Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
JS
John Sital
vraag over rotk
Dec 22, 2003

Mensen, ik heb misschien een wat vreemde vraag over rotk, of eigenlijk de gehele trilogy in zijn geheel. als de ring vernietigd wordt dan sterft sauron, maar mijn vraag is deze: er is nooit gezegd dat de levenskracht van sauron met de ring verbonden is? want hij heeft de ring tenslotte zelf gemaakt, hij wordt weliswaar verslagen in deel 1 als zijn vinger wordt afgehakt maar toch, heeft iemand hier een antwoord op? :?

SM
Steven Maas
Re: vraag over rotk
Dec 22, 2003

John Sital wrote: er is nooit gezegd dat de levenskracht van sauron met de ring verbonden is?
Euhm... dat is toch in FOTR gezegd? :?

reply
0
JS
John Sital
Dec 22, 2003

Steven Maas wrote:
John Sital wrote: er is nooit gezegd dat de levenskracht van sauron met de ring verbonden is?

euh, hij had de ring toch zelf gesmeed?

reply
0
SM
Steven Maas
Dec 22, 2003

John Sital wrote:
Steven Maas wrote: [quote=John Sital]er is nooit gezegd dat de levenskracht van sauron met de ring verbonden is?

euh, hij had de ring toch zelf gesmeed?[/quote]Gandalf zei tegen Frodo iets van "but the lifeforce of sauron endured in the ring".
Nou ja... ik ben slecht in citeren. Wacht maar liever op die andere 3452 LOTR fans hier op het forum. ;)

reply
0
J
Jaap22
Dec 22, 2003

Ik ken die hele boeken niet, maar ik denk dat:

[spoiler:64664b1117]Saurons levenskracht dus wel verbonden is met de ring... nou ja denk, het is gezegd in FOTR.. Hij is doodgegaan, maar juist door de ring leeft hij nog door (Sauron's spirit endured). Zijn enige hoop op terugkomst van leven is dus door middel van het bestaan van de ring.

Nu heb ik wel een vraag: Als Sauron terugkomt tot leven in fysieke vorm, maakt het dan ook nog uit voor zijn leven of de ring wordt vernietigd? Of moet je hem dan ook eerst weer doden? Is dus Sauron's leven nog steeds verbonden aan de ring als hij weer leeft? Ik denk van wel, maar informatie hierover door een kenner zou niet misstaan ;)[/spoiler:64664b1117]

reply
0
B
basset
Dec 22, 2003

Steven Maas wrote:
John Sital wrote: [quote=Steven Maas][quote=John Sital]er is nooit gezegd dat de levenskracht van sauron met de ring verbonden is?

euh, hij had de ring toch zelf gesmeed?[/quote]Gandalf zei tegen Frodo iets van "but the lifeforce of sauron endured in the ring".
Nou ja... ik ben slecht in citeren. Wacht maar liever op die andere 3452 LOTR fans hier op het forum. ;)[/quote]

Ja.

Daarom is het bijvoorbeel bij Dungeons&Dragons (uiteindelijk gebaseerd op LOTR) ook zo als je een magic item maakt dat je iets van jezelf kwijtraakt (hoewel niet zoveel :) )

reply
0
P
PeterM
Dec 22, 2003

als de ring vernietigd wordt dan sterft sauron, maar mijn vraag is deze: er is nooit gezegd dat de levenskracht van sauron met de ring verbonden is? want hij heeft de ring tenslotte zelf gemaakt, hij wordt weliswaar verslagen in deel 1 als zijn vinger wordt afgehakt maar toch, heeft iemand hier een antwoord op?

Er wordt in deel 1 (fotr) letterlijk gezegd:
The spirit of Sauron endured. His lifeforce is bound to the ring, and the ring survived.

reply
0
JS
John Sital
Dec 22, 2003

ok dan weten we dat ook weer.

reply
0
P
Pietse
Dec 22, 2003

Ik ben blij dat de ring vernietigd is en dat sauron hopelijk niet meer terug komt, 9 uur is meer dan genoeg ellende

reply
0
JS
John Sital
Dec 22, 2003

Pietse wrote: Ik ben blij dat de ring vernietigd is en dat sauron hopelijk niet meer terug komt, 9 uur is meer dan genoeg ellende

aangezien iedereen een eigen mening heeft respecteer ik de jouwe ook, alhoewel ik het niet begrijp...

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Dec 22, 2003

Genoeg ellende...........
Wacht maar op The Hobbit.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Dec 22, 2003

Jaap22 wrote: Nu heb ik wel een vraag: Als Sauron terugkomt tot leven in fysieke vorm, maakt het dan ook nog uit voor zijn leven of de ring wordt vernietigd?
Sauron kon pas fysieke vorm aannemen als de Ring in zijn bezit zou komen, al was Tolkien zelf nogal vaag over deze zaak. Maar inderdaad zoals al gezegd, de ziel van Sauron is verbonden met de Ring. PJ had voor de film een lijn tekst voor Gandalf tijdens de Council in Rivendell waar hij hem laat zeggen dat Sauron een deel van zijn eigen bloed vermengde tijdens het smeden van de Ring, iets wat Tolkien totaal niet geschreven heeft. Het heeft de film dan ook niet gehaald, maar je hoort het hem in één van de extra's zeggen.

En Jason, die vraag had ook wel in de LotR thread gekund hé ? :wink:

reply
0
JS
John Sital
Dec 22, 2003

Lex v/d Moolen wrote:
Jaap22 wrote: Nu heb ik wel een vraag: Als Sauron terugkomt tot leven in fysieke vorm, maakt het dan ook nog uit voor zijn leven of de ring wordt vernietigd?
Sauron kon pas fysieke vorm aannemen als de Ring in zijn bezit zou komen, al was Tolkien zelf nogal vaag over deze zaak. Maar inderdaad zoals al gezegd, de ziel van Sauron is verbonden met de Ring. PJ had voor de film een lijn tekst voor Gandalf tijdens de Council in Rivendell waar hij hem laat zeggen dat Sauron een deel van zijn eigen bloed vermengde tijdens het smeden van de Ring, iets wat Tolkien totaal niet geschreven heeft. Het heeft de film dan ook niet gehaald, maar je hoort het hem in één van de extra's zeggen.

jason bepaalt zelf waar hij iets post :wink: maar iedereen bedankt voor de toelichting.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 22, 2003

Roberto Corleone wrote: Genoeg ellende...........

Dat wordt wel ff wachten want eerst King Kong!! :wink:

reply
0
B
basset
Dec 22, 2003

Albert Kostwinder wrote:
Roberto Corleone wrote: Genoeg ellende...........

Dat wordt wel ff wachten want eerst King Kong!! :wink:

En ik blijf er bij dat ie ook nog ff een film ala bad taste of dead alive moet maken :(

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Dec 22, 2003

Lex v/d Moolen wrote:

Dat van het mengen van zn bloed tijdens het smeden van de Ring staat trouwens ook in het boek "Weapons & Warfare" dat pas is uitgekomen.
Jouw uitleg klopt.

reply
0
P
Predah
Dec 22, 2003

Voor al de mensen die iets meer achtergrond willen, raad ek aan om de Sil te lezen. Ontzettend goed boek!
In mijn ogen beter dan Lord Of The Rings.
Mijn mening maar...

Predah

reply
0