Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
LK
Ludo Keeris
  Alles Over Film - test URL
Apr 07, 2017

Hallo folks! De testversie van Alles Over FIlm staat online! Eindelijk is het zo ver dat we kunnen testen. Dit is de link: http://allesoverfilm.test.go2people.nl/ Een paar opmerkingen: 1. De database-inhoud is een kopie van de echte website van een tijdje terug. De nieuwste artikelen en recensies staan er daarom niet in. 2. Op de testserver staan niet alle afbeeldingen van de live server. Dat kom je snel genoeg tegen. Er missen dus veel afbeeldingen. 3. De afmetingen van afbeeldingen zijn veranderd, waardoor uitsnedes soms net anders uitvallen. 4. De advertentieboxen moeten nog geimplementeerd worden. 5. Het hoofdmenu moet nog aangepast worden. 6. Het forum heeft een aangepaste lay-out voor de mobiele telefoon. Er was helaas geen responsive template voor het forum beschikbaar, wel een aangepaste versie voor de mobiele telefoon. 7. Nog niet alle vragen van Ivo om de back-end te wijzigen e.d. zijn verwerkt. 8. Er is een bug op de test server, zodat we niet kunnen inloggen op de admin helaas. Aan ons de schone taak om bugs te vinden (ik heb er al een ;) ) en deze te melden. Doe dat maar in dit topic. En ook om te wennen aan de nieuwe look & feel. Het ziet er toch allemaal weer wat anders uit. Jammer dat de link naar de back end nog niet werkt, maar daar is ook niet veel (lees: heel weinig) in veranderd. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie tegenkomen qua fouten en bugs. Dank alvast voor jullie medewerking en hulp.

CS
Claudio Santulli
Apr 07, 2017

Hmm, ik heb zelfs al een waslijst in klad die ik eerst even netjes ga uitwerken voor ik hem plaats, maar ik moet ff jammen, dus wellicht iets later. Maar als ik eerlijk valt het mij niet mee. Je kunt je toch niet voorstellen dát dit zo lang heeft geduurd...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 07, 2017

Claudio Santulli;2042193 wrote: Hmm, ik heb zelfs al een waslijst in klad die ik eerst even netjes ga uitwerken voor ik hem plaats, maar ik moet ff jammen, dus wellicht iets later. Maar als ik eerlijk valt het mij niet mee. Je kunt je toch niet voorstellen dát dit zo lang heeft geduurd...

You are reading my mind...

reply
0
VV
Vincent Vernel
Apr 07, 2017

Mijn eerste opmerkingen, sorry voor de directheid.

De website op PC;
- een mooie opzet, maar in mijn optiek geen echt geheel en alles oogt veel te groot. Het ontwerp zou strakker kunnen zodat je in één oogopslag (lees, zonder de hoeven scrollen) alles kunt zien wat AllesoverFilm biedt.
- Zelf zou ik niet vier, maar 5 of 6 recensies op de voorkant plaatsen. Het gaat juist om de hoeveelheid recensies, nu ziet het er wat karig uit en de afbeeldingen zijn nutteloos groot. Wat is hier de gedachte achter? Maak de recensies kleiner zodat er meer zijn zodat het echt duidelijk is dat we een veelzijdige website zijn.
- Moeten we echt een tabblad Netflix hebben? Kan dat niet iets zijn als 'aankomende releases' waar ook recente DVD/BD/Hardware-uitgaven worden gemeld? Zo ziet het eruit alsof we gesponsord worden door ze.
- De hardware en achtergrond-artikelen of de hoofdpagina passen totaal niet bij wat er boven staat; grote blokken zonder met te veel loze ruimte links en zeker rechts. Mijn voorstel is om er dan een overzicht van te maken in dezelfde lijn als de recensies.
- Wat zijn die artikelen die tussen het nieuws en de hardware-artikelen staan? Zo te zien kan dat weg toch?

Website op telefoon:
- Wederom oogt het erg groot; de helft van mn scherm is alleen al het zoekveld en het logo (Zet ik mn telefoon horizontaal, is het hele scherm hiermee gevuld.) . Ik weet niet hoe lastig dit is, maar is het mogelijk om de opmaak hiervan te verkleinen of aan te passen zodat je direct info hebt - zie bijvoorbeeld IMDB, waar je gelijk trailers (en staat je telefoon verticaal het laatste nieuws) ziet en t logo klein bovenaan staat.
- hier geldt nog meer wat ik boven aangaf; ontwerp kan wmb een stuk strakker; verschillende segmenten met info (recensies, hardware, nieuws) etc, waarbij er eerder naar rechts/links geswiped kan worden voor meer info dan veel onder elkaar waardoor het erg vol en onrustig/ongefocust overkomt.

Een groot deel van de website is hetzelfde toch? Zie buiten een duidelijk andere opmaak geen verschil (ook niet in het gebruik tot nu toe).

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 07, 2017

Dank voor je snelle reactie Vincent!
Ik reageer nog even niet op elk punt (ook omdat ik niet op alle opmerkingen een antwoord heb ;) )

Vincent Vernel;2042196 wrote: Mijn eerste opmerkingen, sorry voor de directheid.

Dat wordt zeer gewaardeerd, de directheid.

De website op PC;
- een mooie opzet, maar in mijn optiek geen echt geheel en alles oogt veel te groot. Het ontwerp zou strakker kunnen zodat je in één oogopslag (lees, zonder de hoeven scrollen) alles kunt zien wat AllesoverFilm biedt.
- Zelf zou ik niet vier, maar 5 of 6 recensies op de voorkant plaatsen. Het gaat juist om de hoeveelheid recensies, nu ziet het er wat karig uit en de afbeeldingen zijn nutteloos groot. Wat is hier de gedachte achter? Maak de recensies kleiner zodat er meer zijn zodat het echt duidelijk is dat we een veelzijdige website zijn.
- Moeten we echt een tabblad Netflix hebben? Kan dat niet iets zijn als 'aankomende releases' waar ook recente DVD/BD/Hardware-uitgaven worden gemeld? Zo ziet het eruit alsof we gesponsord worden door ze.

Zoals in de openingspost staat: het menu is nog niet klaar (punt 5). Ik verwacht (zo is het besproken) dat er een knop 'releases' komt, waar dan in ieder geval Netflix en mogelijk nog wat andere partijen komen te staan.
Ook de knop "Contact" hoort niet in het topmenu thuis.

- De hardware en achtergrond-artikelen of de hoofdpagina passen totaal niet bij wat er boven staat; grote blokken zonder met te veel loze ruimte links en zeker rechts. Mijn voorstel is om er dan een overzicht van te maken in dezelfde lijn als de recensies.

De verwachting is dat er bijna continu een achtergrondskin zal draaien (zoals nu recent op de site al het geval is). Dan zullen de grote witte vlakken niet zichtbaar zijn.

- Wat zijn die artikelen die tussen het nieuws en de hardware-artikelen staan? Zo te zien kan dat weg toch?

Wat bedoel je hier precies? Over welke 'artikelen' heb je het?

Website op telefoon:
- Wederom oogt het erg groot; de helft van mn scherm is alleen al het zoekveld en het logo (Zet ik mn telefoon horizontaal, is het hele scherm hiermee gevuld.) . Ik weet niet hoe lastig dit is, maar is het mogelijk om de opmaak hiervan te verkleinen of aan te passen zodat je direct info hebt - zie bijvoorbeeld IMDB, waar je gelijk trailers (en staat je telefoon verticaal het laatste nieuws) ziet en t logo klein bovenaan staat.
- hier geldt nog meer wat ik boven aangaf; ontwerp kan wmb een stuk strakker; verschillende segmenten met info (recensies, hardware, nieuws) etc, waarbij er eerder naar rechts/links geswiped kan worden voor meer info dan veel onder elkaar waardoor het erg vol en onrustig/ongefocust overkomt.

Een groot deel van de website is hetzelfde toch? Zie buiten een duidelijk andere opmaak geen verschil (ook niet in het gebruik tot nu toe).

Ik heb het nog niet op een telefoon bekeken, dus kan hier nog niets zinnigs over zeggen.

p.s. meld het ook als je iets tegenkomt wat niet werkt, of als iets niet gaat zoals je verwacht, de zgn. bugs.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 07, 2017

Bugs/punten waar ik tot op heden tegenaan gelopen ben:

[TABLE="width: 687"]
[TR]
[TD]Geen covers bij "Random 4 titels"[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Afbeeldingen slecht uitgelijnd bij meer dan twee regels[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bij inloggen zijn de letters onzichtbaar (en onbeveiligd!)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Forum (bij wijzigen wachtwoord): Bedankt voor het updaten van je profiel $gebruikersnaam[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Blokken Achtergronden op homepage zijn niet even groot[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Boven nieuwskop staat "In" met daarachter de tags. Als dat veel tags zijn ziet het er niet uit[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Je ziet niet meer of er van een recensie ook een andere versie gedaan is[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bij scrollen blijft het topmenu niet staan[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Zoeken is nog even *** als op de huidge site!!![/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]De site heet nog "DVD.nl" in de titelbalk (Home - DVD.nl / Nieuwe - DVD.nl / Recensies - DVD.nl etc.)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Profiellabel (Ultimate member) is als afbeelding met sterren plus tekst. Moet alleen tekst zijn.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]De tekst op het forum in de "Maak een nieuwe discussie aan" of "Reageer op topic" staat te hoog in de balk[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Op profielpagina van een gebruiker staan de paarse sterretjes te laag[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Subtitel op het forum: Welkom op de DVD.nl Forum. "de" moet "het" zijn[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Bij klikken op "Zoek uitgebreid" op het forum: bovenin foutmelding: Warning: Declaration of vBForum_Item….[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Moeten we het hele forum weer gaan vertalen?[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[/TR]

[TR]
[TD]Het is wel heel 'roze'
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Berichtenteller is terug, houden zo?[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]De "Deel deze recensie/pagina" banner ziet er wel heel knullig uit[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 08, 2017

Buglist Allesoverfilm.nl

Getest op een Windows 10 PC, Android Tablet en telefoon.

