrijwel over het gehele forum actief als moderator, behalve in het hardwaregedeelte, daar kom ik nooit.
De plussen en minnen houd ik de laatste tijd zoveel mogelijk bij.
Ik open vaak nieuwe delen (OHT elke maand, DVD/BR gekocht als er de limiet van 100 pagina's is bereikt).

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Mar 19, 2011

Ik schrijf (tijdelijk) geen recensies.
Ik lees de fora film discussies en tv series altijd, de rest onregelmatig.
Incidenteel meld ik spammers, foute avatars of verplaats ik topics.
Ik doe niets met plussen en minnen en de handelsfora, ben daar zelf fervent gebruiker en wil er dan liever niet ingrijpen.

Update oktober 2012

Ik schrijf actief recensies (gemiddeld ong. 3 per maand)
Ik lees incidenteel film discussies en tv series. Als me daar dingen opvallen meld ik ze. Ik modereer niet actief.

reply
0
MH
Michael Hamers
Mar 19, 2011

- voornamelijk het hardware gedeelte modereren, hoewel dat niet veel moderatie behoeft
- soms verkooptopics die zijn gesloten, verplaatsen naar het afgehandelde transacties topic ZONDER linkje achter te laten. Dit gebeurt soms wel.
- plussen en minnen check ik bijna dagelijks
- af en toe meld ik een spammer of foute avatar

Ps. nu staat Marcel zijn 'commentaar' bij mijn naam...

reply
0
ES
Edgar Smit
Mar 21, 2011

- schrijf hardware Nieuwsartikelen
- probeer spammers te melden

reply
0
SH
Sander Haarmans
Apr 10, 2011

Het enige wat ik zo af en toe nog eens doe is topics verwijderen/verplaatsen in het handelsfora en zo af en toe de plussen/minnenlijst bijwerken.
Verder ben ik erg weinig actief meer (maar dat had ik eerder al eens aangegeven)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 14, 2012

Ludo Keeris;1781288 wrote: Omdat er blijkbaar wat onduidelijkheden zijn over wie nu precies wat doet, wil ik hier graag een inventarisatie houden van wat elk lid van de DVD.nl crew precies doet.

Geef hieronder aan wat je precies op het forum doet en in welk gedeelte het meest. Wees hierbij vrij specifiek. Ook recensies en bv. de plussen en minnen bijhouden telt mee. En ook als je niets doet, geef dat dan even aan.

Dan maak ik hier een overzicht.

Edgar Smit
- schrijf hardware Nieuwsartikelen
- probeer spammers te melden

Erwin de Koning

Jordy van Buel
Ik sluit/verplaats/open topics
Ik werk het handelsgedeelte (met name de verkooptopics) om de zoveel tijd bij en verwijder deze dan naar Afgehandelde Transacties na ze gesloten te hebben
Ik verwijder ongeldige avatars
Ik verwijder/ban spammers
Ik ben vrijwel over het gehele forum actief als moderator, behalve in het handelsgedeelte, daar kom ik nooit.
De plussen en minnen houd ik niet bij.
Ik open vaak nieuwe delen (OHT elke maand, DVD/BR gekocht als er de limiet van 100 pagina's is bereikt).

Koen Koene
Ik schrijf alleen recensies, qua modereren heb ik geen activiteiten (en ook geen ambities in die richting ;-)).

Laurens van der Molen

Ludo Keeris
Ik schrijf recensies.
Ik modereer met name op aangeven van anderen. Heel af en toe kom ik zelf wat tegen.
Zelf verwijder ik spam en ban spammers.
Verwijderen van avatars.
Ik doe niets met de plussen en minnen en modereer nauwelijks of niet in het handelsgedeelte.
Zelf verplaats ik nooit afgehandelde transacties.

Marcel den Haan
Ik schrijf recensies (duh). Modereren doe ik niet echt, alleen als ik toevallig een vraag tot slotje zie dan doe ik die meteen even op slot of verwijder ik een avatar die ik toevallig itegenkom.

