White Lotus, The - Seizoen 1 & 2

14-02-2023

9
Streaming

White Lotus, The - Seizoen 1 & 2 (Streaming)

In het eerste seizoen arriveert een groep superrijken in een paradijselijk luxeresort op Hawaï. Ze zijn op huwelijksreis, op de vlucht voor hun verleden, of gewoon op zoek naar een goede massage. Het overdreven bereidwillige personeel doet er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Tevergeefs, want in de openingsscène van deze sublieme satire leren we al dat niet iedereen het tripje overleeft. De personages zijn dan ook allesbehalve sympathiek, maar de sublieme cast maakt er een verrukkelijk vilein feestje van. Het tweede seizoen speelt zich af in een ultraluxe resort op het Italiaanse eiland Sicilië. Wederom met puissant rijke en verwende gasten, personeel dat de schone schijn ophoudt en een lijk. En seks, veel seks.

The White Lotus is een serie gemaakt voor HBO en is volledig geschreven en alle afleveringen zijn geregisseerd door Mike White. White heeft op regie-gebied nog niet zo'n lang CV, maar heeft als schrijver oa de scripts voor School of Rock geschreven, maar ook voor The Emoij Movie en Pitch Perfect 3. Vooral de laatste twee films zijn nou niet de films die je verwacht bij White na het kijken van The White Lotus. Deze nieuwe serie zit namelijk vol met zwarte humor en tragikomedie. Het eerste seizoen speelt zich af in een resort op Hawaii en het script zit vol met ongemakkelijke situaties en dialogen. Alle karakters maken de meest bizarre dingen mee, en het mooie is dat dit gebeurt tegen een zeer contrasterend luxe en tropische omgeving, waar meningeen heerlijk van zou ontspannen. Maar niet de karakters, want ze vervallen van de een ongemakkelijke situatie in de andere. Datzelfde geldt eigenlijk voor seizoen 2, maar deze is nu gesitueerd in een gelijknamig hotel/resort op het Italiaanse Sicilië. Ook hier gebeurt genoieg tragiek tegen een luxe en warme achtergrond. Het verschil tussen seizoen 1 en 2 is dat 1 wat meer ridicule scènes en situaties heeft, seizoen 2 wordt op een gegeven moment wel een beetje dreigend en duister. Niet alleen het script is wat deze serie zo goed maakt, maar dat zijn ook de acteurs. En met kop en schouders steekt daar Jennifer Coolidge hier bovenuit. Zij speelt de rol van de tragische en romatisch hopeloze Tanya echt fantastisch. Ze heeft natuurlijk de mazzel dat ze in beide seizoenen speelt en haar rol meer kan uitdiepen, maar ze speelt het echt geweldig. Maar ook andere acteurs als Steve Zahn, Michael Imperioli en Meghann Fahy spelen hun rol echt heel er goed. Vooral de nuances in hun karakters en de keuzes die ze hebben gemaakt in het leven komen zeer geloofwaardig over. The White Lotus is af en toe echt tenenkrommend om naar te kijken, maar dat maakt de serie echt zo goed. Er is een derde seizoen aangekondigd, en ook deze zal op een andere locatie zich afspelen en met nieuwe karakters. Tot die tijd zijn de eerste twee seizoenen echt een aarader voor wie van zwarte komedie en een stuk drama houdt.

In het eerste seizoen arriveert een groep superrijken in een paradijselijk luxeresort op Hawaï. Ze zijn op huwelijksreis, op de vlucht voor hun verleden, of gewoon op zoek naar een goede massage. Het overdreven bereidwillige personeel doet er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Tevergeefs, want in de openingsscène van deze sublieme satire leren we al dat niet iedereen het tripje overleeft. De personages zijn dan ook allesbehalve sympathiek, maar de sublieme cast maakt er een verrukkelijk vilein feestje van. Het tweede seizoen speelt zich af in een ultraluxe resort op het Italiaanse eiland Sicilië. Wederom met puissant rijke en verwende gasten, personeel dat de schone schijn ophoudt en een lijk. En seks, veel seks. The White Lotus is af en toe echt tenenkrommend om naar te kijken, maar dat maakt de serie echt zo goed. Er is een derde seizoen aangekondigd, en ook deze zal op een andere locatie zich afspelen en met nieuwe karakters. Tot die tijd zijn de eerste twee seizoenen echt een aanrader voor wie van zwarte komedie en een stuk drama houdt.