Algemeen

• Is er wat aan de snelheid gedaan van de website? Nu werkt het oproepen van een artikel in de testomgeving best snel. Is dat straks op onze server ook zo. Onze huidige website is echt traag. Na wat testen laden de artikelen nog even traag als eerst. Ook op de testsite!
  • Kunnen we echte tags (trefwoorden) en H1, H2, H3-verwijzingen aan een artikel toewijzen zodat SEO beter werkt?
  • Wordt er straks ook een nieuwe sitemap.xml geupload naar Google?
  • Wordt de sitemap ook vermeld op de homepage?
  • inloggen blijft lastig, maar ik vermoed dat dit door de testversie komt.
  • Geen idee hoe backend eruit ziet en of daar veranderingen zijn.
  • Op sommige mobiele apparaten (telefoon, browser afhankelijk) werkt de optie volledige desktop naar mobiele versie en vice versa niet. Je kunt dan niet kiezen of je de volledige website wilt weergeven of de mobiele versie.
  • De tekstopmaak van een artikel is anders. Bij bijvoorbeeld onze F.A.Q. zitten veel meer witregels tussen de tekst. Op zich niet erg, want het is beter, maar vergt dus wel veel handmatige aanpassingen.
  • Forumposts zouden onder het artikel of recensie komen.

• Het hoofdmenu van het forum is anders dan op de website en die kunnen wij niet aanpassen. Waarom kan dit niet hetzelfde als het hoofdmenu op de website? Dat deze ook geld voor het forum dus.

Homepage

• Topmenu zou meescrollen met de pagina.
  • Droplist in het menu met submenu’s. Is nu alleen bij ‘Prijsvragen’ aanwezig? (Eenvoudig zelf in te stellen).
  • Inhoud van de menubalk is niet conform afspraak. Homeknop niet nodig.
  • Kunnen we dit menu zelf aanpassen?
  • Door het missen van veel plaatjes zijn de featureboxen rechts is de homepage niet goed op het uiteindelijk resultaat te beoordelen. Hoe snel werkt de carrousel en hoe kun je deze instellen? Nu zijn alle drie hetzelfde en zonder plaatje nog dun.
  • Maar één forumbericht in de recente forumpostbox rechts of komt dat door de oude database?
  • Ik vind wel veel ruimte zitten tussen de blokken. Met al dat wit doet het een beetje saai aan.
  • Ik neem aan dat de blokken ook anders verdeeld worden. Nu zijn het 4 hardware- en nieuwsblokken en twee achtergrondblokken. Achtergrond en hardware zijn nu nog min of meer hetzelfde. Gaan we die dan opnieuw indelen of toewijzen, hardware reviews, interviews, achtergrondartikelen?
  • Sommige blok’s verschillen iets van formaat. Oorzaak: de tekst van de titel van het blok veroorzaakt het verschil. Meer tekst betekend grotere bloks.
  • Ik begrijp weinig van de achtergrond. Heeft werkelijk niks met film te maken en als je het moet uitleggen, omdat het er toch mee te maken heeft, heb je de plank al misgeslagen (persoonlijk natuurlijk).
  • Weinig foruminput op de homepage. Dat nodigt niet uit.
  • Sommige verwijzingen onderin zijn nog de URL’s van de ‘oude’ site. Zoals “FAQ”, ‘achtergronden’ en ‘crewmembers’ enz. Elke URL in het forum of op Facebook zoals "lees dit artikel" heeft allesoverfilm.nl in het adres staan. Wordt dat straks automatisch doorgelinkt naar de allesoverfilm.html?

Recensies

• De selectie van het medium in de recensielijst-pagina vind ik wat donker. Ik kan het soms haast niet lezen.
  • Is het nu niet meer mogelijk een 1 te geven als lezerswaardering? De cijfers 1 en 2 staan er gewoon en nu verticaal met een checkbox. Maar om de waardering via de checkbox toe te kennen moet je op het cijfer drukken, ondanks dat dit geen klikbare functie is of enige mouseover heeft. Vreemd? Mist dus de knop 'waardeer' zoals wel aanwezig bij EMP-3 artikel
  • Berichten rechts bij recensie hebben een mooie grote avatar, helaas valt hij dan wel over de helft van het bericht heen.

Achtergrondartikelen

• Standaardmaat van het tekstveld in een nieuwsbericht, recensie of hardware-artikel is nu 690 pixels (en niet meer 540 pixels breed - zie hier). Hierdoor zijn alle plaatjes en Youtube-filmpjes met een fixed resolutie te klein en worden links uitgelijnd. Bij recensies heb je daar minder last van. Dat wordt of de frame verkleinen of alle plaatjes handmatig het formaat wijzigen naar 690 pixles.
  • Lettertype is een stuk groter en wellicht wat wennen, maar niet echt lelijk. De gekleurde url-links vind ik wel wat hebben.
  • Bij het voorbeeld van de Hardware review van de EMP 3 valt het plaatje bovenin boven het kader en centreert de afbeelding over het hele frame. Oorzaak: de uitgelichte afbeelding (die normaal klein links verschijnt) wordt nu een grote afbeelding boven een artikel.
  • Berichten rechts bij artikelen hebben een mooie grote avatar, helaas valt hij dan wel over de helft van het bericht heen.

Forum.

• Forumbreedte is nu vastgezet en vult niet meer het hele beeldscherm. Op zich netjes.., denk ik, maar hoe gaat hij dan met grote afbeeldingen om.
  • In je eigen profiel valt het plaatje over de tekst heen.
  • Allesoverfilm-logo verwijst hier niet naar de website, maar maar de forumindex. Dan is de homeknop wel weer vereist.
  • Vbullitin-versie is hetzelfde. Geen upgrade?

Betreft de counter. Ik ben altijd wel een voorstander geweest van een berichtenteller bij je forumpost. Ik denk dat het nadeel (nonsensposters voor een extra post) niet opweegt tegen het voordeel om in een keer te zien wat de status is van een forumlid waar je mee communiceert, zeker als je nieuw bent op het forum, maar ook voor ons. En zeker nu we toch meer forumpost willen hebben. het werkt toch stimulerend.

Even tot zo ver...

reply
0
RB
Rogier Burghout
Apr 08, 2017

Ziet er goed uit zeg! Helaas heb ik weinig tijd om eea uitgebreid te bekijken en de bugs te verzamelen maar ik zie dat anderen daarin al goed werk doen (y)

reply
0
MH
Michael Hamers
Apr 08, 2017

Ok, vanavond eens tijd kunnen nemen om de testsite te bekijken. Ik vind het, allereerst gezegd, bijzonder dat dit zo lang heeft moeten duren. Zeker als je de huidige staat van de site ziet. Ik kan niet zeggen dat ik een wow gevoel heb bij de site.

Mijn (geheel persoonlijke) opmerkingen:

Ik vind de covers van de filmrecensies te groot, waardoor er veel te veel wegvalt. Zeker nu we meer focus willen leggen op achtergronden en hardwarereviews. Recensies van films is onze core business nog steeds, maar het is alsof dat nu nog het enige is
Ik mis een link naar hardware reviews in de header
Ik wil dat de menubalk blijft staan als ik scroll
Ik wil geen 'Home' knop in het menu
Ik had meer op een horizontaal ontwerp gehoopt. Het is nu te verticaal opgezet waardoor ik niet in 1 oogopslag de laatste zaken zie. Ik zou het liefst in 1 oogopslag zowel het laatste nieuwsbericht, als de laatste filmrecensie als de laatste hardware review zien.
Als ik me wil registreren als nieuwe gebruiker dan kom ik op een pagina die wel dezelfde kleuren heeft, maar niet dezelfde huisstijl
Ik wil geen 'Contact' knop in het menu. Deze moet ergens onderaan komen. Of bijvoorbeeld een email icoontje toevoegen naast twitter en facebook. Twitter gebruiken we sowieso niet (meer)
Ik zie onderaan 2 achtergrondartikelen. De 'vakken' hebben beiden een ander formaat.
Ook helemaal onderaan de pagina mis ik een kolom/sectie met hardware reviews en achtergronden. Nu staat achtergronden wéér zover weggestopt. Dat hoort vanaf nu een volwaardige rubriek te zijn en ook als zodanig worden getoond.
Als je voorbij de sectie scrollt waar de laatste facebookberichten staan op rechts, dan is de site erg kaal en veel te smal. Facebook is niet zo belangrijk dat het hier aandacht opeist.
Inscrhijven voor de nieuwsbrief wil ik helemaal onderaan hebben en niet zo prominent bovenaan.
Ik wil van de Netflix sectie af als los onderdeel. Misschien een forumtopic ervan maken, maar ik ben het eens met de opmerking van Vincent. Netflix betaalt ons niks (was het maar waar).
De homepage voelt en oogt als een samenraapsel van verschillende stijlen.
Waarom de vulling van de pagina niet even breed als de menubalk? Er is zo veel loze ruimte.
Reclamebanner graag boven het menu. Zeker als het menu wel meescrollt moet je niet constant die banner willen laten zien.
Heel veel mensen hebben een adblocker. Als die aanstaat, dan zie je geen featureboxen. Dit moet anders kunnen.
Het effect van lichtinval is op het logo anders dan op de balken bij de hardwarereviews. Daar stoor ik me aan.

Ik vind het allemaal heel erg makkelijk aanvoelen. Het is geen compleet redesign van de oude site, verre van. Het is gewoon een 'nieuw' jasje. De layout is gewoon exact hetzelfde. Ik hoopte zo dat ik positiever kon zijn, maar ik kan het gewoon niet. Echt niet. Ik hoop echt dat BVDO hier niet te veel geld voor hoeft te betalen, want het voelt al gedateerd voordat het live staat. Ontzettend jammer dit. Daarnaast vind ik de kleurstelling echt vreselijk. Veel te veel roze. Het lijkt wel een vrouwensite. Het menu mag veel donkerder qua kleur.

