Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
RS
R. Schaap
Editen en verwijderen van posts in Handelsfora
Dec 25, 2003

Hallo Eric, Is het mogelijk om het editten en verwijderen van eigen posts in de Handelsfora uit te schakelen? Dit heeft namelijk als groot voordeel dat mensen niet meer kunnen cheaten. Ik krijg regelmatig een pm van leden die zien dat anderen dit doen. Ze uppen hun verkoop/veiling thread en dan verwijderen ze de oude up. Of kopers die snel hun prijs editten aan het einde van een veiling omdat het lager kon en ze dan ook wonnen. Of mensen die hun bod weghalen omdat ze ervan af zien. heel vervelend voor verkopers. En nog wel een paar voorbeelden denk ik..... Dit alles is niet toegestaan volgens onze regels, maar het gebeurt helaas toch erg vaak. Ik hoop dat het in de software uit te zetten is.

RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

Eric??

Ik hoop na je Kerstdiner misschien hier iets over te horen.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 26, 2003

Ik heb zojuist even in de forum administratie gekeken, maar ik vrees dat het niet mogelijk is om het editten of verwijderen van eigen berichten uit te schakelen... :(

Eric: Ik vond in de admin wel een pagina (Groepsbeheer / Permissies / Gebruikers / Advanced mode) waarop de diverse subfora en diverse kolommen voor allerlei funkties... Maar het vreemde was dat ik onder de funkties geen vakjes vond om de diverse permissies voor gebruikers aan- of uit te vinken... :confused:

p.s. Bij Forumbeheer/Permissies/"subforum"/Advanced vond ik wel iets... Maar dat laat ik toch liever even aan Eric over ;)

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 26, 2003

Is het bij het uitschakelen van het editten geen probleem dat de threadstarter niet meer de verkochtte titels uit een lijst kan verwijderen, of er iets als "gereserveerd" achter kan plaatsen?

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

Klopt ja dat is wel waar. Maar in Veiling is dat niet nodig. En juist daar is het editten een crime voor eerlijke mensen op deze aardkloot.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 26, 2003

Rein Schaap wrote: Klopt ja dat is wel waar. Maar in Veiling is dat niet nodig. En juist daar is het editten een crime voor eerlijke mensen op deze aardkloot.
Ben ik helemaal met je eens! Wat dat betreft zou ik de bewerk- en verwijderfunkties daar wel meteen willen uitschakelen (behalve voor MODs)... maar toch... Misschien Eric even een mailtje sturen met een link naar deze thread? ;)

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 26, 2003

Alex van den Berg wrote: Wat dat betreft zou ik de bewerk- en verwijderfunkties daar wel meteen willen uitschakelen (behalve voor MODs)... maar toch... Misschien Eric even een mailtje sturen met een link naar deze thread? ;)
Ik ben stout geweest en heb zonder toestemming van de direktie de "Bewerk" en "Verwijder" funkties voor de DVD Veiling ingesteld op MOD i.p.v. REG.... :mrgreen:

Sorry als dat té stout was... :oops:

Rein: Schrijf jij even een (tijdelijke) sticky voor de DVD Veiling afdeling waarin je de wijziging mededeelt? Maak ook even een melding bij de veiling regels.
Zet er dan meteen iets bij als; "Wijzigingen zijn alleen mogelijk via een moderator, direkt na het aanmaken van de thread. Dit om toch de mogelijkheid te geven om fouten te corrigeren." ... ofzo... ;)

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

Klasse Alex!!

Ik regel de sticky en co. Regel jij dan een bosje bloemen voor als Eric het niet leuk vindt?

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 26, 2003

Rein Schaap wrote: Regel jij dan een bosje bloemen voor als Eric het niet leuk vindt?
Weet je wel wat die krengen kosten?!? Een E-card en een knuffel bij de volgende meeting kan hij krijgen! :mrgreen:

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

haha

ps. sticky staat er.... http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=19007

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 26, 2003

Ik heb zojuist de naam "Open Mind" geregistreerd en daarmee meteen even mijn nickname beschermd... :D
Maar... het hoofddoel was om te checken of ik inderdaad geen "wijzig" of "wis" mogelijkheid meer zag bij een eigen bericht in de veiling afdeling... En het lijkt prima te werken... Alleen nog maar een quoteknop (y)

Maar... Men kan nu ook geen "SLOTJE" meer aan de titel toevoegen, dus een vriendelijk verzoek voor een PM aan het einde van een veiling kan geen kwaad ;)

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

Ja heb ik ook aan gedacht.

Ik zit erover te denken om de mensen te vragen om even een link naar hun veiling te maken in de Algemene Slotjes Thread in Info over Handelaren. Of denk je dat men dat toch niet zal doen?

Zoniet dan moet ik gewoon wat vaker de threads doorstruinen en dat vind ik ook niet zo erg.

Die onwelkome ups door de 'je hebt pm' posts neem ik wel voor lief.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Dec 27, 2003

Haha.... ik zie deze thread nu pas, goed werkt heren ! (y) Bloemen kunnen rustig achterwege gelaten worden. ;)

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 27, 2003

Scheelt weer alex. Is het nog wel mogelijk om het zelf verwijderen van posts in de andere subfora van de handel uit te zetten?
(ik ga voor de hele hand!)

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 27, 2003

Rein Schaap wrote: Scheelt weer alex.
Neem van mij aan dat Eric woest is... maar hij heeft waarschijnlijk meer moeite met die knuffel op de volgende meeting... :mrgreen:
Is het nog wel mogelijk om het zelf verwijderen van posts in de andere subfora van de handel uit te zetten?
(ik ga voor de hele hand!)
Dat is wel mogelijk, maar heeft het zin? Door berichten te wijzigen, kan men alsnog "frauderen".

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 27, 2003

Ja is waar, maar mensen als metrakitt verwijderen oude ups zodat ze weer nieuwe ups kunnen plaatsen. Daarmee blijven die etters bovenaan staan met topics.

Niet veel doen het maar die paar 'verzieken het voor de rest'

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 27, 2003

Ik heb de instelling veranderd van REG naar MOD bij:

DVD's Te Koop Aangeboden >> Verwijderen van berichten
Hardware Te Koop Aangeboden / Gevraagd >> Verwijderen van berichten

Bewerken is dus nog wel mogelijk.

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 27, 2003

ja perfect Alex!! Ik neem aan dat Eric het hier wederom mee eens is....

reply
0
AM
Alexander de Mol
Dec 27, 2003

Goede actie Alex en Rein!

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 27, 2003

Rein Schaap wrote: ja perfect Alex!! Ik neem aan dat Eric het hier wederom mee eens is....
Zo niet, dan volgen er meer knuffels! :twisted:

Misschien nog even een (tijdelijk) sticky in de betreffende subfora en een toevoeging (mededeling) aan het reglement? ;)

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 27, 2003

ja I know, doe ik straks.

reply
0