Michael Hamers
- voornamelijk het hardware gedeelte modereren, hoewel dat niet veel moderatie behoeft
- soms verkooptopics die zijn gesloten, verplaatsen naar het afgehandelde transacties topic ZONDER linkje achter te laten. Dit gebeurt soms wel.
- plussen en minnen check ik bijna dagelijks
- af en toe meld ik een spammer of foute avatar

Patrick van den Hul
Ik schrijf (tijdelijk) geen recensies.
Ik lees de fora film discussies en tv series altijd, de rest onregelmatig.
Incidenteel meld ik spammers, foute avatars of verplaats ik topics.
Ik doe niets met plussen en minnen en de handelsfora, ben daar zelf fervent gebruiker en wil er dan liever niet ingrijpen.

Rene Cloosterman

Roy de Jong
*Heel af en toe wat spam verwijderen en bannen
*Heel af en toe een foute avatar verwijderen op aanwijzing van mede-crewleden.
Verder vrijwel niets. Ik lees alleen nog in het hardware-gedeelte, hier is vrijwel geen moderatie nodig.

Sander Haarmans
Het enige wat ik zo af en toe nog eens doe is topics verwijderen/verplaatsen in het handelsfora en zo af en toe de plussen/minnenlijst bijwerken.
Verder ben ik erg weinig actief meer (maar dat had ik eerder al eens aangegeven)

Vincent Vernel

Kunnen we deze mooie beginpost weer eens updaten naar de huidige staat van activiteiten.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 14, 2012

Terecht punt! Ik heb mijn post van een update voorzien!

reply
0
DG
Dan G.
Oct 15, 2012

Wat ik zoal doe:

Forum zoveel mogelijk in zijn geheel bekijken.
Traderslijst bijhouden.
Bannen/verwijderen van spam accounts.
Leden pm'en wanneer ik een reactie aangepast/verwijderd heb.
Topics sluiten/aanpassen/verplaatsen
Idem bij reacties.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 15, 2012

Idem!

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 15, 2012

Jordy van Buel;1900112 wrote: Idem!

Dat van het OHT heb ik er maar uitgehaald ;)

reply
0
BH
Ben H.
Oct 15, 2012

Ik schrijf net als Koen enkel recensies.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 15, 2012

Ik lees dat de meeste crew leden het modereren niet echt ambiëren of er vrijwel niks mee doen maar vrijwel enkel en alleen tot de crew behoren door het recensie verhaal. Is het dan niet verstandig om hier een onderscheid in te gaan maken mbt de naamkleuren die voor leden zichtbaar zijn? Nu worden alle crewmembers door de rode kleur als mod aangeduid terwijl ze dit eigenlijk helemaal niet zijn. Niet alleen vind ik dit verwarrend maar komt ook nogal vreemd over op de populatie. Die denken dat er een mod online is terwijl deze dat in feite helemaal niet is.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 15, 2012

Of iemand online is kun je zien aan de status Online (groen) of Offline (Grijs). Daar heeft de kleur van de de naam niets mee te maken.
Het onderscheid tussen een moderator of recensie/redactielid kun je (naar mijn mening) duidelijk aflezen aan de ondertitel: DVD.nl Forum Crew of DVD.nl Redactie.
Ik geloof niet dat Koen en/of Benjamin veel PM's van leden krijgen om ergens te modereren.
Correct me if I'm wrong.

reply
0
KK
Koen Koene
Oct 15, 2012

Ludo Keeris;1900160 wrote: Ik geloof niet dat Koen en/of Benjamin veel PM's van leden krijgen om ergens te modereren.
Correct me if I'm wrong.