Verder is er al veel genoemd door jullie waar ik me bij aansluit.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 09, 2017

PS: het lukte me vandaag om in backend te komen als administrator. Inloggen op het forum en dan terug naar de testsite. Het enige wat anders is, is de tab hardware.

http://dvd.test.go2people.nl/admin/

Maar misschien is dit nog een oude test url van de vorige update, omdat dvd.test.go2people.nl in de url staat. Het is wel de inhoud die nu op de testsite staat.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 10, 2017

Claudio Santulli;2042233 wrote: PS: het lukte me vandaag om in backend te komen als administrator. Inloggen op het forum en dan terug naar de testsite. Het enige wat anders is, is de tab hardware.

http://dvd.test.go2people.nl/admin/

Maar misschien is dit nog een oude test url van de vorige update, omdat dvd.test.go2people.nl in de url staat. Het is wel de inhoud die nu op de testsite staat.

Ik kom er niet in, kom telkens in een loop met de inlogpagina

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 09, 2017

Ik ben even aan het stoeien geweest met het hoofdmenu en heb hem even anders ingedeeld. Ik heb nu alles onderverdeeld in subpagina per catogorie. Dit kunnen en konden we dus al eenvoudig zelf. Ik heb even Netflix en anderen uit het menu gehaald. De opties zijn wel terug te vinden in het submenu. Ik heb een info knop gemaakt met daarin de F.A.Q., contact en alle overige legals etc.

Ik was tevens zo vrij om de missende featurebox-plaatjes te uploaden naar de testsite. Ziet er gelijk beter uit.

Volgens mij is dit wat we bedoelen toch?

http://allesoverfilm.test.go2people.nl/

Tevens werk ik mijn buglist een paar post terug steeds bij.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 10, 2017

Daar had ik geen last van. Moet soms wel weer opnieuw inloggen, maar soms blijf ik ook ingelogd.

reply
0
MH
Michael Hamers
Apr 10, 2017

Ik heb nog geen reactie gezien van Ivo. Liggen de eerste feedback punten al bij Wim? Verder testen heeft weinig zin op deze manier.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 10, 2017

Michael Hamers;2042264 wrote: Ik heb nog geen reactie gezien van Ivo. Liggen de eerste feedback punten al bij Wim? Verder testen heeft weinig zin op deze manier.

Back to formula. :mrgreen:
Nou, goed, door mijn aanpassingen is het een en ander weer anders en ik ben een beetje bang dat er geen schokkende dingen gaan komen. Ik twijfel of go2people niet een beetje beperkt wordt door het werken met een template of skin. Althans dat idee heb ik.

Ik denk dat Ivo het even gehad heeft met Wim, maar ook met ons...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 10, 2017

Claudio Santulli;2042266 wrote: Back to formula. :mrgreen:
Nou, goed, door mijn aanpassingen is het een en ander weer anders en ik ben een beetje bang dat er geen schokkende dingen gaan komen. Ik twijfel of go2people niet een beetje beperkt wordt door het werken met een template of skin. Althans dat idee heb ik.

Ik denk dat Ivo het even gehad heeft met Wim, maar ook met ons...

Ivo heeft ons veel te hard nodig om ons nu al beu te zijn ;) :mrgreen:

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 10, 2017

Michael Hamers;2042264 wrote: Ik heb nog geen reactie gezien van Ivo. Liggen de eerste feedback punten al bij Wim? Verder testen heeft weinig zin op deze manier.

Het probleem is ook dat Ivo niet in het crew forum kan. Door een bug in het systeem is hij niet vindbaar als gebruiker op de website, waardoor hij ook niet toe te voegen is tot de beheerders (dit staat los van het forum).
Ook Sharita, die af en toe blogs gaat schrijven voor Alles Over Film, is niet vindbaar en kan ik dus ook nog niet toevoegen.
En in berichten van Wim heb ik vernomen dat dit probleem op de nieuwe site nog niet is opgelost...
Ik heb de belangrijkste punten al gemaild naar Ivo, maar ik weet niet of hij er al wat mee gedaan heeft.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Apr 10, 2017

Ik ben nu even aan het kijken de volgende zaken vallen me op:
- Bij inloggen op de Home-pagina kom ik op een pagina terecht waar de onderste donkergrijze balk meer dan de helft van de pagina in beslag neemt en over de reclamebanner staat
- Als ik dan op Forum klik moet ik nog een keer inloggen
- Dan kom ik op het forum met nieuwe layout maar wel met het oude allesoverfilm.nl logo

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 10, 2017

Rogier Burghout;2042265 wrote: Ik ben nu even aan het kijken de volgende zaken vallen me op:
- Bij inloggen op de Home-pagina kom ik op een pagina terecht waar de onderste donkergrijze balk meer dan de helft van de pagina in beslag neemt en over de reclamebanner staat
- Als ik dan op Forum klik moet ik nog een keer inloggen
- Dan kom ik op het forum met nieuwe layout maar wel met het oude allesoverfilm.nl logo

Hmm, als ik inlog op het forum (na eerst een foutief wachtwoord te hebben ingetypt), krijg ik een foutmelding:
Invalid Redirect URL (http://allesoverfilm.test.go2people.nl/)

Maar ik ben wel ingelogd en kan ook het forum op (waar inderdaad nog het DVD.nl logo staat).

Ik vraag me af of het testforum niet gewoon hetzelfde is als waar we een aantal jaren geleden op testten, tijdens de vorige overgang.
Ik denk dat daar niets aan gedaan is, behalve het 'responsive' maken.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 10, 2017

Ik krijg gewoon het allesoverfilm-logo op het test forum.
EDIT;: nu dus niet meer. zoals ik in mijn buglist aangaf was het 'nieuwe' forum binnen een frame. Ze zijn dus bezig geweest en hebben het testforum weer verwijderd.

Zo had ik gisteren een aantal forumberichten aangemaakt om te kijken hoe dat op de nieuwe homepage werd weergegeven. Die zijn nu dus weg.

Ze doen dus weldegelijk iets... (6)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 10, 2017

En ik kan gewoon inloggen en in backend (zie foto). Alleen het forum is weer oud.
[ATTACH=CONFIG]8693[/ATTACH]

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 10, 2017

Claudio Santulli;2042272 wrote: En ik kan gewoon inloggen en in backend (zie foto). Alleen het forum is weer oud.
[ATTACH=CONFIG]8693[/ATTACH]

Ik nu ook, dus daar heeft men blijkbaar aan gewerkt.
Aan de back end zelf nog niet, volgens mij (als men er al wat aan gaat doen, overigens).

Als ik nu op een recensie klik, staat er overal heel nadrukkelijk "Bewerken" bij. Soms zelfs heel irritant over de te bewerken tekst heen (bij de specs bijvoorbeeld)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 10, 2017

Er zal wel iets in backend moeten gebeuren. Sowieso voor de drie feautureboxen op de homepage.

Had je de dropmenu's van nieuws, recensies, achtergronden en info gezien die ik had gemaakt? Voor dat het opeens ook weg is...

reply
0
MH
Michael Hamers
Apr 10, 2017

Ik mis compleet enige voortgang en communicatie. Ik ben zeer ervaren in het testen van software op mijn werk, maar zoals dit nu gebeurt kunnen we echt net zo goed meteen stoppen. Dit heeft echt totaal geen zin. We kunnen niet zien wat er met onze feedback wordt gedaan. Waar zijn al onze exacte wensen? Met andere woorden, waar zijn onze requirements neergezet? Zo kunnen we nooit controleren of hetgeen we hebben gevraagd ook is opgeleverd.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 10, 2017

Claudio Santulli;2042277 wrote: Er zal wel iets in backend moeten gebeuren. Sowieso voor de drie feautureboxen op de homepage.

Had je de dropmenu's van nieuws, recensies, achtergronden en info gezien die ik had gemaakt? Voor dat het opeens ook weg is...

Dat ziet er al een stuk beter uit dan dat het was, ja. Er zit nog een gekke glitch bij "contact" onder "Info"
De Home button moet nog weg en ik mis nog releases.

Michael Hamers;2042280 wrote: Ik mis compleet enige voortgang en communicatie. Ik ben zeer ervaren in het testen van software op mijn werk, maar zoals dit nu gebeurt kunnen we echt net zo goed meteen stoppen. Dit heeft echt totaal geen zin. We kunnen niet zien wat er met onze feedback wordt gedaan. Waar zijn al onze exacte wensen? Met andere woorden, waar zijn onze requirements neergezet? Zo kunnen we nooit controleren of hetgeen we hebben gevraagd ook is opgeleverd.

Ik ben bang dat je je verwachtingen iets te hoog hebt ingeschat, Michael. Gezien de manier van werken verwacht ik niet dat er heel direct gewerkt wordt.
Bij de vorige overgang hebben we ook een paar weken getest (toen zelfs nog een paar users 'uitgenodigd' om mee te testen.
Wat uiteindelijk het meest heeft opgeleverd was op de dag van de release, waarbij iemand van Go2People (die er niet meer werkt) en ik samen op mijn kantoortje zaten.
Als er dan wat fout was, kon hij het direct aanpassen. Toen hebben we in één dag heel veel gedaan.
Misschien moeten we toch maar weer zo'n dag gaan hebben. Ivo dacht in eerste instantie van niet, maar mogelijk is het toch een optie.

