Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

UHD Recensies
RB
Rogier Burghout
The Northman (UHD)
Aug 25, 2022

The Northman is een bloederige wraakfilm in de tijd van de Vikingen die meer te vertellen heeft dan je had gedacht. Lees hier de recensie

MH
Marcel Hoeve
Aug 25, 2022

Dank je wel voor je eerlijke en duidelijke bespreking. Deze laat ik aan mij voorbijgaan. Niet mijn ding.

reply
0
K
kurtg
Aug 25, 2022

merci voor de review. Is het bloederiger dan de tv-serie vikings ?

reply
0
T
tmvde
Aug 25, 2022

kurtg;2097873 wrote: merci voor de review. Is het bloederiger dan de tv-serie vikings ?

In de IMAX wel ;-)

reply
0
K
kurtg
Aug 25, 2022

tmvde;2097875 wrote: In de IMAX wel ;-)

:grin: Ben eigenlijk wel benieuwd om te zien, zal 1 van de weken bestellen.

reply
0
W
Werner
Aug 25, 2022

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Bij mij is deze review net een aanleiding om de film WEL te kopen.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Aug 25, 2022

Werner;2097876 wrote: Zo zie je maar dat smaken verschillen. Bij mij is deze review net een aanleiding om de film WEL te kopen.

Aan de acteurs (man/vrouw/onzijdig) ligt het niet, dat zijn niet de minsten, maar het - goedkope - effectbejag om maar weer zoveel mogelijk 'bloederige' scënes te (kunnen) laten zien (want anders is het niet 'echt'), ik heb het daarmee wel een beetje gehad. Maar ieder zijn meug, natuurlijk.

reply
0
R
rogue
Aug 26, 2022

Marcel Hoeve;2097881 wrote: Aan de acteurs (man/vrouw/onzijdig) ligt het niet, dat zijn niet de minsten, maar het - goedkope - effectbejag om maar weer zoveel mogelijk 'bloederige' scënes te (kunnen) laten zien (want anders is het niet 'echt'), ik heb het daarmee wel een beetje gehad. Maar ieder zijn meug, natuurlijk.

Zo'n soort film is het niet hoor Marcel, die puur voor het effect gaat. Het is juist een mystieke, soms bijna religieuze film, die inderdaad soms bloederig is. Maar ik vond dat zelf nooit de boventoon voeren.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Aug 26, 2022

Niet bekend met de andere films van Robert Eggers (The VVitch, The Lighthouse) zeker?

reply
0
K
kurtg
Apr 08, 2023

Ondertussen de film gezien, uitstekend gemaakt. Enkel jammer van mevrouw Kidman haar botox, soms leek het alsof een gezicht van een pop tussen de acteurs stond.

reply
0