Ik krijg inderdaad nooit een PM om ergens te modereren.

reply
0
BH
Ben H.
Oct 15, 2012

Ik ook niet. Ben misschien 1 keer benaderd.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 15, 2012

Oké, ik kijk altijd in de online ledenlijst onderaan het forum en daar staan alle namen van crew leden in het rood. Onder de naam in reactie is het inderdaad anders aangegeven. Is het niet handig om één van beider groepen een ander kleurtje te geven zodat men goed kan zien wie de mods zijn?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 15, 2012

Als het technisch mogelijk is dan zouden de kleuren veranderd kunnen worden, dat is een goed idee. Maar ik zou er niet teveel moeite in steken. Ik krijg hooguit 1 PM per maand, dus de meeste leden hebben wel door bij wie ze moeten zijn.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 15, 2012

Patrick van den Hul;1900242 wrote: Als het technisch mogelijk is dan zouden de kleuren veranderd kunnen worden, dat is een goed idee. Maar ik zou er niet teveel moeite in steken. Ik krijg hooguit 1 PM per maand, dus de meeste leden hebben wel door bij wie ze moeten zijn.

Dat is een kwestie van 1 kleurcode veranderen. Minuutje werk ;)

@Roy: Dat is jammer om te horen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 15, 2012

Ik zal mijn taken ook nog even toevoegen. Iig bedankt voor het actualiseren.

Andere kleuren voor de nieuwscrew? Is dat geen racisme? :mrgreen:

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 15, 2012

Mijn huidige activiteiten zij vrijwel nihil.

Ik ben het afgelopen jaar de band met het forum kwijtgeraakt en ben hier ook vrijwel niet meer te vinden. Dit heeft verschillende redenen.

Als de nieuwe site er definitief komt wil ik graag weer hardware-reviews gaan schrijven.
Het onderhouden van de contacten en het aanvragen van apparatuur gaat mij niet meer lukken, dit is een ontzettend tijdrovende activiteit en valt niet te combineren met mijn werk.

Het schrijven van hardware-reviews moet wel gewoon lukken.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 15, 2012

Tja Roy. Dat kan ik zeker begrijpen. Al is het maar deels. (Van wat ik elders heb meegekregen.) Ondanks alles wens ik je wel een hele fijne dag morgen. Maar ook heel veel sterkte. Het zal allemaal een beetje apart zijn. Ik kan daar deels over meepraten. Toch zie ik jouw aanwezigheid graag hier op het forum. Dus ik hoop dat je de tijd en zin weer kan vinden. ;-)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 15, 2012

Wel nu mijn activiteiten.

Tja ik zal niet zeggen: Ik doe dit en dat, want dat mag van mij betreft in overleg met jullie. Dus sta open voor jullie suggesties. Vandaar dat ik de lijst even actueel wou hebben, zodat ik eens kon kijken waar de behoefte ligt.

Maar manusje van alles is al iets.

Graag adviseer ik, maakt niet uit wat. Dus mocht ik iemand of ergens mee kunnen helpen, dan sta ik klaar. Dit mag van alles zijn. De website. Een probleem met een bepaald lid. Mijn visie op een artikel. Een ander lid van de crew bijstaan. Echt, het maakt mij niet uit.

Maar het is niet mijn bedoeling om in anders vaarwater te werken, dus ook dat hoor ik graag.

Natuurlijk zal ik het forum in de gaten houden en hopelijk op mijn manier wat bijdragen aan de sfeer. Soms vraagt dat harde actie maar dat zal nooit mijn eerste insteek zijn. Maar wat moet dat moet. (Als het echt niet anders kan) Ik zit heel vaak op het forum, dus dat zal geen probleem zijn.

Zoals ik al aangaf heb ik zelf niet zoveel met de verkoop en ruil topics. Dus die laat ik het liefst links liggen.

Maar goed, zoals ik al zei. Ik sta open voor suggesties. Mochten jullie iets vinden, roep maar.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 15, 2012

Claudio Santulli;1900262 wrote: Wel nu mijn activiteiten.

Tja ik zal niet zeggen: Ik doe dit en dat, want dat mag van mij betreft in overleg met jullie. Dus sta open voor jullie suggesties. Vandaar dat ik de lijst even actueel wou hebben, zodat ik eens kon kijken waar de behoefte ligt.

Maar manusje van alles is al iets.