Doordat Ivo hier niet kan lezen zijn nog niet alle requirementes, zoals jij dat noemt, doorgegeven.
Maar je hebt gelijk. Van onze eerste feedback hebben we nog niets gehoord. Ook niet van Ivo overigens.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 10, 2017

Ik snap precies wat je bedoeld Michael, maar ik denk niet dat het aan vrijwilligers is om dat te controleren of daar wat van te zeggen, hoe goed onze bedoelingen ook zijn. Ik bedoel, wij betalen niet. Ik ben altijd maar dankbaar dat Jeroen en nu ook Ivo de site toekomst bieden en ben blij met alles. De testsite is eerlijk gezegd ook precies wat ik ervan verwacht had, helaas, maar ik berust me daar een beetje in.

reply
0
JB
Jeroen Bloemberg
Apr 13, 2017

Heren,

En dan vooral nu even Michael, sorry voor de gebrekkige communicatie tot nu, zoals Ludo al aangaf lukt het Ivo zelf niet om in het Forum te komen, dat maakt het communiceren niet makkelijker. Daarnaast, dat zul je altijd zien, is het bij BVDO momenteel ook echt even heel erg druk voor Ivo, vandaar dat ik nu even de taak op mij genomen heb om vandaag de inventarisatie te maken van al jullie commentaren en deze door te gaan geven aan Wim. Hoe snel daar dan weer op gereageerd gaat worden is natuurlijk de vraag, in het verleden behaalde resultaten zijn helaas vaak een indicatie voor de toekomst..

In ieder geval heel erg bedankt voor alle commentaren, ik houd jullie op de hoogte!

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 13, 2017

Jeroen Bloemberg;2042404 wrote: Heren,

En dan vooral nu even Michael, sorry voor de gebrekkige communicatie tot nu, zoals Ludo al aangaf lukt het Ivo zelf niet om in het Forum te komen, dat maakt het communiceren niet makkelijker. Daarnaast, dat zul je altijd zien, is het bij BVDO momenteel ook echt even heel erg druk voor Ivo, vandaar dat ik nu even de taak op mij genomen heb om vandaag de inventarisatie te maken van al jullie commentaren en deze door te gaan geven aan Wim. Hoe snel daar dan weer op gereageerd gaat worden is natuurlijk de vraag, in het verleden behaalde resultaten zijn helaas vaak een indicatie voor de toekomst..

In ieder geval heel erg bedankt voor alle commentaren, ik houd jullie op de hoogte!

:lol: :lol:

Er komt nog wel wat bij, heb al weer wat gevonden.
Dus misschien kun je dat nog meenemen naar Wim
Het staat alleen op m'n computer thuis, daar kan ik nu niet bij...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 14, 2017

Weer wat punten:

[TABLE="width: 1112"]
[TR]
[TD]- Is het de bedoeling dat gebruikers ook hardware kunnen waarderen, net als bij de recensies? Nu lijkt dat wel te kunnen. Of is het de bedoeling dat ze de review beoordelen?
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Link in EMP3 gaat naar Tonio Blu-ray. Hoe zit dat opgebouwd in de back end? Moeten we shops toevoegen?
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Ik zie traderlijst nog staan. Die zouden we toch weghalen?
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Link gaat nog naar Mediabibliotheek - Blogs i.p.v. direct naar Mediabibliotheek
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Bij invoeren nieuwsbericht de foutmelding: AttributeError at /admin/blog/blogpost/add/ - 'Settings' object has no attribute 'NEWS_FORUM_ID'
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Bij publiceren van recensie krijg je ook een foutmelding
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Het valt me op dat de back end weer (nog steeds?) erg traag is
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- De waardering bij recensies staat verticaal? Ziet er niet uit. En je kunt nog steeds een 1 geven.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Je kunt een waardering bij een recensie niet bevestigen.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- De lezersrecensies zijn er nog, die zouden weggaan en op dit plek de reacties van de bezoekers. Die staan nog in het kader rechts. Ofwel, hier is niets aan gedaan.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 14, 2017

Enkele punten had ik ook in mijn lijst al verwerkt.
Even in de gaten houden of de (mijn) meest recente lijst is doorgestuurd.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 14, 2017

Claudio Santulli;2042450 wrote: Enkele punten had ik ook in mijn lijst al verwerkt.
Even in de gaten houden of de (mijn) meest recente lijst is doorgestuurd.

Inderdaad ja. Als je er nu zelf weer mee bezig bent valt het gewoon weer op.
Vooral de het nu toch weer erg traag is.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Apr 28, 2017

Zie dat de menubalk op de testsite nu inderdaad meescrolled. :-)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 28, 2017

Ja, maar wel 'flipt' het logo dan snel weg...
Voor de rest nog weinig opvallend nieuws gezien, behalve dat de reacties onder de recensies staan.
Maar wel alleen de laatste vier. Waarom niet alles? En ze staan nog steeds in het kader rechts, daar moeten ze dan weg.

reply
0
MH
Michael Hamers
Apr 28, 2017

Op de mobiele site scrollt de menubalk wel uit beeld.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 28, 2017

En op het forum verdwijnt ie ook nog.

reply
0
ES
Edgar Smit
Apr 28, 2017

Ik las ineens op FB dat allesoverfilm.nl binnekort vernieuwde dus ondanks alle persoonlijke ellende weer een keer ingelod omdat ergens allesoverfilm.nl een speciaal plekje in mijn hart heeft. En toen kwam ik hier terecht. Dus ging ik ook even kijken. En sloeg de twijfel toe of ik wat moet zeggen of niet maar toen dacht ik hoe belangrijk feedback is dus doe ik het gewoon.

Wat valt direct op? De grootte. Veel te grote afbeeldingen en boxen voor mijn gevoel.Afbeeldingen iets kleiner en de tekst kleiner en er passen makkelijk 6 recensies naast elkaar ipv 4. Zoasl op de huidige frontpage. Scroll je naar beneden is ook daar alles te groot en ongelijk.de tweede rij onder het kopje nieuws eindigen ongelijk. De blokjes van de hardware verschillen in grootte en dat geld ook voor de achtergronden. kijk op een willekeurige andere Nederlandse site en de lettertypes zijn kleiner waardoor er meer ruimte is. En terwijl ik dit type valt mij op dat dit wel de volledige breedte van mijn scherm beslaat, in tegenstelling tot de nieuwe site. Naast de hardware en achtergronden is het dan weer gruwelijk leeg (advertentie ruimte of wordt automatisch vergroot wanneer het forum gevuld wordt?)

Dan het forum. Of eigenlijk de menustructuur/menubalk. Persoonlijk vind ik het wel handig dat zodra je het forum op gaat de menubalk ook zichtbaar blijft. Alleen verdwijnt de header met achtergronden uit het menu. Het wordt dus echt een andere menubalk, misschien is het beter om alle forum zaken in de submenubalk specifiek voor het forum te zetten in plaats van de originele menubalk aan te passen? Bijv top 100 komt alleen in de menubalk als ik op forum klik terwijl die volgens mij toch echte in het hoofdmenu hoort. Traderlijst en FAQ horen juist weer in het submenu van het forum waar FAQ overigens ook al staat. Ook staat de "blijf ingelogd" box op een zeer vreemde plek, bijna in het einde van het zoekvak. Ik ga er van uit de momenteel lege ruimte tussen het menu en het forum gebruikt gaat worden om te adverteren? Alhoewel, die ruimte is er niet op de homepage. en dan de menubalk, op de homepage blijft die ontop als ik naar beneden scroll, op het forum verdwijnt hij als ik naar beneden scroll. Dat hij on top blijft is beter naar mijn mening. Is het nog duidelijk?

Dan persoonlijk. Ik vind het allemaal erg Linda qua kleur. erg roze ipv paars. En als je dan het forum opent is dat ineens weer erg blauw/grijs en strookt het niet meer met de lay-out, met name omdat daar wel weer een klein lettertype gebruikt wordt waardoor de rest ineens nog groter lijkt.
Ik denk als je de lettertypes in het menu wat kleiner maakt maar wel vet dat de menubalk eenvoudig alle belangrijke items kan bevatten. Het forum kan dan de submenubalk gebruiken en daar past makkelijk in wat er in hoort. De inlogboxen en zoekboxen zouden naar mijn idee ook kleiner kunnen waardoor je alles wat omhoog trekt en de pagina net wat beter smoelt. De lettergrootte van de headers zijn te groot waardoor er net te weinig ruimte is en het eigenlijk juist onoverzichtelijk wordt. De zoekfunctie zou ik alleen in het forum doen, juist omdat deze nog niet goed werkt. Op die manier kan daar aan gewerkt worden en kan die straks als nieuwe feature gepresenteerd worden.

Wat verder leuk is, om op de release datum de oude frontpage "geprojecteerd" te zien op bioscoopgordijnen en die gaan dan open en dan komt de nieuwe lay-out tevoorschijn. Voor elke nieuwe bezoeker en alleen op die dag. maar geen idee of dat haalbaar is. Anyway, leuk hier weer eens te zijn, ik hoop dat ik wat nuttigs heb kunnen bijdragen en ik hou het even in de gaten.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 19, 2017

Er is weer een flinke update aan de website van AllesOverFilm gedaan.
Dus je kunt weer testen.
Hier nogmaals de link: http://allesoverfilm.test.go2people.nl/

En ga je gang en leef je uit. Maak gerust een recensie, hardware review of nieuwsitem aan. Schrijf wat op het forum en reageer op recensies. Be active!
Alles wat je tegenkomt wat niet goed gaat hier melden graag.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 20, 2017

Eerste indruk:

+
De recensie pagina's zien er erg mooi uit. Werkt ook erg intuïtitief met de filter aan de rechterkant. En in de recensies een nieuwe lettertype? Mooi.

-
De voorpagina blijf ik heel erg rommeling vinden. Less = more? Minder verschillende blokken erin? Misschien wat meer paginabreed en dan scrollen?

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Patrick van den Hul;2044090 wrote: De voorpagina blijf ik heel erg rommeling vinden. Less = more? Minder verschillende blokken erin? Misschien wat meer paginabreed en dan scrollen?

Aan het design op zich gaat niets meer veranderd worden. Het gaat nu puur om bugs - ongemakken - fouten etc.
Dus daar mee aan de slag.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 20, 2017

Gaat de goede kant op (qua bugs).

featurebox heeft geen titels meer en vult niet het hele kader (grootte afbeelding handmatig aanpassen).
Home is nog niet weg op de homepage. Wel op het forum.
Tekst priveberichten bij forum heeft rare tekens voor de é.
Je (eigen) naam loopt (op tablet) door de zoekbalk heen bij het forum.
Uitgelichte afbeelding verschijnt niet als klein plaatje links, maar als groot plaatje in het achtergrond-artikel. Bij nieuwsberichten verschijnt dat plaatje helemaal niet meer. Alleen als plaatje in het overzicht of de homepage.
Beheer-knoppen zijn weer vertrouwd paars in plaats van geel.
Opmaak heeft bij enter altijd een witregel. Uitvullen betekent doortypen zonder enter.

