Kingsman: The Golden Circle

19-02-2018

6

Kingsman: The Golden Circle (Blu-ray)

Kingsman is een Britse geheime dienst die als doel heeft gevaarlijke missies uit te voeren onder ultra-gevaarlijke omstandigheden terwijl ze zeer discreet blijven, altijd onder de radar maar altijd ook als Gentlemen. In dit nieuwe deel komen Eggsy (Taron Egerton) en Merlin (Mark Strong) van de Kingsman voor nieuwe gevaren te staan. Poppy (Julianne Moore) is een maniak die de hele wereld verslaafd wil maken en vervolgens afhankelijk van haar tegengif. Alle schuilplaatsen van de Kingsman heeft ze hiervoor al vernietigd dus van hen heeft Poppy geen gevaar te duchten. Althans, dat denkt ze. Want de Kingsman zijn ternauwernood gevlucht naar de US en hebben daar hun Amerikaanse broeders gevonden in de Statesman. Tezamen gaan ze de strijd aan met Poppy en haar trawanten. Lukt het om de twee spionnenorganisaties te laten samenwerken om zo de grootste vijand in hun bestaan te verslaan?

Kingsman: The Golden Circle is een vervolg op Kingsman: The Secret Service, een hommage aan de klassieke spionagefilm en met een nieuw franchise-achtig sausje eroverheen. Het eerste deel deed het erg goed en was ook inhoudelijk gezien best aardig. Dit tweede deel gooit alles nog eens in een stroomversnelling en over-de-top. De dialogen zijn snel, de actie is razendsnel en het verhaal is steeds ridiculer. De regisseur van de twee delen, Matthew Vaughn, heeft ook voor dit deel weer een scala aan bekende namen weten op te trommelen: Colin Firth, Julianne Moore, Mark Strong, Halle Berry, Jeff Bridges, Channing Tatum en zelfs Elton John! Allemaal hebben ze zichtbaar grote lol in hun rol en spelen ze die met verve. Het is dan ook zo jammer dat het script wat hol en té vergezocht is. Ook de humor komt niet altijd uit de verf, het stuk in het begin van de film met Julianne Moore (waar ze een "hamburger" bakt) komt totaal niet uit de verf en is meer pijnlijk dan echt grappig. Verder is de terugkeer van Harry (Colin Firth) al helemaal vergezocht en is het niet meer dan een reden om Colin Firth te kunnen laten spelen in de film. Niet dat dit een straf is, want de acteur is altijd een genot om naar te kijken. Verder zijn de actiescènes van erg hoog niveau en zien er werkelijk wonderbaarlijk uit. Ook de rest van de film ziet er uit om door een ringetje te halen. De kostuums, de set-dressing, de effecten, alles is van de hoogste kwaliteit. Jammer dat deze film dan helaas niet meer is geworden dan een hele hoop heisa met een goudgeel randje (of cirkel, wat je wil). De acteurs en alle mensen achter de schermen hadden meer verdiend dan wat de film nu is geworden. De film is best aardig om een keer te bekijken en biedt voldoende actie en spektakel, maar het is het allemaal net-niet.

Genre: Actie, Komedie
Speelduur: 141 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • DTS-HD MA 7.1 - Engels
  • DTS 5.1 - Italiaans
  • En vele anderen
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Italiaans, En vele andere
Uitgever: 20th Century Fox Home Entertainment
EAN: 8712626061366

• Kingsman: Inside the Golden Circle
  • Zwarte Taxi Chaos: De Ontleding vane een Moorddadige Achtervolging
  • Kingsman Archieven
  • Bioscooptrailers

Kingsman: The Golden Circle is in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. Technische details geven aan dat de film met Arri Alexa-camera's is gedraaid en vervolgens op een 2K-DI is afgewerkt. De Blu-ray Disc heeft hiervan via de AVC-codering vervolgens een 1080p-transfer gekregen. En deze zie er werkelijk geweldig uit. Scherpte is erg goed en ook het contrast is van hoge kwaliteit. Kleuren worden helder weergegeven  en ook het zwartniveau is dik in orde. De verschillende toonzettingen in beeld worden erg mooi in beeld gebracht: van het weelderige zwart-met-goud van de Kingsman tot aan de landelijke ranch van de Statesman. De detaillering is zo goed gedaan dat sommige CGI-effecten er wat neppig en soft uitzien. Dit is het enige smetje op een verdere perfecte transfer.

Kingsman: The Golden Circle heeft op Blu-ray Disc een DTS-HD Master Audio 7.1-audiotrack meegekregen die werkelijk subliem is. De hele audiotrack is vol van energie en ondersteunt de film ten volle uit. Spreiding is continu aanwezig, van achtergrondgeluiden tot aan geluidseffecten. Spraak komt netjes en helder uit de center en de voornaamste geluiden komen uit de voorste speakers, maar tegelijkertijd komt er altijd wat geluid uit de achterste speakers en uit de ondersteunende back-surroundspeakers. Dit maakt de audiotrack meer dan vol en geeft je als kijker continu het gevoel middenin de actie te zitten. Een geweldige geluidstrack die de allerhoogste waardering krijgt.

Kingsman: The Golden Circle heeft een uitgebreid pakket aan extra's meegekregen. Alles is in 1080p HD en is Nederlands ondertiteld.

Kingsman: Inside The Golden Circle (2 uur)
Eindelijk weer een deftige en uitgebreide making-of. Deze bestaat uit 9 featurettes en beslaat alles, van pre-productie tot promotie.

Zwarte Taxi Chaos: De Ontleding van een Moorddadige Achtervolging (13 min)
Een grappige featurette met veel achtergrondinformatie van de spectaculaire openingsscène.

Kingsman Archieven
Heel wat setfoto's en concept art van verschillende aspecten van de film.

Bioscooptrailers (4 min)
Diverse trailers van de film.

In Kingsman: The Golden Circle komen de spionnen van de Kingsman voor hun grootste uitdaging ooit. De film is helaas wat oppervlakkig en de film had gezien het mooie uiterlijk een stuk meer inhoud verdiend. De Blu-ray Disc van Kingsman is een ware voltreffer met een geweldige beeldtransfer, een uitmuntende audiotrack en een uitgebreid pakket aan extra's. Voor de liefhebber een aanrader.