Poker Face

14-06-2023

7.5

Poker Face (Blu-ray)

In de wereld van poker met hoge inzetten schittert Russell Crowe als tech-miljardair en gokker Jake Foley. Hij nodigt zijn beste vrienden uit op zijn landgoed voor een pokeravond die ze nooit zullen vergeten en geeft ze de kans om meer geld te winnen dan ze ooit konden dromen. Om te kunnen spelen, moeten ze het echter wel datgene opgeven dat ze hun hele leven al proberen te beschermen... hun geheimen. Naarmate de avond vordert, ontdekken de vrienden wat er echt op het spel staat.

Russell Crowe kennen we als kijker voornamelijk als acteur uit grote films als Gladiator, A Beautiful Mind en recent vooral als de vader van Superman in Man of Steel en in Unhinged. Crowe speelt niet heel vaak meer een hoofdrol en heeft steeds vaker een bijrol. In Poker Face speelt hij niet alleen weer eens een hoofdrol, ook heeft hij getekend voor het script en de regie. Regisseren doet Crowe niet veel maar zijn debuutfilm als regisseur The Water Diviner is toch redelijk goed ontvangen. In Poker Face speelt Crowe de hoofdrol van de zeer rijke, maar ongeneeselijk zieke gokker Jake die erg succesvol is geweest tijdens zijn leven. Hij wil zijn vrienden uitnodigen om tijdens een poker-spel zijn diagnose te vertellen en zijn rijkdom te verdelen. Maar niet is wat het lijkt, ook de intenties van Jake. Crowe houdt tijdens het script de kaarten dichtbij en legt pas aan het einde van het verhaal de kaarten op tafel. In de film komt dat af en toe wat geforceerd over en heeft de film daarnaast niet echt iets te bieden binnen andere verhaallijnen. Het hele overval-verhaal komt bijvoorbeeld een beetje te geforceerd over, en het gooit de kans om een wat meer psychische inslag van het verhaal overboord. Het maakt Poker Face af en toe wat doelloos, maar het is wel te merken dat het een passieproject is geweest voor Crowe. Poker Face is best een aanrader om te kijken, maar leg de lat van je verwachtingen niet te hoog.

Genre: Actie, Misdaad, Thriller
Jaar: 2022
Speelduur: 95 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
EAN: 8719372016459

Poker Face staat in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1 op Bluray Disc. De beeldkwaliteit is erg goed te noemen. Scherpte is erg goed en de transfer komt erg strak over. De film speelt zich voornamelijk 's avonds en binnen af en zaken als contrast, schaduwdetail en zwartniveau zijn prima in orde. Kleuren zijn natuurgetrouw, en verder zijn er geen (compressie) fouten of artefacten gevonden. Een prima transfer.

De Blu-ray Disc van Poker Face krijgt één audiotrack mee, een DTS HD MA 5.1-track in de oorspronkelijke Engelse taal. De track leunt vooral op dialogen, muziek en ambiance-geluiden, en doet dat prima. Er is weinig actie of andere opzwepende audio of muziek die de track helemaal open laat gaan tot en met de surroundkanalen. Maar als dat gebeurt, dan merk je het meteen en dat is een beetje overdadig en dat doet een beetje af aan de balans van de gehele track. Vooral de subwoofer doet bij deze momenten iets teveel zijn best. Maar verder zeker een verdienstelijke audiotrack.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc van Poker Face.

In de wereld van poker met hoge inzetten schittert Russell Crowe als tech-miljardair en gokker Jake Foley. Hij nodigt zijn beste vrienden uit op zijn landgoed voor een pokeravond die ze nooit zullen vergeten en geeft ze de kans om meer geld te winnen dan ze ooit konden dromen. Om te kunnen spelen, moeten ze het echter wel datgene opgeven dat ze hun hele leven al proberen te beschermen... hun geheimen. Naarmate de avond vordert, ontdekken de vrienden wat er echt op het spel staat. Poker Face is best een aanrader om te kijken, maar leg de lat van je verwachtingen niet te hoog. De Blu-ray Disc is prima in orde met net beeld en geluid, en verder zonder extra's.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Dutch FilmWorks.