Haha, ik blijf nog steeds ingelogd, ondanks alle wijzigingen. (y)

Echt een stuk beter, maar nog wel het een en ander wat moet gebeuren. Hopelijk is dat een kwestie van ter plekke samen aanpassen zoals de vorige keer is gebeurd.

Mocht ik nog wat meer vinden vul ik dat hier aan. ;-)

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Claudio Santulli;2044094 wrote: Gaat de goede kant op (qua bugs).

featurebox heeft geen titels meer en vult niet het hele kader (grootte afbeelding handmatig aanpassen).
Home is nog niet weg op de homepage. Wel op het forum.
Tekst priveberichten bij forum heeft rare tekens voor de é.
Je (eigen) naam loopt (op tablet) door de zoekbalk heen bij het forum.
Uitgelichte afbeelding verschijnt niet als klein plaatje links, maar als groot plaatje in het achtergrond-artikel. Bij nieuwsberichten verschijnt dat plaatje helemaal niet meer. Alleen als plaatje in het overzicht of de homepage.
Beheer-knoppen zijn weer vertrouwd paars in plaats van geel.
Opmaak heeft bij enter altijd een witregel. Uitvullen betekent doortypen zonder enter.

Haha, ik blijf nog steeds ingelogd, ondanks alle wijzigingen. (y)

Echt een stuk beter, maar nog wel het een en ander wat moet gebeuren. Hopelijk is dat een kwestie van ter plekke samen aanpassen zoals de vorige keer is gebeurd.

Mocht ik nog wat meer vinden vul ik dat hier aan. ;-)

Volgens Wim zouden we zelf de Home button weg moeten kunnen halen uit het menu, maar dat lukt me niet.
Op het forum zie ik 'm nog gewoon staan. Daar zouden we zelf ook veel aan moeten kunnen passen, maar dat kan pas tijdens de overgang naar de echte site, want er is geen test-admin van het forum beschikbaar.

Wie heeft overigens op 1 juni overdag wat tijd om zaken mee aan te passen? Kan vanaf thuis/werk, van achter je PC. Het gaat met name om teksten aanpassen, zodat DVD.nl wordt vervangen door AllesOverFilm.
En kijken of de links in de menu's goed werken en zo. En eventueel Facebook aanpassen (Nieuw logo, etc).
Wie heeft een idee voor het nieuwe Facebook logo?

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 20, 2017

Ik kan het niet vinden dus ik denk dat wij het op de homepage niet kunnen weghalen. De optie is er gewoon niet.
Op mij tablet zag ik hem niet op het forum, maar dat komt denk ik door het (raar) schalen. Op de pc zie ik hem inderdaad ook.

Helaas heb ik overdag vaak geeneens tijd meer om pauze te houden, dus overdag lukt mij niet. 's avonds kan ik wel het een en ander doen.

Ludo Keeris;2044100 wrote: Volgens Wim zouden we zelf de Home button weg moeten kunnen halen uit het menu, maar dat lukt me niet.
Op het forum zie ik 'm nog gewoon staan. Daar zouden we zelf ook veel aan moeten kunnen passen, maar dat kan pas tijdens de overgang naar de echte site, want er is geen test-admin van het forum beschikbaar.

Wie heeft overigens op 1 juni overdag wat tijd om zaken mee aan te passen? Kan vanaf thuis/werk, van achter je PC. Het gaat met name om teksten aanpassen, zodat DVD.nl wordt vervangen door AllesOverFilm.
En kijken of de links in de menu's goed werken en zo. En eventueel Facebook aanpassen (Nieuw logo, etc).
Wie heeft een idee voor het nieuwe Facebook logo?

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Zo, forum heeft er hier even uitgelegen. Ik was bezig met hier te reageren. Ik wilde aangeven dat de Home knop met geen mogelijkheid is weg te halen. Wel heb ik bij wijze van test een Hardware button gemaakt met 2 sub-menu's. Ook heb ik Info naar de onderkant van de pagina verplaatst, waar die in mijn ogen hoort. Nu past het alleen niet. Tenzij de Home knop weg is. Dan past het precies.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Je hebt info weggehaald, maar daarmee ook alle subpagina's die daar onder hangen. Die zijn nu verdwenen en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Ludo Keeris;2044116 wrote: Je hebt info weggehaald, maar daarmee ook alle subpagina's die daar onder hangen. Die zijn nu verdwenen en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Staat alweer terug. Nu releases even weggehaald. Puur om wat te experimenteren qua breedte. Het is lastig in te schatten zolang die Home knop er nog staat.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Michael Hamers;2044117 wrote: Staat alweer terug. Nu releases even weggehaald. Puur om wat te experimenteren qua breedte. Het is lastig in te schatten zolang die Home knop er nog staat.

Als we een kortere naam kunnen verzinnen voor Achtergronden, dat zou ook een optie kunnen zijn.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Ludo Keeris;2044118 wrote: Als we een kortere naam kunnen verzinnen voor Achtergronden, dat zou ook een optie kunnen zijn.

Ja dat is ook een optie. Maar ja, welke naam... Misschien gewoon Meer...? Ik weet het niet zo goed.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Nu Meer.. van gemaakt en de afzonderlijke releases pagina's onderaan bij overige gezet voor nu.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

En releases weer teruggezet ;-)

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Grappig, dat had ik ook in m'n hoofd...
Maar of dat duidelijk genoeg is?

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Alles wat nu onder INFO hangt, kan ook los onder overige en dan de Achtergronden weer volledig benoemen is ook een optie.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Heb trouwens een opzetje gemaakt voor een Facebook-logo

[IMG]http://allesoverfilm.nl/media/uploads/logos/alles_over_film.png[/IMG]

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Michael Hamers;2044124 wrote: Heb trouwens een opzetje gemaakt voor een Facebook-logo

[IMG]http://allesoverfilm.nl/media/uploads/logos/alles_over_film.png[/IMG]

Heel kunstig.
Het is heel persoonlijk hoor, maar ikzelf probeer heel graag dat spuuglelijke logo zo veel mogelijk te vermijden.
Meer concentreren op de button als kenmerk en niet dat zwarte kader.
Maar ik zeg al: dat is persoonlijk!

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Ludo Keeris;2044128 wrote: Heel kunstig.
Het is heel persoonlijk hoor, maar ikzelf probeer heel graag dat spuuglelijke logo zo veel mogelijk te vermijden.
Meer concentreren op de button als kenmerk en niet dat zwarte kader.
Maar ik zeg al: dat is persoonlijk!

Die button heb ik niet in hoge resolutie. Vandaar ook dat ik dat logo heb vervaagd op de achtergrond. Als jij een hogere kwaliteit hebt van de button, dan ontvang ik em graag.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Nog even over het menu.

Knop 'Home' dus weg. Dan iets minder lege ruimte tussen het logo en 'Nieuws' en dan hebben we wat meer speelruimte in de menubalk. Nu is de ruimte wel heel beperkt voor wat we met de site willen doen.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Om een of andere reden past het ineens:

Nu staat er van links naar rechts:

Home, Nieuws, Recensies, Hardware, Achtergronden, Forum, Info

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Michael Hamers;2044125 wrote: Nog even over het menu.

Knop 'Home' dus weg. Dan iets minder lege ruimte tussen het logo en 'Nieuws' en dan hebben we wat meer speelruimte in de menubalk. Nu is de ruimte wel heel beperkt voor wat we met de site willen doen.

Ik weet niet of die ruimte aangepast kan worden, ofwel, of het nog iets opgeschoven kan worden.

Michael Hamers;2044127 wrote: Om een of andere reden past het ineens:

Nu staat er van links naar rechts:

Home, Nieuws, Recensies, Hardware, Achtergronden, Forum, Info

Omdat Releases er niet meer tussen staat.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Als ik Nieuws wijzig naar News, dan past het allemaal, als we Achtergronden naar Meer hernoemen :-P

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Ik blijf doorklooien hoor. Als ik van News weer Nieuws maak en we hernoemen Info naar een vraagteken, dan past het ook.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 20, 2017

Persoonlijk vind ik het huidige nieuwe Facebook-logo prima. Gewoon alleen het pijltje. Veel wordt namelijk te klein en dus onleesbaar/onherkenbaar en dan kunnen we het echte logo links laten liggen.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Ja dat klopt inderdaad. Die staan nu inderdaad onderaan.

Releases zouden we ook nog onder het kopje nieuws kunnen doen, maar dan komt daar misschien wel weer veel te staan. Als Home weg is, dan gaat Releases er denk ik weer in passen.

Ik heb onder de knop 'Forum' nog wat sub-knoppen toegevoegd. Is misschien wel handig voor forumbezoekers die meteen naar een onderwerp willen navigeren.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 20, 2017

Dat kan allemaal, maar als Home weg is, dan hebben we weer ruimte over :)
Het vraagteken lijkt me ook wel een optie.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 20, 2017

Hou ook rekening met verschillende vensterbreedtes. Niet iedereen heeft dezelfde desktopresolutie. De desktop is nu responsive. Dan krijg je bij te veel opties altijd een dubbele menubalk. En mobiel wordt het een heel lang menu. Als je met submenu's gaat werken kun je het menu beter zo kort mogelijk houden en zoveel mogelijk onder hoofdmenu's groeperen. Is overzichtelijker.

Ik begrijp dat de nadruk op hardware moet komen te liggen, maar er moet wel genoeg content zijn om een unieke vermelding waard te zijn. Daar ligt dan wel een (zware) taak voor jou Michael. ;-)

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Claudio Santulli;2044138 wrote: Hou ook rekening met verschillende vensterbreedtes. Niet iedereen heeft dezelfde desktopresolutie.