Graag adviseer ik, maakt niet uit wat. Dus mocht ik iemand of ergens mee kunnen helpen, dan sta ik klaar. Dit mag van alles zijn. De website. Een probleem met een bepaald lid. Mijn visie op een artikel. Een ander lid van de crew bijstaan. Echt, het maakt mij niet uit.

Maar het is niet mijn bedoeling om in anders vaarwater te werken, dus ook dat hoor ik graag.

Natuurlijk zal ik het forum in de gaten houden en hopelijk op mijn manier wat bijdragen aan de sfeer. Soms vraagt dat harde actie maar dat zal nooit mijn eerste insteek zijn. Maar wat moet dat moet. (Als het echt niet anders kan) Ik zit heel vaak op het forum, dus dat zal geen probleem zijn.

Zoals ik al aangaf heb ik zelf niet zoveel met de verkoop en ruil topics. Dus die laat ik het liefst links liggen.

Maar goed, zoals ik al zei. Ik sta open voor suggesties. Mochten jullie iets vinden, roep maar.

En nu in vier korte statements, zodat ik dat in de openingspost kan plaatsen 8-)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 15, 2012

Há, die voelde ik al aankomen. Kan ie nou nooit eens…

Ik denk en adviseer graag over alles DVD.nl.
Ik ben over het gehele forum actief als moderator, behalve in het handelsgedeelte.
Ik hoop me te kunnen richten tot “speciale gevallen”.
Ik sluit, verplaats, open topics en verwijder ongeldige avatars en spambanners
En hé, elkaar helpen hè.

Kijk kort en bondig. Het zijn er vier en een intikker geworden.

reply
0
ES
Edgar Smit
Aug 17, 2013

Moet deze niet weer eens geupdate worden?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Aug 22, 2013

Lijkt me wel, gebrek aan antwoord is echter veelzeggend.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Aug 22, 2013

Is eerder een kwestie van wegstrepen. Hij is onlangs (verleden jaar) wel enigszins aangepast.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Aug 22, 2013

Ik ben zo vrij geweest om de beginpost aan te passen en wat te actualiseren. Degene die behoefte heeft kan natuurlijk hetzelfde doen, maar volgens mij is hij nu redelijk actueel. Het zou denk ik ook wel handig zijn als redactie leden aangeven wat voor soort recensies men doet! Wie doet er wel eens VOD, bioscoop en wie alleen DVD of 2D of 3DBlu-ray?

Wel even oppassen dat je niks per ongeluk weggooit, zoals bijvoorbeeld: de beginpost! :mrgreen:

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 11, 2014

Michael heeft aangegeven weer tijd te hebben voor zijn moderatorschap bij DVD.nl.
Dus ik heb 'm zojuist weer als moderator actief gemaakt.
Welkom terug, Michael!

reply
0
MH
Michael Hamers
Aug 11, 2014

Thanks Ludo!

reply
0
MH
Michael Hamers
Aug 11, 2014

Nu nog ergens mijn profielfoto instellen :-S

reply
0
LK
Ludo Keeris
Aug 11, 2014

Michael H.;1981437 wrote: Nu nog ergens mijn profielfoto instellen :-S

Klik op je profielnaam en dan "Bekijk Profiel"
Rechtsboven in de balk op "Persoonlijke Instellingen"
Dan weer links in het menu "Mijn instellingen" => "Wijzig Avatar"

reply
0
CS
Claudio Santulli
Aug 11, 2014

Hé wat leuk!

Welkom terug! (y)
Zal de crewlijst ook gelijk weer even aanpassen als je profiel weer compleet is...

reply
0
MH
Michael Hamers
Aug 11, 2014

Nou, na een hoop gestuntel van Ludo en mij is het gelukt hoor haha

reply
0
MH
Michael Hamers
Aug 11, 2014

Nog bijzonderheden?

reply
0
CS
Claudio Santulli
Aug 11, 2014

Vrij weinig eigenlijk.

We zijn op zoek (geweest) naar nieuwe recensenten en hebben inmiddels er één bij. Jaap Stolze. Voor de rest kan je alles nalezen in de crewforums.

reply
0