Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje, De

28-10-2022

8

Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje, De (DVD)

In het nieuwste muzikale avontuur van De Club van Sinterklaas dreigt het jonge pietje Fernando onbedoeld het Sinterklaasfeest in gevaar te brengen. Hij krijgt de belangrijke taak om op de gouden sleutel van Sinterklaas te passen, maar dan mist hij de boot. Met zijn beste vriend Pony draaft hij zo snel hij kan over land naar Nederland, maar komt hij nog op tijd? Een kleine ramp dreigt, want zonder sleutel zal Sinterklaas geen kadootjes kunnen brengen bij alle kinderen die in huizen zonder schoorsteen wonen.

De Sinterklaas-films van De Club van Sinterklaas zijn al jaren erg succesvol. Begonnen als een soapserie op TV in 1999 is dit format uitgegroeid tot iets groots met elk jaar een bioscoopfilm en live-concerten. Voorbeelden hiervan zijn Sinterklaas en de Vlucht door de Lucht en De Club van Sinterklaas & Het Grote Pietenfeest. De films hebben grofweg twee types van opzet: meer filmgericht en meer muziekgericht. De Vlucht door de Lucht is meer opgezet als film met meer verhaal dan liedjes, bij Het Grote Pietenfeest ligt de nadruk meer op muziek dan op het verhaal. Bij Het Vergeten Pietje is het echter een beetje in het midden. Aan het verhaal wordt best veel aandacht besteed, maar er worden ook genoeg liedjes gezongen en gedanst. Alle hoofdrolspelers, zoals Wilbert Gieske als Sinterklaas, Job Bovelander als Coole Piet, Beryl van Praag als Tespiet en Anouk de Pater als Danspiet, zijn van de partij. Ze hebben er overduidelijk veel lol in en dat is te merken. Ook de vloggersfamilie de familie Bellinga is opnieuw van de partij, en er is zelfs een leuke cameo en muzieknummer met Frans Duijts. De Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje is weer een erg leuke Sinterklaas-film en geschikt voor jong en oud!

Nu bijna een jaar na de bioscoop-release krijgt De Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje een DVD-release, die hier wordt besproken.

Genre: Familie, Jeugd
Jaar: 2021
Speelduur: 69 min
Beeldverhouding: 2.39:1 anamorf
EAN: 8719372015780

• Coole Piet, Danspiet & Luan - Het Vergeten Pietje (videoclip)
  • Kado - Pietendiploma (videoclip)

De Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje krijgt een SD-beeldtransfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. De beeldkwaliteit is prima. Scherpte is netjes en alle felle kleuren worden goed weergegeven. Contrast en schaduwdetail is prima. Verder ook geen (compressie)fouten of andere artefacten. Een nette DVD-transfer die de klus prima klaart.

De Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje krijgt op DVD een Dolby Digital 5.1-audiotrack mee in de oorspronkelijke Nederlandse taal. De track voldoet meer dan prima. Dialogen zijn helder en duidelijk, en tijdens de mzueknummers doen de surroundkanalen ook netjes mee. De subwoofer ondersteunt in het laag. Een degelijke track die prima functioneert.

Op de DVD van De Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje staan de volgende extra's. Dit zijn beide muzieknummers die ook in de film voorkomen.

Coole Piet, Danspiet & Luan - Het Vergeten Pietje (videoclip) (4 min)

Kado - Pietendiploma (videoclip) (3 min)

In het nieuwste muzikale avontuur van De Club van Sinterklaas dreigt het jonge pietje Fernando onbedoeld het Sinterklaasfeest in gevaar te brengen. Hij krijgt de belangrijke taak om op de gouden sleutel van Sinterklaas te passen, maar dan mist hij de boot. Met zijn beste vriend Pony draaft hij zo snel hij kan over land naar Nederland, maar komt hij nog op tijd? De Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje is weer een geslaagde Sinterklaas-film met alle bekende hoofdrolspelers, de vloggersfamilie Bellinga en zelfs een leuke cameo van Frans Duijts. Een aanrader voor de kleinsten, maar als ouder heb je er ook genoeg lol aan. De DVD van De Club van Sinterklaas & Het Vergeten Pietje is prima in orde met voldoende beeld en geluid. De extra's zijn twee muzieknummers die ook de film voorkomen. In deze tijd voor de aankomst van Sinterklaas voor de kids een aanrader!

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Dutch FilmWorks.