Ik heb het gecheckt nu op 1024x768. Dat draait echt niemand meer, maar ook daarbij past het allemaal keurig.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Ja of er moeten meer Hardware reviewers komen haha. Ik zal niet de enige zijn die voor de site zal gaan schrijven verwacht ik. Ivo ziet vooral veel toekomst in het hardware deel, maar hij weet ook dat ik dat niet in mijn eentje kan bolwerken. Maar hij kent genoeg mensen die eventueel ook voor ons kunnen schrijven. Ik kreeg gisteren een berichtje dat in de referentieset vermoedelijk de nieuwe KEF Q serie komt, maar dan moet ik meteen ook een hardware review maken van die speakers voor Homecinemamagazine.nl. Dus wellicht dat we zo een beetje kruisbestuiving kunnen krijgen met reviews vanuit die site.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 20, 2017

Nou, ik vind het knap wat jij doet. Het zijn er al een flink aantal.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 20, 2017

Claudio Santulli;2044142 wrote: Nou, ik vind het knap wat jij doet. Het zijn er al een flink aantal.

Dankjewel. Het kost me niet veel moeite, maar wel veel tijd. Maar goed, als je iets leuk vindt... ;-)

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 20, 2017

Like (y)

reply
0
MH
Michael Hamers
May 21, 2017

De test URL ligt eruit...

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 21, 2017

Alles was vandaag weer traag, de main site ook.
Bij mij doet de test site het wel (weer).

reply
0
MH
Michael Hamers
May 21, 2017

Ja hier nu ook weer. Maar wat een drama weer qua performance...

reply
0
MH
Michael Hamers
May 22, 2017

Ik merk dat de site op dit moment wel wat sneller reageert. Vooral het openen van een filmrecensie of het switchen naar het forum gaat snel. Het openen van een nieuwsbericht of achtergrondartikel is nog altijd traag.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 22, 2017

Even met de featureboxen aan het stoeien geweest en het valt me op dat hij nooit echt het kader vult en dan links uitlijnt bij een witte achtergrond. Het maak echt niet uit welk formaat je het geeft (hij wordt korter of langer). Behalve bij één, maar al snel bleek dat deze die wit is aan de rechterkant waardoor het niet opvalt. Waarschijnlijk zal dat in deze staat bij elke featurebox moeten gebeuren. Ik heb de witte remote featurebox nog een keer toegevoegd, maar dan met zwart randje zodat je ziet wat ik bedoel. Anderen heb ik even uitgezet.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 22, 2017

Het lijkt me zinvoller dat het kader wat wordt aangepast. Hij is ook groter dan de advertentie en volgens mij moeten die dezelfde afmeting hebben.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 23, 2017

Ik snap ook niet dat de feature box ineens breder moet. Gewoon het oude formaat aanhouden.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 26, 2017

Nog minder dan een week! Ik ben 1 juni beschikbaar voor een groot deel van de dag in vanuit huis wat te doen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2017

Zoals jullie misschien weten gaan we op 1 juni tijdelijk op 'zwart'. En als we dan weer terugkomen, is de nieuwe site met nieuwe naam er.
Ik heb een tijdelijke pagina gemaakt voor tijdens het op 'zwart' gaan.
Wat vinden jullie van dit? Ik zou er eigenlijk ook nog een aftelklokje in willen maken, maar dan moeten we precies weten wanneer we weer terug zijn.
Dat weten we waarschijnlijk pas op de dag zelf.

Welke tekst moet er precies op de pagina komen?
Met het bijvoorbeeld "straks" of "zo" zijn?

[ATTACH=CONFIG]8793[/ATTACH]

EDIT: met tellertjes zou het er zo uit kunnen zien:
http://www.ludokeeris.nl/index_alt.html

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 28, 2017

Misschien leuk om iets te doen in de geest van;
"Oeps, wat is er aan de hand met DVD.nl? Wees gerust, we komen snel terug met een facelift en een nieuwe naam, dus hou vandaag onze website in de gaten".

Aftelhokje is denk ik iets te veel risico, omdat we natuurlijk niet precies weten wanneer we online zijn. Misschien verloopt de overgang niet foutloos en hou je wat marges over. Plus een beetje spanning opbouwen is ook leuk...

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2017

Inmiddels weet men wel wat er gaat gebeuren met DVD.nl, toch? Dus dan is "Oeps" een beetje, tja, niet van toepassing?
Het komt niet uit de lucht vallen, de naamswijziging.
'Wees gerust' is wel leuk bedacht.

We kunnen ook heel flauw doen en een link naar een website van een rehab-instelling er bij plaatsen.

Na het aftellen komt er "Nog even geduld" te staan. Voor het geval we de deadline niet halen.
Maar daarom moet de tijd ook pas ingesteld worden op de dag zelf, als we zo'n beetje weten hoe lang we bezig zijn.
Het hoeft natuurlijk niet, zo'n tellertje.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 28, 2017

Oeps in de zin dat ze op de overgangspagina terecht zijn gekomen. Quasi-404. En voor verse bezoekers. Je bent immers even ofline.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 29, 2017

De testserver ligt er uit. Dat komt wegens een hardnekking probleem, ergens, heb ik begrepen.
Geen idee wanneer ie weer online is.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 29, 2017

Inmiddels weer online, maar nog geen wijzigingen. Af en toe kijk ik weer eens om te zien of er wat veranderd is.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 30, 2017

Twee belangrijke updates:

De Home-button is uit het menu gehaald, dus we kunnen nu de definitieve selectie maken voor het menu.

Daarnaast staat in de backend nu ook de afdeling Hardware reviews.
Die kunnen (moeten!) we nu gaan vullen met de nieuwe hardware reviews en het overhevelen van de bestaande reviews.
Dat moeten we even met z'n allen doen, dus wie neemt wat voor z'n rekening?
Ik zal beginnen met mijn eigen EMP review. Het zal ook wat stoeien worden met de afbeeldingen, want de afmetingen zijn nu anders.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 30, 2017

@ Claudio & Michael: ik ben bang dat jullie zelf jullie eigen reviews moeten overzetten. Je kunt namelijk niet de auteur kiezen (zoals met recensies wel kan).
Dus als ik ze ga verplaatsen komt er mijn naam boven het artikel te staan. Dat vind ik iets teveel eer voor mij voor jullie werk ;)

Ik zal wel de review van Quintijn verplaatsen.

Overigens is het goed om binnen de HTML van de review de breedte van de afbeeldingen op 100% te zetten. Dus niet op 538px (want dan wordt niet de gehele breedte van de nieuwe site gebruikt).
Voor de zekerheid ook de afbeeldingen centreren.

Dus niet:
Pulse Sounbar width="538" height="214" />

maar:
Pulse Sounbar width="100%" />

In je HTML editor zal het er niet zo fijn uitzien (grote grijze vlakken waar de afbeelding moet komen), maar online werkt dit het best.
Je kunt ook eerst de afbeeldingen uploaden en dan het hele pad gebruiken (dus incl. http://allesoverfilm.nl/media/...) in je HTML editor, dan zie je het plaatje i.p.v. een grijs vlak.

Laten we ook afspreken dat we voor iedere hardware review een aparte map maken in de Mediabibliotheek en daar alle afbeeldingen per review in plaatsen.
Dat maakt het terugzoeken een stuk makkelijker. Probeer ook eenvoudige, herkenbare namen te geven aan de afbeeldingen. Ik zie nu in de Blog-afdeling namen als "front_klein" of "pic.jpg"staan. Dat kan op elk apparaat slaan.
Of j6rlzjyrq1nxb5789l2x.jpeg :roll:
Probeer die nog maar eens ooit terug te vinden als je 'm nodig hebt...
Eerst hernoemen voordat je 'm gebruikt (dat kun je ook in de mediabibliotheek doen!)

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 30, 2017

Ik zat gewoon te denken copy paste en de afbeeldingen in backend schalen. Copy paste van HTML of gewoon vanaf backend.
Belangrijk is daarnaast ook dat de originele datum wordt gebruikt en dat het bij behorende topic wordt toegewezen.

Daarnaast dan ook gelijk alle openingspost in de topics aanpassen (lees dit artikel).

Is de optie hardware in het huidige beheer aanwezig. Anders kunnen we nog niet aanpassen. Het menu kun je nu natuurlijk wel al in DVD..nl opbouwen (heb nog wel wat bedenkingen bij de bedachte lay-out, maar dat is waarschijnlijk persoonlijk).

Hoe gaan de andere topics lopen, want elk heeft verwijzingen naar DVD.nl? Wordt dat doorgelinkt?
De Facebook-pagina kan van naam verandert worden, maar dat moeten ze eerst goedkeuren. Volgens mij duurt dat een paar dagen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 30, 2017

Er is een Hardware optie in het beheer (bovenste balk, rechts).
Toewijzen van een topic lukt nog niet, daar heb ik al een vraag over gesteld.
Er moet donderdag in het forum een nieuwe categorie aangemaakt worden: Hardware reviews.
Daar moeten de topics dan automatisch aangemaakt worden, net als bij DVD en BD recensies.

Van de bestaande reviews inderdaad de originele datum meenemen. Alle nieuwe reviews kunnen de datum 1 juni krijgen.

Ik neem aan dat alles vanaf de oude site (DVD.nl) doorgelinkt wordt naar de nieuwe site.
Dat gebeurde in 2013 feilloos, dus ik verwacht daar nu ook niet zoveel problemen mee.

Facebook moeten we inderdaad aan gaan vragen om te veranderen/samenvoegen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 30, 2017

Ik zat even op mijn mobiel, maar ik zie inderdaad dat de hardware tab ook op de 'ouwe' site is toegevoegd. Zag hem al in de testomgeving.

