Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
JC
Jeroen C
Bee Movie: Seinfeld - Dreamworks
Dec 09, 2003

Comingsoon.net wrote: "Marking his first major project since he retired his top-rated NBC sitcom in 1998, Jerry Seinfeld will write, produce and star in Bee Movie, a CGI-animated feature for DreamWorks. Seinfeld has begun writing and he will voice the male lead bee."
Meer nieuws: :arrow: Click Dit is zeer zeker goed nieuws! Seinfeld is nog altijd een van de beste comedies ooit gemaakt. Ik heb hier wel vertrouwen in :D Gegroet.

MJ
Mark de Jong
Dec 09, 2003

De site werkt hier momenteel niet, maar inderdaad goed nieuws :)

Ik kan niet wachten :D

reply
0
D
Dave
Dec 09, 2003

Goed nieuws inderdaad, ik ben ook zeer benieuwd :D

reply
0
JC
Jeroen C
Apr 26, 2005

.
..
...

Renée Zellweger joins the Bees

[img]http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/golden_globes/golden_globes_2005_pressroom_photos/renee_zellweger/globes8.jpg[/img]

Renée Zellwegger, next seen in Cinderella Man, will be offering her twee voice up for the upcoming animated film. "It's an animated feature... [that] Jerry Seinfeld wrote and will produce and star in. It's fantastic, so smart," she says. "I'm playing the florist... 'I'll pop in for a little while in June. I look forward to spending some time and bouncing ideas off the wall with him.''

The Bee Movie, currently known as The Bee Movie, has no set release date that we know about.

Cinematic Happenings Under Development

reply
0
JC
Jeroen C
Apr 28, 2005

.
..
...

Seinfeld's Bee Movie Gets Date & Cast

[img]http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/tv_pix/nbc/seinfeld_dvd_release_party_photos/jerry_seinfeld/seinfelddvdk.jpg[/img]

Source: Variety April 28, 2005

DreamWorks Animation has already announced a November 2, 2007, release date for Bee Movie, featuring the voices of Jerry Seinfeld and Renée Zellweger. Seinfeld co-wrote the film and is producing.

Variety says the studio also announced the rest of the film's cast, making Bee Movie the furthest advanced animated film for 2007. No other animated films due that year have selected actors.

Along with Seinfeld and Zellweger, the studio has set Uma Thurman, Kathy Bates, Alan Arkin, Robert Duvall, William H. Macy, Tim Blake Nelson, Patrick Warburton and Oprah Winfrey to voice roles.

Matthew Broderick is in discussions to join the cast.

In addition to Bee Movie, 2007 will see DreamWorks' Shrek 3 on May 18, Sony's Surf's Up and Pixar's first non-Disney film, the name of which has not yet been announced.

DreamWorks will also release its first direct-to-video film, Puss in Boots, that year.

Bee Movie is the comedic tale of Barry B. Benson (Seinfeld), a graduate bee fresh out of college who is disillusioned at having only one career choice: honey. On a rare trip outside the hive, Barry's life is saved by Vanessa (Zellweger), a florist in New York City. As their relationship blossoms, he discovers humans are mass consumers of honey and decides to sue the human race for stealing bees' honey.

Steve Hickner (The Prince of Egypt) is directing with Simon J. Smith (Shrek 4-D), who is making his feature film directorial debut. Collaborating with Seinfeld on the script are Barry Marder, Spike Feresten and Andy Robin.

Variety

reply
0
MT
mark t
Nov 03, 2006

Hier is een link naar een trailer. Of beter gezegd een nep-trailer. Erg grappig, met o.a. Eddie Izzard en Chris Rock, die helemaal niet aan Bee-movie meewerken.

reply
0
MT
mark t
Feb 16, 2007

En na lange tijd weer een trailer. En hij is weer grappig. Dit keer met o.a. Steven Spielberg.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Feb 18, 2007

haha, wel een originele en verfrissende trailer :)

