Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Tv-series Discussies
R
rogue
2024: je jaar op seriegebied
Dec 30, 2024

Misschien is het leuk om in een topic al je ervaringen te delen over series in afgelopen jaar. Dat kan van alles zijn, leef je uit! Voorbeelden zijn: wat waren je beste of slechtste series (kunnen oudere of nieuwe zijn)? Heb je een pas een serie ontdekt die je geweldig vindt? Is er een nieuwe uitgave op blu-ray of UHD waar je erg blij van werd? Ben je vaker naar de bioscoop geweest? Is er een bepaalde streamingdienst die goede series had?

R
rogue
Dec 30, 2024

Met nog 2 dagen in 2024 heb ik 119 seizoenen van series afgekeken. Er zijn ook series die we niet verder gekeken hebben, die heb ik niet meegenomen.

Er zijn een aantal series die ik volledig heb gekeken dit jaar. Daar gaat het dus om series waarvan alle seizoenen al uit zijn en hierbij heb ik series die maar 1 seizoen hebben niet meegenomen: 12 Monkeys, Babylon 5, Game Of Thrones, Veronica Mars en Westworld. Allemaal zeer aan te raden!

Grootste verrassing op blu-ray gebied (oke, officieel was dit in december 2023, maar ik heb de box pas in 2024 gekeken) was de box van Babylon 5. Dit was, net als op filmgebied The Abyss, zo'n uitgave waarvan ik dacht: die komt er nooit. Maar gelukkig dus alsnog.

Verrassend goede series die ik nooit had gezien of nieuw zijn: 3 Body Problem, Baby Reindeer, Black Snow, Eric, Fallout, Full Circle, Nobody Wants This, Rivals, Shogun, Unforgotten, Until I Kill You.

Voor het eerst Game Of Thrones op UHD zien geeft écht een nieuw beleving aan de serie. The LOng Night komt nu eindelijk goed uit de verf, nu je kunt zien wat er gebeurd, ook muzikaal een echt sterk deel. Ik heb van begin tot eind genoten, ook van het meest bekritiseerde seizoen (8) dat een prima afsluiter was.

Helaas betekende 2024 ook dat sommige series gestopt zijn, waarvan ik het meest jammer vond van Star Trek: Discovery. Hier had zeker nog meer ingezeten, hoe mooi het einde ook was. Ook heel jammer: Tokyo Vice.

Een paar langer lopende series hebben wederom een ijzersterk seizoen afgeleverd. Denk aan Fargo seizoen seizoen 5, Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba seizoen 4, For All Mankind seizoen 4 en Industry seizoen 3.

Ook verrassend voor mij: er bleek nog een 3e seizoen van Exit te zijn! En wel op Disney+...dat zou je ergens niet verwachten van zo'n serie.

reply
0
K
kurtg
Dec 30, 2024

Dit jaar gezien: Shrinking, Silo (nog 2 afleveringen te gaan), Das Boot S3, Lessons in Chemistry en For All Mankind. Allemaal vrij sterke series.

Daarbuiten nog een aantal rewatches van Star Trek (TOS, TNG, ...)

reply
0
R
rogue
Dec 31, 2024

kurtg;2113952 wrote: Dit jaar gezien: Shrinking, Silo (nog 2 afleveringen te gaan), Das Boot S3, Lessons in Chemistry en For All Mankind. Allemaal vrij sterke series.

Daarbuiten nog een aantal rewatches van Star Trek (TOS, TNG, ...)

Ik zie dat Apple je goed bevalt ;). Heb je dan de gehele series van TOS en TNG gekeken? Of gewoon wat losse delen?

reply
0
K
kurtg
Dec 31, 2024

rogue;2113963 wrote: Ik zie dat Apple je goed bevalt ;). Heb je dan de gehele series van TOS en TNG gekeken? Of gewoon wat losse delen?

Apple TV is wel tof. Niet zoveel aanbod, maar toch kwalitatief. Ik kijk ook al uit naar Severance S2.

Ivm Star Trek, TOS volledig en TNG de eerste 2 seizoenen. TOS blijft voor mij de beste Star Trek. De blu-ray versies van beide reeksen zijn wel super qua beeld kwaliteit !

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jan 01, 2025

Ik heb het afgelopen jaar maar liefst 25 (seizoenen van) series bekeken en dit is mijn lijstje:

01. Downton Abbey – Seizoen 6 (10,0)
02. Arvingerne (The Legacy) – Seizoen 2 (9,5)
03. Overspel – Seizoen 2 (9,5)
04. Anne with an ‘E’ – Seizoen 1 (9,0)
05. Arvingerne (The Legacy) – Seizoen 1 (9,0)
06. Penoza – Seizoen 4 (9,0)
07. The Avengers – Seizoen 5 (9,0)
08. The Blacklist – Seizoen 3 (9,0)
09. The Bridge (Bron / Broen) – Seizoen 1 (9,0)
10. Yellowstone – Seizoen 2 (9,0)
11. Tom Clancy’s Jack Ryan – Seizoen 2 (8,9)
12. Fringe – Seizoen 4 (8,5)
13. The Crown - Seizoen 3 (8,5)
14. Wisting – Seizoen 3 (8,3)
15. Fawlty Towers – Seizoen 1 (8,0)
16. Friends – Seizoen 5 (8,0)
17. Orange Is the New Black – Seizoen 3 (7,4)
18. True Detective – Seizoen 3 (7,3)
19. Doctor Who – Seizoen 7 (7,2)
20. Les revenants – Seizoen 1 (7,2)
21. Around the World in 80 Days (TV-miniserie) (7,0)
22. Better Call Saul – Seizoen 4 (7,0)
23. Fawlty Towers – Seizoen 2 (7,0)
24. The Leftovers – Seizoen 1 (7,0)
25. Star Trek: Picard – Seizoen 1 (6,5)

reply
0