In 2013 veranderde de URL toch niet of wel. Het bleef DVD.nl. nu wordt het allesoverfilm.nl/achtergronden/... Als dat niet vanzelf gaat geeft elk oud bericht een foutmelding. Of dat heel erg is voor een 'lees dit artikel'--topic?
Bij Facebook zag ik de optie al staan, maar heb hem nog niet aangepast. Prijsvraag en zo. Leek me niet handig.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 30, 2017

De prijsvraag levert op dit moment geen nieuwe aanmeldingen meer op, dus wat mij betreft mag het al in gang gezet worden.
Zou jij dat willen doen?

In 2013 werd de naam niet veranderd, maar wel de link naar alle artikelen.
In de mediabibliotheek staat bijvoorbeeld een map "uploads_old_site"
Zoiets zal nu ook wel komen, verwacht ik.
Het is in ieder geval niet te doen om alle links van "Lees dit artikel" aan te gaan passen.
Ik neem aan dat er met een doorsturing gewerkt gaat worden.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 30, 2017

In de nieuwe hardware-sectie krijg je hetzelfde probleem als op de testsite (die er uit ligt). De uitgelichte afbeelding vult de gehele bovenkant van een artikel.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 30, 2017

Naamwijziging van Facebook is niet geaccepteerd. Je kon een appeal en motivatie indienen en dat heb ik gedaan. Een reden werd niet gegeven. En je kunt het niet zomaar opnieuw proberen.
Ik had geprobeerd te veranderen naar "allesoverfilm".

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 31, 2017

Misschien omdat we die naam al hebben geregistreerd (en dus reeds 'in gebruik' is)?
Nu proberen om samen te voegen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 31, 2017

De naam was vrij. Dat geeft hij dacht ik aan. Geen idee om het samengevoegd kan worden. Heb zo'n optie nooit gezien. Anders ben je alle pagina-likes en berichten kwijt.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 31, 2017

Pagina-likes en berichten verliezen mag in ieder geval niet.
AllesOverFilm zou al moeten bestaan, net als AllesOverFilm.nl

reply
0
MH
Michael Hamers
May 31, 2017

Zoek anders naar info op Google daarover. Ik ben vandaag beperkt in mijn tijd...

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 31, 2017

Kijk, dit werkt nu gewoon.
https://www.facebook.com/allesoverfilm.nl

Omdat dit is omdat ik een @allesoverfilm.nl-contact heb gemaakt of dat iemand anders al een koppeling heeft uitgevoerd is onduidelijk. Hij verwijst nu naar https://www.facebook.com/allesoverfilm.nl en geeft dit ook weer in de browser.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 31, 2017

Maar het heet dus nog DVD.nl... Daar kunnen we nu niets aan doen, begrijp ik?

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 31, 2017

Ja, de URL is wel gewoon facebook/allesoverfilm.nl. Alleen de naam staat nog op DVD.nl.
Het is niet iets wat ik gedaan heb, want ik had de toevoeging .nl er niet bij geplaatst. Ik snap het dus niet helemaal meer. Geen idee verder. Misschien heeft iemand anders al wat aangevraagd oid..

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 31, 2017

Heb trouwens mijn hardware-reviews aangemaakt.
Je kunt al zien hoe dat eruit ziet
http://allesoverfilm.nl/hardware/

Maar nu ziet het er zelfs op onze site nog wat chaotisch uit. Maar misschien omdat ze nog niet zijn gepubliceerd. Ziet er op onze site nu net zo uit als op de test site. Hoop dat de uitgelichte afbeeldingen nog aangepast worden.
Audio- en streamingartikelen en zo heb ik laten staan. Worden de bijbehorende forumtopics naar een nieuw subforum verplaatst of blijven die staan en kan ik na publicatie het forumtopic toevoegen?
Tevens werkt mijn truc om de subpagina's te verbergen nu niet meer. Van de OPPO zijn nu dus drie vermeldingen. Voorheen past ik de link naar achtergronden aan. Dat kan nu niet meer met een eigen tab.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 31, 2017

Wat facebook betreft, ik denk dat we de reactie van Facebook even af moeten wachten. Denk dat het wel goedkomt, omdat we ook eigenaar zijn van het domein Allesoverfilm.nl. Tenminste, BVDO.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 31, 2017

Allesoverfilm.nl is op Facebook nog vrij overigens. Je kunt wel pagina's samenvoegen, maar dan moet de inhoud eigenlijk al heel erg aan elkaar gerelateerd zijn. Als dat te veel afwijkt, zal Facebook het verzoek ook niet inwilligen. En aangezien Allesoverfilm nog geen inhoud heeft, valt er niets samen te voegen. Dus we moeten gewoon het naamwijzigingsverzoek afwachten... Voor nu zijn we op Facebook ook onder allesoverfilm.nl vindbaar. Dat is al wat.

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 31, 2017

Als laatste voor het slapen gaan en in navolging van het onderstaande, heb ik van de OPPO-review een complete versie gemaakt. Door de toegenomen breedte lijkt het niet eens lang en blijft er maar een pagina over. De (oud)-versies kunnen dan gewoon weg.
Meer pagina's per artikel moeten we dus vermijden straks.

Claudio Santulli;2044689 wrote: Heb trouwens mijn hardware-reviews aangemaakt.
Je kunt al zien hoe dat eruit ziet
http://allesoverfilm.nl/hardware/

Maar nu ziet het er zelfs op onze site nog wat chaotisch uit. Maar misschien omdat ze nog niet zijn gepubliceerd. Ziet er op onze site nu net zo uit als op de test site. Hoop dat de uitgelichte afbeeldingen nog aangepast worden.
Audio- en streamingartikelen en zo heb ik laten staan. Worden de bijbehorende forumtopics naar een nieuw subforum verplaatst of blijven die staan en kan ik na publicatie het forumtopic toevoegen?
Tevens werkt mijn truc om de subpagina's te verbergen nu niet meer. Van de OPPO zijn nu dus drie vermeldingen. Voorheen past ik de link naar achtergronden aan. Dat kan nu niet meer met een eigen tab.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 31, 2017

Het zal er nog wel iets anders uit gaan zien, omdat het lettertype anders wordt dan dat het nu is. Maar de breedte is er volgens mij al.
Ik hoop wel dat de headerafbeelding goed geschaald gaat worden, nu is het nog hopeloos...

Ik heb in de admin van het forum al de afdeling Hardware Reviews aangemaakt, die kan morgenochtend actief als de site plat gaat.
Dan moeten we wel zelf denk ik de topics uit de huidige achtergronden halen en verplaatsen. Evt. de links aanpassen als we geen topic ID kunnen ingeven in de backend.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 31, 2017

Heb al mijn reviews ook overgezet

reply
0
MH
Michael Hamers
May 31, 2017

Wanneer gaat de boel even op zwart?

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 31, 2017

Niet voor 10 uur morgenochtend. Wat ik wat laat vind, maar daar heb ik geen invloed op.

reply
0
MH
Michael Hamers
May 31, 2017

Ok, dat is later dan ik had gedacht inderdaad. Moeten we dat niet vast verkondigen in in elk geval het topic over de naamswijziging? Men hoopt op de nacht...

reply
0
MH
Michael Hamers
May 31, 2017

Anyway, ik ga slapen. Kinderen zijn morgen weer op tijd wakker... Tot morgen!

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 31, 2017

De afwijzing was echt een minuut na de aanvraag al binnen. Beetje een systeemmelding van Facebook. Of een standaard-protocol voor motivatie.
De aangegeven URL is wel makkelijk te wijzigen door de @gebruikersnaam aan te passen, dus dat scheelt. Inderdaad even afwachten, denk ik.

Voor de rest hoop ik op een prettige overgang morgen. (y)

reply
0
CS
Claudio Santulli
May 31, 2017

PS: heel wat anders, maar het valt me op de onderaan elk topic niet meer wordt weergegeven wie het topic het laatst heeft bekeken (vond ik heel nuttig). Dat is volgens mij sinds de server-update. Is er veel automatisch gereset of zo? Plaatjes uploaden gaf ook problemen, las ik.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 01, 2017

Denk ga even alle topics toewijzen aan de hardware-reviews, maar dat kan dus niet. Vind ik best een zorgelijke ontwikkeling. Dat de uitgelichte afbeelding ook nog steeds verkeerd staat, is ook erg jammer. Dat kan toch nooit meer zijn dan een vinkje. Maar hopelijk wordt dat de komende dagen nog aangepast. Evenals de featurebox afmeting. ;-)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 01, 2017

Claudio Santulli;2044735 wrote: Denk ga even alle topics toewijzen aan de hardware-reviews, maar dat kan dus niet. Vind ik best een zorgelijke ontwikkeling. Dat de uitgelichte afbeelding ook nog steeds verkeerd staat, is ook erg jammer. Dat kan toch nooit meer zijn dan een vinkje. Maar hopelijk wordt dat de komende dagen nog aangepast. Evenals de featurebox afmeting. ;-)

Wim zegt hier over:

Dit is er (nog) niet en gaat er ook niet vandaag zijn. Ik stel voor dat we dit wel toevoegen, alleen niet vandaag.

"Niet vandaag" is dus een wat vage opmerking. Dat kan morgen gefixt zijn, het kan ook nog een week (of wat meer) duren.

Ik heb het met hem ook al gehad over de (te) grote afbeeldingen. Daar wordt ook nog naar gekeken.
Het helpt al als wij ze zelf niet te hoog maken.

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 01, 2017

Ik heb in elk geval de header afbeeldingen van mijn reviews aangepast zodat ze van een wat hogere resolutie zijn en breder zijn, maar ik vind het nog steeds niet zo...

reply
0
VV
Vincent Vernel
Jun 01, 2017

Een kort vraagje vanuit Ierland, maar in hoeverre wordt er gekeken naar hoe de website er op een telefoon uitziet? Er is op de hoofdpahina 1 recensie per keer te zien en eronder heel veel featureboxen over hardware. T oogt vooral erg onrustig...

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 01, 2017

Michael Hamers;2044742 wrote: Ik heb in elk geval de header afbeeldingen van mijn reviews aangepast zodat ze van een wat hogere resolutie zijn en breder zijn, maar ik vind het nog steeds niet zo...