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Jul 25, 2007

Poster:
[img]http://img253.imageshack.us/img253/2801/hrbeemovie6customrn1.jpg[/img]
Bron: Comingsoon.net

reply
0
PN
Peter Neefs
Jul 31, 2007

Ik kijk best wel uit naar deze Dreamworks-produktie, Shrek 3 vond ik niet zo best meer (deels ook omdat het een beetje uitmelkerij aan het worden is wat betreft de avonturen van de groene ogre) dus ik ben blij dat ze weer met een compleet nieuw idee op de proppen komen...de (nep)trailers met o.a. Steven Spielberg vond ik zeer goed gevonden :-P

reply
0
D
deweb
Jul 31, 2007

Inderdaad. Een hele verfrissende reclamecampagne met vooral veel humor. En het verhaaltje schijnt ook nog eens best interessant te zijn dus ik denk wel dat ik ga kijken :).

reply
0
HR
Hugo R
Jul 31, 2007

Klinkt wel goed allemaal tot nu, hopelijk maken ze er iets origineels van.

reply
0
Y
YAH87
May 01, 2008

Ik vond ‘m erg geestig. :grin:
Veel geslaagde grappen (Winnie the Poo, Sting, Oceans spoof :p) en een leuk verhaal.

reply
0
C
creamdog
May 01, 2008

Ik zag hem destijds in de sneak preview (was sowieso van plan hem in de bios te gaan zien), maar ik vond hem erg tegenvallen. Zonder al te veel te verklappen zaten er zulke grote gaten in dat ik soms het gevoel had dat ik in slaap was gevallen en een stuk had gemist, een heel verwarrende kijkervaring.

[spoiler]Zo was dat meisje de hele tijd bezig om die bij voor haar vriend verborgen te houden, komt op een gegeven moment die kerel thuis en zegt hij iets van "zit je nou alweer met die bij?", terwijl hij ze nog nooit samen gezien had. Ook het stuk in het magazijn van de supermarkt kwam voor mijn gevoel uit de lucht vallen en leidde ook nog eens tot niets. Zo waren er nog veel meer scenes die op de één of andere manier uit een vorige versie van de film leken te stammen en na een slordige opknipactie achter waren gebleven, maar het is te lang geleden om ze allemaal op te kunnen noemen. Daarnaast vond ik het verhaal ook gewoon slecht. Eerst komen alle bijen van over de hele wereld in actie tegen de honingroof, maar als er een paar staten verderop een bloemencorso wordt gehouden met de laatste bloemen op aarde (sowieso al niet echt een handige actie van de mensheid), zijn alle andere bijen ineens verdwenen en moet de hoofdbij met het vliegtuig naar die andere staat om het stuifmeel van de praalwagen te redden. Waarom hij niet gewoon even met zijn collega's in die andere staat had gebeld om ze op de hoogte te stellen van de situatie begreep ik echt niet, dat kon voorheen ook gewoon (op welke manier weet ik niet, maar binnen no-time waren alle bijen ter wereld op de hoogte van de roof dus er moet iets van communicatie zijn). Bovendien vond ik dat de schrijvers wel even hadden mogen uitzoeken hoe dat nou in z'n werk gaat, dat bestuiven van bloemen want zij deden het wel heel simpel voorkomen. Omdat Seinfeld achter deze film zat had ik er best wat van verwacht maar ik vind het echt één van de slechtste animatiefilms van de afgelopen jaren[/spoiler]

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 01, 2008

Met alle respect, je gaat een komische animatiefilm toch niet op deze manier analyseren?

reply
0
C
creamdog
May 02, 2008

Nou, geef me een goede reden waarom niet. Het is niet alsof ik ga zitten zeuren over het feit dat bijen ineens kunnen praten en met kleine auto's door hun hive naar het werk gaan, dat snap ik ook wel dat je dat kunt verwachten, daar kom je zelfs voor. Maar het verhaal en de wereld van Bee movie zitten gewoon zo gammel in elkaar dat ik me gewoon bekocht voelde. Dat je met een animatiefilm dingen op het doek kunt laten zien die met live action niet mogelijk zijn betekent niet dat je dan niet meer hoeft te proberen om een solide film te maken.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 02, 2008

creamdog;1364852 wrote: Nou, geef me een goede reden waarom niet. Het is niet alsof ik ga zitten zeuren over het feit dat bijen ineens kunnen praten en met kleine auto's door hun hive naar het werk gaan,

Naar mijn idee zitten jouw opmerkingen grotendeels op ditzelfde niveau. Maar als de film je gewoon niet beviel, dan kan dat natuurlijk :p. Ik vond het zelf een typische middenmoter. Geen slechte animatiefilm, maar hij behoort ook niet tot de toppers.

reply
0