Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Regio 2
I
Ianneke
Criminal Minds seizoen 14 op DVD
Nov 24, 2019

Kleine waarschuwing (gezien het niet opvalt als je de set vastneemt): blijkbaar is de recente release van Criminal Minds seizoen 14 die ik vorige week bij Mediamarkt Antwerpen heb aangeschaft niet Nederlands ondertiteld. Op de sleeve valt het niet echt op; daar staat een korte beschrijving in zowel Frans en Nederlands op. Pak het uit en verwijder de sleeve en dan zie je op de achterkant van de dvd-doos vermeld staat dat er geen Nederlandse ondertitels of dub aanwezig zijn op de discs. Nu stel ik me de vraag waarom je dan überhaupt zo een versie uit brengt in onze regio en er dus waarschijnlijk veel mensen deze set gaan aanschaffen en zoals mij pas bij het openen zullen vaststellen dat die geen Nederlandse ondertitels bevat. Ik heb veel zin om eens een klachtenmail te sturen naar de uitgever. Wie weet er waar ik daarvoor terecht kan? Is dat bij ABC, Paramount of CBS en hebben die een vertegenwoordiging in België of Nederland? :???:

M
martwout
Nov 24, 2019

Op Bol staat seizoen 14 ook maar staat erbij dat het zonder NL-ondertiteling is. Is deze misschien nog niet formeel uit in de Benlux en heb je wellicht een import-versie? Wehkamp meld volgens https://www.wehkamp.nl/criminal-minds-seizoen-14-dvd-16358972/ alleen Franse ondertiteling.

reply
0
I
Ianneke
Nov 24, 2019

@ martwout: De foto bij de versie van Bol.com bevat geen Franse titel erop. Dus lijkt me eerder de UK versie. Daar zal waarschijnlijk op de back cover ook alleen maar Engels op staan. De versie die hier in de winkel ligt, is er één met zowel Nederlandse als Franse tekst op de sleeve. Dus lijkt me wel een officiële Benelux release.

reply
0
M
martwout
Nov 25, 2019

Ianneke;2072943 wrote: @ martwout: De foto bij de versie van Bol.com bevat geen Franse titel erop. Dus lijkt me eerder de UK versie. Daar zal waarschijnlijk op de back cover ook alleen maar Engels op staan. De versie die hier in de winkel ligt, is er één met zowel Nederlandse als Franse tekst op de sleeve. Dus lijkt me wel een officiële Benelux release.

Ik denk dat mijn Wehkamp-link de versie is die je hebt. Daar staan wel Franse titels op.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Nov 25, 2019

Wehkamp geeft inmiddels aan: uitverkocht. Zou me niet verbazen als er een foutje gemaakt is bij het maken van de dvd-box, gelet op wel aanwezigheid van Nederlandse vlag.

reply
0
I
Ianneke
Nov 26, 2019

@Pieter Kleine: mijn mail aan Disney is doorgezonden naar de correcte dienst. Ben benieuwd of en wat voor antwoord ik zal ontvangen.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Dec 26, 2019

Ianneke;2072987 wrote: @Pieter Kleine: mijn mail aan Disney is doorgezonden naar de correcte dienst. Ben benieuwd of en wat voor antwoord ik zal ontvangen.

Lees inmiddels vele reacties bij bol.com. Er wordt nu ook duidelijk vermeld dat er geen box van seizoen 14 met nl-ot gaat komen.

reply
0
J
Johan1967
Nov 24, 2019

Is uitgegeven door: Walt Disney Studios Home Entertainment.

Als je ziet wat Disney doet m.b.t. ondertiteling op 3D Blu-ray's, dan gaan ze waarschijnlijk dezelfde kant op met serie's. Niet interessant genoeg. Denk dat klagen dan ook weinig zin heeft.

reply
0
I
Ianneke
Nov 24, 2019

@Johan1967: klopt, heb het nog gemerkt bij de aanschaf van The Lion King 3D eerder deze week. De 3D versie heeft geen NL-ondertitels. Waarom dan nog de moeite doen om een 3D-versie uit te brengen?

reply
0
I
Ianneke
Jan 25, 2020

Even een update: heb het nog niet opgegeven. Had antwoord van Disney gekregen dat ik het maar met de verkoper moest uitklaren. Maar Mediamarkt was zelf niet eens op de hoogte van het probleem. Dus heb hen dat ook zo gemeld. Dit is geen fout van de verkoper, wel van de uitgever die het blijkbaar niet belangrijk vind om een NL-ondertitelde versie te verkopen op de Nederlands sprekende markt. Heb hen dan ook gemeld dat ik hen voor dit probleem aansprakelijk houdt en dat zij voor een oplossing (lees vervangprogramma voor de betrokkend DVD-schijfjes) mogen zorgen. Tot vandaag was het wederom stil. Ik heb nu een mail ontvangen dat ze het verder gaan escaleren maar dat ze foto's van de front- en back van de DVD-versie willen hebben. Ga hen die bezorgen en zullen zien hoe het dan verder verloopt. Ben benieuwd...

reply
0
P
pietdvd
Jan 27, 2020

Die ziekenhuis serie seizoen 15 is volgens bol.com ook zonder nl. Ook van Disney.

https://www.bol.com/nl/p/grey-s-anatomy-seizoen-15/9200000117941281/?suggestionType=typedsearch&bltgh=gI-MhRu4L1QI8BqQvh5D4g.1_2.7.ProductImage

Notebene zijn het ook nog de laatste seizoenen.

Disney was gestopt na mijn weten gestopt met slipcovers met nieuwe seizoenen van tv series. Dus dat is wel positief. Dat Disney deze keer de sleeve mee geseald heeft verbaasd me ook. Dat de sleeve wel nl meld is gewoon misleidend.

reply
0
S
Samba-boy
Mar 03, 2020

Ik heb zelden zo'n onmogelijke onzin gezien als dit. Dus, even voor de goede orde:

- Criminal Minds, Greys Anatomy en al die andere dramaseries die nog WEL op dvd verschenen bij Disney, worden voortaan op de NL-markt uitgebracht zonder NL ondertitels. Dit terwijl de Nederlandse ondertitelingen zéker niet onbestaand zijn (gezien de uitzendingen op zenders als Net 5, Veronica, SBS enzovoort).
- Projecten als Bierdopje.com, waar men fan-ondertitelingen schreef voor Amerikaanse series, zijn neergehaald omdat het zogenaamd 'de markt zou bederven'
- ...???

Stop dan in vredesnaam gewoon helemaal met die uitgaves. De enigen die nu nog series op dvd kopen zijn voornamelijk gezinnen die niet de technische kunde hebben om zoiets van internet te halen, en die (met alle respect) vaak ook niet optimaal Engels kunnen; die hebben de ondertitelingen dus gewoon nodig.

Moeten we nu écht terug naar opnemen op dvd- of zelfs videorecorders om seizoenen met ondertitelingen voor eigen gebruik te krijgen? Ik sta versteld. Echt waar. xD

reply
0