Zag pas later dat de mailbox volgelopen was. :-)

Het wordt zo een beetje een noodzakelijk kwaad. Je moet hem plaatsen voor de homepage, maar hij slaat nergens op in het artikel. ??? ;-) Kies dan net als in de nieuwsberichten om hem helemaal niet weer te geven.

Vincent Vernel;2044750 wrote: Een kort vraagje vanuit Ierland, maar in hoeverre wordt er gekeken naar hoe de website er op een telefoon uitziet? Er is op de hoofdpahina 1 recensie per keer te zien en eronder heel veel featureboxen over hardware. T oogt vooral erg onrustig...

Dat is het nadeel van een responsive website die niet meer de optie laat om mobiel de volledige website weer te geven en de rest komt door de nadruk die we nu op hardware leggen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 02, 2017

Grappig detail. Je kunt de featureboxen nu met de muis selecteren en doorscrollen.

En voor een komische noot. je hebt geen Ultrawide monitor nodig voor ons forum. :mrgreen:
[ATTACH=CONFIG]8804[/ATTACH]

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 02, 2017

Claudio Santulli;2044778 wrote: Grappig detail. Je kunt de featureboxen nu met de muis selecteren en doorscrollen.

En voor een komische noot. je hebt geen Ultrawide monitor nodig voor ons forum. :mrgreen:
[ATTACH=CONFIG]8804[/ATTACH]

Dat swipen werkt ook bij de film recensies. Komt omdat het responsive is.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jun 03, 2017

Klopt het dat de site op mobile devices (iphone en ipad) de hoofdpagina niet goed wordt uitgelijnd?

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 03, 2017

Ik heb op mijn Android telefoon en tablet nergens last van.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 03, 2017

Hier ook geen lay-out-problemen op diverse mobiele apparaten. (je kunt met het venster van een browser spelen om te zien wat responsive doet. )

Nog even betreft de header (uitgelichte afbeelding) in artikelen. Ik moet zeggen dat met zo'n smalle header ik het eigenlijk wel mooi vind. Misschien is dit dat zelfs mooier dan een klein plaatje links.

Ik heb nu mijn OLED-review aangepast met een smalle header. Daarnaast staat er nu een plaatje bij in het hardwareoverzicht. Dit is geloof ik wat Ivo wil. Wat vinden jullie.

Tevens even handmatig het topic gelinkt.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 03, 2017

Claudio Santulli;2044843 wrote: Hier ook geen lay-out-problemen op diverse mobiele apparaten. (je kunt met het venster van een browser spelen om te zien wat responsive doet. )

Nog even betreft de header (uitgelichte afbeelding) in artikelen. Ik moet zeggen dat met zo'n smalle header ik het eigenlijk wel mooi vind. Misschien is dit dat zelfs mooier dan een klein plaatje links.

Ik heb nu mijn OLED-review aangepast met een smalle header. Daarnaast staat er nu een plaatje bij in het hardwareoverzicht. Dit is geloof ik wat Ivo wil. Wat vinden jullie.

Tevens even handmatig het topic gelinkt.

Dat is al stukken beter, maar eigenlijk nog te groot (in z'n geheel) vind ik.
Iets kleiner zou het mooier maken, denk ik en volgens mij gaat Wim dat ook doen.
Ivo had het meer over de afbeeldingen op de homepage, dat die niet helemaal beeldvullend zijn in het kader, maar met een grijze achtergrond.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jun 03, 2017

[ATTACH=CONFIG]8808[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8809[/ATTACH]

Hier 2 screenshots van mn 6s Plus, zowel rechtop als landscape.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 03, 2017

Bij mijn mobiele (Android-)browsers kun je instellen of je een mobiele-weergave wil of een desktop-weergave wilt weergeven. Op een of andere manier schaalt hij bij jou dus niet. Sommige mobiele browsers hebben ook een scale to fit-functie. Misschien staat dat bij jou uit.

Correctie: het forum is niet responsive, alleen de website.

Je kunt trouwens linksonderin wel zelf voor een mobiele lay-out kiezen. Is een vbullitin-functie. Maar ook hier scaled hij bij mij goed, maar dat ligt meer aan de software van het apparaat.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jun 03, 2017

Klop inderdaad Claudio. Ik heb de site in Chrome geopend (voorgaande screenshots waren gemaakt in Safari) en als ik de homepage open in Chrome krijg ik de mobiele site. Het forum ziet er overigens wel weer hetzelfde uit als in Safari:

[ATTACH=CONFIG]8810[/ATTACH]

Heb overigens de optie genoemd op de site nog niet geprobeerd.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 03, 2017

Ik zag ook een keer een screenshot van de hardware-overzicht pagina, waarin hij zei dat mensen niet klikken op alleen tekst. Misschien is hij dat zelf vergeten. (6)

Betreft de homepage. Als je de site op je mobiel in landscape-mode bekijkt bl8jft het plaatje gelijk, maar wordt het hokje beeldvullend grijs. Evenals de featurebox. Dan is er zeg maar ruimte voor twee featureboxen. Als het plaatje de hardwarebox vult dan moet hij of gaan rekken of uitsnijden. Ben dus benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

Goed dat het aangepast wordt, maar met deze optie kan ik best leven. :mrgreen: Zoals gezegd, bij nieuwsberichten zie je helemaal geen uitgelichte afbeelding. Dat was ook een optie.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 04, 2017

Oh trouwens, die Facebook-plugin op de homepage is maar van afgezien?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 04, 2017

Claudio Santulli;2044858 wrote: Oh trouwens, die Facebook-plugin op de homepage is maar van afgezien?

Helemaal rechtsboven in de hoek, net boven de menubalk.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 04, 2017

Ik bedoel die widget waar enkele posts verschenen. Die stond eerst rechtsonder in. ;-)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 08, 2017

Ik heb net nogmaals geprobeerd de naam van de Facebook-pagina te wijzigen naar 'Alles Over Film, omdat ik verder geen feedback meer kreeg van Facebook. Ik zou bij weer een afkeuring verder niet weten wat dan te doen.

Voor de rest ben ik best nieuwsgierig of er nog wat aan de site wordt aangepast, zoals de forumtopic toevoegen bij hardware-reviews. De boxvullende plaatjes van hardware op de homepage. Het is namelijk redelijk stil qua updates. Voordat ik ergens dingen roep die niet kloppen... ;-)

PS: en wederom is het verzoek binnen een minuut afgekeurd. Bij het appeal-verzoek heb ik dit vermeld:

We have changed the name of our dutch website, but our Facebook-page is still holds our old name. Is there any way we can change our name without having to creating a new page and loose our likes. Our request has been denied for the second time with no reason, but keeping the old name is not an option. It would mean we have to start all over again.

We would like to know the reason our request keeps getting denied and if there is anything we can do to help clarify our intentions.

With best regards.

Claudio Santulli
Allesoverfim.nl

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 08, 2017

Claudio Santulli;2045033 wrote: Ik heb net nogmaals geprobeerd de naam van de Facebook-pagina te wijzigen naar 'Alles Over Film, omdat ik verder geen feedback meer kreeg van Facebook. Ik zou bij weer een afkeuring verder niet weten wat dan te doen.

Voor de rest ben ik best nieuwsgierig of er nog wat aan de site wordt aangepast, zoals de forumtopic toevoegen bij hardware-reviews. De boxvullende plaatjes van hardware op de homepage. Het is namelijk redelijk stil qua updates. Voordat ik ergens dingen roep die niet kloppen... ;-)

Ik heb gisteren een mail naar Wim gestuurd (kreeg een verzoek van John Tak over zijn account) en kreeg een automatische reply dat Wim ziek is.
Dus dat zal een belangrijke reden voor de stilte zijn, vermoed ik.

PS: en wederom is het verzoek binnen een minuut afgekeurd. Bij het appeal-verzoek heb ik dit vermeld:

Ik kreeg een mail met een hele uitleg. Die moet ik nog goed doorlezen (zag het op het werk).
Maar zo te zien heb je al gereageerd, dus dat is weer afwachten.

With best regards.

Claudio Santulli
Allesoverfim.nl

Tja, daar gaat het fout natuurlijk ;) Dat zien ze niet als dezelfde naam :mrgreen:

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 11, 2017

Ik was zo vrij om het kopje 'meer' wat verder onder te verdelen. Voel je vrij - als je het niks vindt - om het weer te verwijderen. Ik vond altijd wel dat de achtergronden wat prominenter aanwezig mochten zijn in het menu. ;-)

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 11, 2017

En ik had onder forum nieuwe berichten gezet. Ook dat kan weer weg.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Jun 11, 2017

Oh, maar dat vind ik best handig vanaf de homepage. Zelfs gebruik ik altijd een directlink naar persoonlijke instellingen. Zie ik al mijn abo's.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Jun 22, 2017

Ik zoek me wild naar de "geavanceerd zoeken"-optie. Is die er nog?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 22, 2017

Rogier Burghout;2045556 wrote: Ik zoek me wild naar de "geavanceerd zoeken"-optie. Is die er nog?

Nee, is er op dit moment niet.
Is wel al doorgegeven aan de ontwerper, maar zoals je inmiddels weet: de snelste is ie niet (en dat is een understatement...)

reply
0
VV
Vincent Vernel
Jun 24, 2017

Wat is precies de gedachte achter het inzoomen van de afbeelding wanneer je op de hoofdpagina op één van de recensies klikt? Het voegt vrij weinig toe aangezien de afbeelding er enkel lelijker van uit gaat zien (e.g niet alles is meer zicht-leesbaar).

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 24, 2017

Weet ik niet precies. Meer dynamisch misschien? Wat mij wel stoort is dat de standaard afbeeldingen geschaald worden op hoogte, waardoor de breedte soms niet goed uitpakt (zie The Great Wall). Daar moeten wij misschien meer op gaan letten als we afbeeldingen uploaden.

reply
0